Та така, колеги, пускам темата в този раздел, щото не знам точно какъв е проблема. Станах на идиот с типото на тати. То е 1.6, двувалка като моето, само че има газ. Предварително да кажа, че съм изчел целия форум с темите за двувалките, но Митака е изтрил постовете си. А няма компетентни майстори-диагностици точно на тази моно-инжекция, нито каквото и да е инфо за параметрите на датчиците и там други стойности, които да мога да измеря. В аутодатата е вярна само таблицата за грешките в компа, а всичко останало е за едноваловото 1.6. (Баси фермана дет’ стана, а тепърва започвам да пиша) Значи, колата е стояла 8 месеца без да се пали. Преди това си вървеше на самолет и на газ и на бензин. Оня ден го палим - на газ запали (малко трудно, но запали). На бензин обаче - изненадващ удар от дъгата на наказателното поле ииии - греда! Откачам клемата на дюзата и й подавам напрежение с два проводника директно от акомулатора - няма го обичайното щракане на иглата. Ок - залепнала е от стоенето. Накиснах я в коресилин, тръсках я в бордюра, подавах й електрически импулси от акомулатора. Хеле най-накрая се раздвижи. Монтирам я - запали и на бензин. До тук добре! Обаче, тати мръднал вчера с колата (разбирай, карал майка към болницата) и както си бил на газ в движене угаснала и до там. Както и да е запалила на газ, но на бензин не иска. Всъщност, не точно. Пали, но след 1 секунда загасва. Газаджиите са прекъснали захранването на дюзата през реле. Откачих допълнително закачените жици към релето и махнах двата шланга от изпарителя - стана по оригинална схема (все едно газовото го няма). Същата работа. Пуснах чек на компа - дава натрупана грешка 13 - ламбда сонда. Но това не е причина да не пали, защото моето пали и с откачена ламбда-сонда. Както е така, откачам конектора на дюзата и с два проводника от нея дирекно закачени към акомулатора - пали без проблем. Демек инжекцията механически работи и помпата праща бензин и няма запушвания по магистралата. Като закача обаче конектора към дюзата - летят та...ци на рояци. Последно размених компютрите - никакъв ефект - неговия си работи на моята кола нормално, а моя на неговата - пак така - пали за 1 сек и угасва. На газ като е студена пали трудно, като е топла пак трябва да се повърти към 4-5 сек, за да запали. После си работи коректно и равномерно, което означава, че бобина кабели свещи и изобщо запалване отпадат като причина! Дюзата с транзистор в компа ли се управлява? Искам да давате мнения и коментари. Дори и да са причудливи, налудничави и нелогични...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Типо 1.6 двувалка не пали на бензин
Collapse
X
-
Ако постои малко без акумулатор (една нощ) после пали ли?Моята Ланча имаше такива болежки и така я лекувах. После как се оправи не знам, но не е била моя заслугата Сама се повреди и сама се оправи :P== Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp
На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)
Коментар
-
А защо не сложи и твоята дюза за пробата, все си мисля, че проблема е там. На акумулатора директно като я закачиш е съвсем нормално да щрака, даже не знам да не си я опукал от директното закачане и затова сега да не иска. Просто компа не може да даде такива напрежения............. за да заработи нормално дюзата ако засяда,задържа...................
Коментар
-
Днес изобщо не остана време да я погледна колата.Ще пробвам да разменя дюзите. Но все си мисля, че се управлява от компа с 12 волтови импулси през някакъв мощен транзистор. Това е хубава идея, но не мисля, че съм я опукал, защото:Значи колегата bubachko има и той такава двувалка, но му изгоря бензиновата помпа. И той нямаше 100 излишни кинта за помпа и така я кара 3 години - само на газ. Дюзата беше залепнала тотално. Пак по тоя начин я раздвижихме (киснене в коресилин, тръскане на цимента и импулси директно от акомулатора) и за да я пробваме я монтирахме на моето. Запали си колата, но после ме домързя да я свалям, че да я прехвърлям и направо му монтирах на неговата кола моята дюза, която пък никога не е виждала газ. Тоест аз карам в момента с раздвижена по тоя начин дюза, невиждала бензин 3 години и пали от осминка. В последствие ми попадна бензинова помпа и я подарих на колегата и сега той си кара с моята дюза.
Коментар
-
Това с паленето и гасненето скоро след това е симптом също за понижено налягане на помпата. Когато на дюзата подадеш директно 12в. я отваряш за много по дълго време от нормалните импулси и тогава нахлува по-голямо количество гориво и пали, обаче пори нормално време за отваряне на дюзата при включено ЕКУ времето за впръскване вече е недостатъчно при понижено налягане и за това да не пали. Откачи мъркъча за обратното гориво от моноинжекцията и виж дали връща гориво в резервоара. ако не връща - 100% нямаш достатъчно налягане, а ако връща - пак няма гаранция че налягането е нормално, защото може самият регулатор да се е повредил и да не държи 1 бар - тогава само мерене с манометър ще ти помогне. Успех.
Коментар
-
В чудо се видях с тоя термитник. Почистих масите и доволен от себе си, ще разменям дюзите. Въртя стартера - изобщо няма никой. Проверявам за искра - сега пък и тя се загуби. Както и да е, размених ги дюзите - неговата дюза на моята кола запали и си работи безпроблемно. Сега така си я карам.Наистина обаче може да е понижено налягането на горивото. За туй не се бах сетил. Ще го измеря. А регулатора го разглобих - ми той е една пружина притиска една клапа - на него няма какво да му стане.
Коментар
-
Днес се преборих и върнах искрата на мястото й. Размених бобините - наговата си пали на моето - не е причина. След това размених делката - неговото си пали на моето - не е причина. Датчика за положението на коляновия вал на този тип инжекция е в делкото и е индуктивен (а не на Хол). Замерих съпротивлението на намотката - 370 ома. Обаче като започнах да меря напреженията на жиците към този датчик - опаааа - няма съвпадение на единия проводник. Оказва се, че е коаксиален кабел (кабел с оплетка) и е свързан директно с комутатора (от долната страна на бобината) и оплетката е прекъсната Мислех си, че ходи до компа, но... не - отива до комутатора.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар