Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

колата загрява като за световно

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    колата загрява като за световно

    Здрявейте,имам следния проблем : дизеловата ми фиеста 1.6Д загрява силно като се кара на градско в задръстванията. Извън града загрява също, ако има да изкачва наклон. Въпреки че съм си извел в кабината ключе, с което принудително включвам перката на радиатора, това помага до време, после стрелката отива към червения сектор и принудително спирам за охладждане на двигателя. Примерно по пътя от Симитли към Предела спирах поне три пъти, Витиня в посока към София не мога да я кача без да спра и т.н Имате ли някакви идеи ? На тоя двигател водната помпа се задвижва от ремъка за алтернатора - смених ремъка, защото виеше и се беше разхлабил. Това не реши проблема. Проверих дали се газира антифриза -- като че ли не се газира, поне не видях мехурчета, като отворих разширителния съд, колата не пуши бяло -- с други думи, като че ли няма признаци за прегоряла гарнитура на главата. Утре ще източа антифриза и ще сваля термостата и ще го "сваря" на печката в тенджера, за да видя дали отваря. От какво може да е това загряване?PS въпреки че не карам Фиат, пиша в този форум поне по две причини : а, следващата ми кола ми се ще да е Брава (естествено дизел)и б, фордажиите нямат свестен форум. мерси предварително !Р
    Тойота Приус

    #2
    Re: колата загрява като за световно

    Rayo написа:
    Здрявейте,имам следния проблем : дизеловата ми фиеста 1.6Д загрява силно като се кара на градско в задръстванията. Извън града загрява също, ако има да изкачва наклон. Въпреки че съм си извел в кабината ключе, с което принудително включвам перката на радиатора, това помага до време, после стрелката отива към червения сектор и принудително спирам за охладждане на двигателя. Примерно по пътя от Симитли към Предела спирах поне три пъти, Витиня в посока към София не мога да я кача без да спра и т.н Имате ли някакви идеи ? На тоя двигател водната помпа се задвижва от ремъка за алтернатора - смених ремъка, защото виеше и се беше разхлабил. Това не реши проблема. Проверих дали се газира антифриза -- като че ли не се газира, поне не видях мехурчета, като отворих разширителния съд, колата не пуши бяло -- с други думи, като че ли няма признаци за прегоряла гарнитура на главата. Утре ще източа антифриза и ще сваля термостата и ще го "сваря" на печката в тенджера, за да видя дали отваря. От какво може да е това загряване?PS пиша в този форум, въпреки че не карам Фиат поне по две причини : а, следващата ми кола ми се ще да е Брава; б, фордажиите нямат свестен форум. мерси предварително !Р
    Като че ли единствената причина може да е термостата... за него какво знаеш?П.П.: Добре си дошъл във форума!
    FIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]

    Коментар


      #3
      Имаш ли представа дали въобще има движение на антифриза...спада ли като запалиш двигателя? Да нямаш някъде запушване?Само предположения.
      Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
      Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

      Коментар


        #4
        Mazgarev написа :
        ....П.П.: Добре си дошъл във форума!
        Благодаря! :D Какво знам за термостата ? Сложно е да отговоря .. май нищо ... освен че го има. Имам един резервен - него го пуснах във вряла вода -- отвори нормално. Утре ще пробвам с тоя, който е на колата. Все пак ме мъчи въпроса, може ли да се е скапала гарнитурата, а да няма симптоми (или аз да не ги виждам) ? Ако профилактично сменя и гарнитурата ? В смисъл сложно ли е, мога ли нещо сериозно да прецакам ако реша сам да го правя (точно в тоя момент нямам възможност да я закарам на майстор)? Досега съм правил само дребни ремонти и обслужване -- сменявал съм свещи, филтри, масло, заден амортисьор, отстраних си едно капене на антифриз от тръбичката за парното, едно сълзене на нафта от помпата, сменял съм датчиците -- за температурата и другия - за перката. А, свалих и промих радиатора - също никакъв ефект.Дали има движение на антифриз ? -- сигурно има съдя по това, че ако не е загряла много - не е в червения сектор, като пусна перката и температурата пада. А, сега се сетих -- преди година се скъса ремъка на алтернатора, което е довело до спиране на водната помпа -- стрелката отиде моментално в горния край на скалата ! Как да проверя за запушване ? Мерси за предположението , не се бях сетил.Р.
        Тойота Приус

        Коментар


          #5
          Недей от сега да се притесняваш, ами по-добре пробвай термостата и кажи дали работи! След това ще обсъждаме евентуално гарнитурата...
          FIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]

          Коментар


            #6
            Благодаря, утре ще проверя термостата и "оно че си покаже" !Р
            Тойота Приус

            Коментар


              #7
              Може да не обезвъздушаваш като хората и да остава въздух в системата. Получава се въздушна възглавница и дефакто водата, която циркулира е много по-малко от необходимата и затова да се покачва бързо температурата. Не знам при този двдигател къде е винта за обезвъждушаване, но ако не го знаеш и ти - пробвай със съединение от най-високата точка. Термостата като отвори - загрява моментално и големият входящ маркуч в радиатора. Ако той остава студен - значи вдата циркулира в малкия кръг и термостата не отваря.Просто още една идея!

              Коментар


                #8
                Да, и аз май не го знам къде е този винт.Май отваря термостата, щото маркуча се загрява. Все пак, утре ще проверя всичко отново и ще пиша какво е положението. благодаря за мненията!До утре,Р
                Тойота Приус

                Коментар


                  #9
                  При пълнене на системата парното трябва да ти е пуснато на "топло"! Има и модели, които се самообезвъдушават от разширителиня съд, но точно за FIESTA не мога да дам точен отговор.

                  Коментар


                    #10
                    Това че загрява маркуча не е гаранция - моя термостат се прецака много странно - на студено стои леко отворен и трудно загряваше а като загрее понеже е слабо отворен и се прегрява за нула време (сега си нося последствията).Така хем като пипнеш маркуча е горещ хем перката не се включва навреме и дори да я включа принудително (няколко пъти за да спася колата от убииствено прегряване из задръстванията в София) колата не сваля температурата.Иначе твоя проблем мисля че е точно термостата ама и аз моя го сварих (в тенджерата) ама без термометър ами на око така и уж мислех че работи ама не работи.Така както ми го обесни наистина или е запушване или е термостат ама запушване по-трудно може да се получи.Имах един джип Аро ама сглобяван в Италия (иначе е румънски).Та той като го внесохме и източих антифриза вътре имаше кал и каквото се сетиш още (4акъл,пясък,ръжди,трева даже намерих) и май-май някой от някое поточе беше наливал водата в колата.Та мисълта ми е че то не се беше запушило така че се съмнявам да се запуши Фиестата.
                    Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

                    Коментар


                      #11
                      Със варене на термостата няма да разбереш нищо освен ако нямаш термометър.Другото което е при поставяне на нов термостат може да го опечеш веднага ако не си обезвъздушил системата.Ако искаш ме послушай патил съм в тази насока.
                      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                      Коментар


                        #12
                        Термостатите отварят при различна температура при различните двигатели - между 88 и 94 градуса. За да понижиш температурата на кипене на водата - около 100 градуса (за дестилирана вода), трябва да добавиш малко готварска сол!!!. Сваля с около 5 градуса. Иначе в охладителната система на колите се поддържа налягане от около 0.3 атм., което пречи на водата да кипне дори при 120 градуса.

                        Коментар


                          #13
                          Колега, провери си радиатора. Свали го и много хубаво го измий. Между ламелите има много боклук и пречи да охлажда нормално. Поне при мене беше така. Дано се оправи, че идва лято ....
                          PUNTO Selecta

                          Коментар


                            #14
                            Я първо си провери капачката на разширителния съд или, там където е да не е дала фира, че и на мен ми обясняваха за радиатори и тям подобни
                            Lancia Delta II 2.0 LS 16V '93

                            Коментар


                              #15
                              мъркучите да не са по твърди от нормалното
                              TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
                              UNO 1.0 FIRE

                              Коментар

                              Working...
                              X