Дали циркулира антифриз се проверява много лесно. Просто остави отворен разширителния съд. При запален двигател дръпва малко от съда, после отвереме навреме се покачва и слиза, като на вълни малко ( без свистене и тен подобни ).
Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Здравейте колеги!Вчера предприех едно пътуване до Севлиево.Натам спирах три-четири пъти. Насам -- само един път, на Витиня - защото пътуването към София стана през нощта и беше по-студено. В Севлиево се хванах и проверих нещата, както ме съветвахте: - антифризът циркулира, нивото намалява и се вдига - термостатът отваря и затваря (свалих го и го сварих) - маркучите не са по-твърди от нормалното, май. - намерих винта за обезвъздушаване (намира се на големия маркуч от термостата към радиатора, амо чак сега разбрах за какво служи) - не съм свалял радиатора за промиване -- това го правих миналата есен; в питата на радиатора няма набити боклуци.Тъй, само че - и май оттам трябваше да почна -- налягането на картерните газове е такова, че като се развинти капачката, през която се налива маслото и се остави незатегната, газовете я карат да подскача като капак на тенджера, в която ври вода. Май сегментите са за смяна. Тотално сдухване. Като че ли тоеа ще е причината --> лоша компресия -> намалена мощност --> повече газ, за да върви --> повече топлина -> повече загряване. Май това е причината. Всъщност не знам на колко хил. км е колата -- километражът е до 99 999 кмм след което се превърта на 00000 ! Според предишния собственик той я е карал до около 235 000 км, след това я поех аз. Работата е там, че и той не я взел нова. РПП -- на тръгване от Сф заредих на Темпо 9л биодизел (1.67/л срещу 1.77/л за нафтата) на почти празен резервоар -- колата върви нормално, като че ли работи една идея по-меко, не пуши и не мирише нито на пържено, нито на нищо -- специално се наведох да подуша. Стигна ми точно до Севлиево -- 180 км. разходът е значи 5/100, което за тая кола е много, но както писах, колата не е изправна и има все пак големи баири за изкачване.
колега, много сложни начини си избираш за проверка. когато загрее колата пипаш радиатора, ако е топъл значи термостата отваря. радиатора е в големия кръг така или иначе! но в същност това не е от значение, тъй като ти казваш, че като пуснеш перката и температурата пада. очевидно термостата е отворил и перката го охлажда. но въпроса е защо се стига дотук. има 2 варианта- 1.проблем вътре в мотора /дизеловите двигатели загряват повече от нормалното доста по-трудно от бензиновите/ 2. грешни показания на стрелката на темп. силно ме интерсува вентилатора пуска ли се сам ако го оставиш да загрее до нормална температура, на която по принцип би пуснала вентилатора? ако не се пуска вента сам силно вероятно е просто стрелката да лъже, е може все пак и датчика да е скапан. дизелов двигател без турбо и от старото поколение /за новите джтд и т.н. не знам/ трябва да изкара минимум 500 000 км без никакъв ремонт и то ако е зорен.
Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Колега,според мен гарнитурата ти е са смяна.Внимавай с тия прегрявания да не деформираш главата.Така преди време един приятел с Форд имаше подобни симптоми.От време на време колата му започваше да грее без видими причини.Окоза се,че гарнитурата беше като гризана от мишки.Смени я и нещата се оправиха.Успех
От кофти сегменти няма да се получи такъв ефект.Първо е нормално да имаш известни катрерни газове (махни си капачката и затисни с ръка да видиш колко ще те натиска по ръката за да прецениш по-добре).Аз съм с бензинов двигател но компресията му като я пемерих беше под 4 атм. на цилиндър като на един беше само 1.5 атмосфери - смятай аз колко газ съм давал за да върви :D ,отделно дизел съм карал и то бус с издухан двигател и претоварван многократно но ефектът не беше да прегрява а просто пушеше много и не вървеше...Щом термостатът е добре и смяташ че няма въздух ориентирай се към радиатора - ако искаш направи си експериментът да се позасилиш и да я пуснеш по инерция да видиш какво ще се случи с температурата тогава - трябва да започне да намалява защото и да ти е задръстен радиатора моторът не е натоварен -> грее по-малко ->темп. трябва да пада.Ако се задържи същата или пак прегрява проблемът е някъде другаде (термостат или запушване някъде из радиатора).Опитай пусни пераката опред да вее непрекъснато с една жица и запали ня място и давай газ да видиш ще загрее ли и до колко.ако термостатът е коректен и няма други проблеми трябва най-много да вдигне около 90-95 и да започне да сваля.На варенето на термостата не вярвай много (аз и моя го варих ама.......нищо не съм разбрал както трябва и сега си сърбам попарата).Внимавай с прегряването защото аз сега заради това ощр си сглобявам двигателя (прегрях я 3 пъти и счупих сегмент на 4-ти цилиндър - за щастие не е надрал нещо понеже се беше само пукнал).
мерси за съветите!отговарям поред : - на zfa159 -- наистина, като се пусна по наклон, температурата спада, стрелката отива почти до отметката за студен двигател; като монтирах обратно термостата и като я оставих да поработи, темп. се вдигна, а като пуснах принудително перката -- взе да пада. - на lu40 -- май това ще направа в крайна сметка! май проблемът не е за мойта уста лъжица , ще взема да закарам колата на майстор. - на pakumba -- да си призная, пипах само дебелия маркуч към радиатора -- той се загрява и дори е доста топъл, не съм се сетил да пипам самия радиатор. Датчикът, който трябва да включи перката не се задейства, сменял съм го, но няма ефект. Беше ми изгорял датчикът, който отчита температурата миналата година, и го смених, той като се скапе, стрелката забива в най-горно положение. Сега съм си извел проводник с ключ от акумулатора до кабината и като видя, че грее, го включвам, така че терморелето съм аз Щом проблемът не в сдухаността на двигателя, май има надежда!приятна седмиця на всички!Р
Ееее ти ако я закараш на майстор ще я оправят и ние какво ще правим Значи щом като се пуснеш по наклон или пуснеш перката колата намалява температурата не е проблема в радиатора защото въздухът си минава през него и си охлажда водата.Ееее ама чакай сега защо не каза по-рано че маркучът ти е горещ а перката не се включва - ти имаш моя проблем и сега ще ти го разясня какъв е.Става дума за термостата - при мен беше такава работата - термостата стои отворен ама малко и минава вода ама малко и като загрее отваря ама чак на 110 градуса (играх си да го меря един ден).Та то се получава следното - палиш и термостата е затворен или е съвсем леко отворен и тогава колата си загрява нормално.Идва момента да отвори термостата ама той не отваря достатъчно и така хем ти се напича маркуча хем врялата вода е твърде малко и в радиатора изстива за нула време и перката не се включва (като при мен ама при мен перката се включваше след като задъжи 100 градуса около 10-тина минути по задръстванията и то само каже виу за 5 секунди и спира).А като пуснеш колата по инерция или както казваш ти караш на по-студено време колата просто не загрява толкова защото малкото водя,която стига към радиатора се охлажда много и пристига много по-студена в двигателя и затова така се получава.Смени го тоя термостат пък после я карай на майстор.Аз и моя го варих ама не успях да се убедя че е скапан с тази манипулация а той си е ама мнооооого скапан моя.Успех!
преди да го смениш термостата просто го махни и покарай 1 ден така- ще разбереш 100% дали ти е в него проблема. според мен двигателя ти е добре. проблема ти е: или в запушен радиатор /водата циркулира бавно и не може да се охлажда/, датчика който показва темп. щом не ти включва перката а датчика на вентилатора е нов значи очевидно просто уредчето на таблото те лъже/при положение 4е вентилатора и дат4ика са свързани коректно/.
Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
проблема ти е: или в запушен радиатор /водата циркулира бавно и не може да се охлажда/
И на мен натам ми ходи, във всеки случай не си въобразявай лоши работи за двигателя без основание. Е, това не значи, че не трябва да внимаваш да не го прегрееш. Все пак проблема прилича повече на зачукана хитринка, за която трябва на някой да "му светне лампичката", "да нареди пъзела" така да се каже... Поздрави и да се обадиш да кажеш какво е било.
Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...
Може да съм малко досаден, но има ли тема за охлаждане аз винаги споделям моят проблем. Рядко се сещаме за водната помпа, все пак и тя е основен елемент от охлаждащата система, не я подценявай! При мен се бе строшила турбинката.
Здравейте пак!в най-скоро време ще сваля радиатора и ще го промия. Ще промия и самия двигател -- искам да кажа охладителната система : нали има винт за източване на антифриза -- ще го отвия, ще източа системата, после както си е отворено, ще наливам през разширителния съд вода -- дано се отпуши. Може ли така ?За водната помпа : Vladim написа :
Може да съм малко досаден, но има ли тема за охлаждане аз винаги споделям моят проблем. Рядко се сещаме за водната помпа, все пак и тя е основен елемент от охлаждащата система, не я подценявай! При мен се бе строшила турбинката.
ВЪХ, не думай! и нея ли да свалям за проверка ? Покрай тая кола цял монтьор ще стана, мога и сервиз "Фиеста" да отворя ! :D ,Р
Коментар