Здрявейте,имам следния проблем : дизеловата ми фиеста 1.6Д загрява силно като се кара на градско в задръстванията. Извън града загрява също, ако има да изкачва наклон. Въпреки че съм си извел в кабината ключе, с което принудително включвам перката на радиатора, това помага до време, после стрелката отива към червения сектор и принудително спирам за охладждане на двигателя. Примерно по пътя от Симитли към Предела спирах поне три пъти, Витиня в посока към София не мога да я кача без да спра и т.н Имате ли някакви идеи ? На тоя двигател водната помпа се задвижва от ремъка за алтернатора - смених ремъка, защото виеше и се беше разхлабил. Това не реши проблема. Проверих дали се газира антифриза -- като че ли не се газира, поне не видях мехурчета, като отворих разширителния съд, колата не пуши бяло -- с други думи, като че ли няма признаци за прегоряла гарнитура на главата. Утре ще източа антифриза и ще сваля термостата и ще го "сваря" на печката в тенджера, за да видя дали отваря. От какво може да е това загряване?PS въпреки че не карам Фиат, пиша в този форум поне по две причини : а, следващата ми кола ми се ще да е Брава (естествено дизел)и б, фордажиите нямат свестен форум. мерси предварително !Р
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
колата загрява като за световно
Collapse
X
-
Re: колата загрява като за световно
Rayo написа:Здрявейте,имам следния проблем : дизеловата ми фиеста 1.6Д загрява силно като се кара на градско в задръстванията. Извън града загрява също, ако има да изкачва наклон. Въпреки че съм си извел в кабината ключе, с което принудително включвам перката на радиатора, това помага до време, после стрелката отива към червения сектор и принудително спирам за охладждане на двигателя. Примерно по пътя от Симитли към Предела спирах поне три пъти, Витиня в посока към София не мога да я кача без да спра и т.н Имате ли някакви идеи ? На тоя двигател водната помпа се задвижва от ремъка за алтернатора - смених ремъка, защото виеше и се беше разхлабил. Това не реши проблема. Проверих дали се газира антифриза -- като че ли не се газира, поне не видях мехурчета, като отворих разширителния съд, колата не пуши бяло -- с други думи, като че ли няма признаци за прегоряла гарнитура на главата. Утре ще източа антифриза и ще сваля термостата и ще го "сваря" на печката в тенджера, за да видя дали отваря. От какво може да е това загряване?PS пиша в този форум, въпреки че не карам Фиат поне по две причини : а, следващата ми кола ми се ще да е Брава; б, фордажиите нямат свестен форум. мерси предварително !РFIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]
-
Mazgarev написа :....П.П.: Добре си дошъл във форума!
Коментар
-
Може да не обезвъздушаваш като хората и да остава въздух в системата. Получава се въздушна възглавница и дефакто водата, която циркулира е много по-малко от необходимата и затова да се покачва бързо температурата. Не знам при този двдигател къде е винта за обезвъждушаване, но ако не го знаеш и ти - пробвай със съединение от най-високата точка. Термостата като отвори - загрява моментално и големият входящ маркуч в радиатора. Ако той остава студен - значи вдата циркулира в малкия кръг и термостата не отваря.Просто още една идея!
Коментар
-
Това че загрява маркуча не е гаранция - моя термостат се прецака много странно - на студено стои леко отворен и трудно загряваше а като загрее понеже е слабо отворен и се прегрява за нула време (сега си нося последствията).Така хем като пипнеш маркуча е горещ хем перката не се включва навреме и дори да я включа принудително (няколко пъти за да спася колата от убииствено прегряване из задръстванията в София) колата не сваля температурата.Иначе твоя проблем мисля че е точно термостата ама и аз моя го сварих (в тенджерата) ама без термометър ами на око така и уж мислех че работи ама не работи.Така както ми го обесни наистина или е запушване или е термостат ама запушване по-трудно може да се получи.Имах един джип Аро ама сглобяван в Италия (иначе е румънски).Та той като го внесохме и източих антифриза вътре имаше кал и каквото се сетиш още (4акъл,пясък,ръжди,трева даже намерих) и май-май някой от някое поточе беше наливал водата в колата.Та мисълта ми е че то не се беше запушило така че се съмнявам да се запуши Фиестата.Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3
Коментар
-
Със варене на термостата няма да разбереш нищо освен ако нямаш термометър.Другото което е при поставяне на нов термостат може да го опечеш веднага ако не си обезвъздушил системата.Ако искаш ме послушай патил съм в тази насока.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Термостатите отварят при различна температура при различните двигатели - между 88 и 94 градуса. За да понижиш температурата на кипене на водата - около 100 градуса (за дестилирана вода), трябва да добавиш малко готварска сол!!!. Сваля с около 5 градуса. Иначе в охладителната система на колите се поддържа налягане от около 0.3 атм., което пречи на водата да кипне дори при 120 градуса.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар