Колата е мареа ТД100Проблема е че като пусна климатика и потеглянето се превръща в голямо изпитание.трябва да подам доста газ и да отпускам мн бавно съединителя иначе оборотите падат по 500 в момента на тръгването и колата гаснеЗадържам 1500 об отпускам бавно съединителя и в момента когато го отпусна докрай оборотите пак спадат до към 1000.Без климатик нямам проблеми с потеглянето, ама вече ме е страх да го пускам градско климата, дори и когато успея да тръгна докато вдигне 2000 оборота е мъчение, аз му натискам газта почти до долу а колата едваам отлепва и чак на 2000 тръгва нормално.Къде може да е проблема?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
проблем с потеглянето с климатик
Collapse
X
-
проблем с потеглянето с климатик
http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първатаЕтикети: –
-
Значи, климатика се управлява oт ЕКУ, което контролира работата му. Ето как. Климатика се изключва автоматично от ЕКУ-то чрез съединителя му когато:1.При потегляне.2.При рязко ускоряване или необходимост от мощност.3.При над около 3800 /по спомен/ оборота на двигателя.4.При температура на двигателя над 100*Така че е много вероятно да не е регулиран правилно съединителя му /на компресора/. За регулиране се предлагат различни дебелини на подложната шайба зад компресорното колело. Не се сваля компресора при регулировка! Възможно е и да заяжда тоя съединител /залепва/ и да не се изключва когато трябва! Проверява се лесно, като вдигнеш предния капак и подадеш газ рязко. Ще забележиш дали съединителя спира да се върти заедно със шайбата или не!Други възможни причини са:Малко фреон, което кара компресора да е включен по-често или постоянно и да товари много мотора.Повреда в компресора или клапан във системата. /Много вероятно да в повреден компресора, ако оборотите ти падат до 500 и не е причината от съединителя му или малко фреон в системата/.Неправилно регулирани обороти на празен ход.Повреден вакум клапан за празния ход!!! Този клапан е изключен при пуснат климатик, /както и при температура под 52*/ за да може да вдигне оборотите на загрелия двигател- /отпуснато жило/ при вклчен климатик! За друго, засега не се сещам.П.П.И при мен имаше подобен проблем, но дозаредих фреон и се оправи.Fiat Marea TD100
-
Re: проблем с потеглянето с климатик
infineon написа:Колата е мареа ТД100Проблема е че като пусна климатика и потеглянето се превръща в голямо изпитание.трябва да подам доста газ и да отпускам мн бавно съединителя иначе оборотите падат по 500 в момента на тръгването и колата гаснеЗадържам 1500 об отпускам бавно съединителя и в момента когато го отпусна докрай оборотите пак спадат до към 1000.Без климатик нямам проблеми с потеглянето, ама вече ме е страх да го пускам градско климата, дори и когато успея да тръгна докато вдигне 2000 оборота е мъчение, аз му натискам газта почти до долу а колата едваам отлепва и чак на 2000 тръгва нормално.Къде може да е проблема?
Коментар
-
според мене тва са пълни глупости дето ги е извадил колегата. При обикновен климатик при пускането на климатика сигнала минава през пресостата който следи дали има нужното налягане в системата ако няма налягане тоест няма фреон и няма да тръгне климатика...ако има достатъчно налягане системата подава + на бобината на компресора и шайбата зацепва със съединителя на компресора....не виждам защо при 3800 оборота ще изключва компресора след като при тези обороти се вдига малко по високо налягане но когато се движи колата въздуха който се набива в радиатора го охлажда и се сваля налагането...ако продължи да е високо се включва втората степен на вентилатора..ако и така не пада вече налягането тогава пресостата след 25 бара трябва да изключи копмпресора...при обикновения климатик ЕКУ-то единствено вдига оборотите на двигателя нищо друго....останалото е паяжина от кабели няколко датчика и пресостат....Fiat Bravo 1.9 JTD 100
Коментар
-
Vladim написа:И при мен е така и общо взето е въпрос на навик за да тръгваш нормално Като дозаредих системата с фреон не усетих разлика в товаренето на мотора обаче ми прави впечатление, че когато времето е по-хладно, товарът е по-малък.http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата
Коментар
-
infineon написа:Vladim написа:И при мен е така и общо взето е въпрос на навик за да тръгваш нормално Като дозаредих системата с фреон не усетих разлика в товаренето на мотора обаче ми прави впечатление, че когато времето е по-хладно, товарът е по-малък.
Коментар
-
Изобщо не е нормално. Имате проблем с оборотите на празен ход, комбинирано с т.нар. глъхнене при подаване на газ и невъзможност за потегляне, ако оборотите са под 1500. А климатикът, като голям консуматор, допълнително влошава положението. Търсете обичайните заподозрени: дроселова клапа, стъпково моторче, дебитомер. И аз имах подобен проблем допреди половин година, трябваше да подавам газ, да кача оборотите доста над 1000 и тогава евентуално можеше да потегля без да ми изгасне колата. Почистването на дроселовата клапа и дебитимера(сензора) извърши чудеса, колата е като нова.Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
snake написа:... Търсете обичайните заподозрени: дроселова клапа, стъпково моторче, дебитомер.Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар