Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смяна на ангренажен ремък - че то е много просто.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Смяна на ангренажен ремък - че то е много просто.

    Вчера и днес си сменях ангренажният ремък. Оказа се много проста работа. Честно, казано, четейки на 100 места колко е сложно и колко критично, бях готов да си дам парите в сервиза, но те ме отказаха с няколко думи: "О, този двигател е с два вала, много е сложно. Ела утре, по рано, за да имаме време." И затова се заех сам, предполагайки, че не е чак толкова сложно.Целият ремонт ми отне около 6 часа, от които 1 час реална смяна на ремък и 5 часа почистване на кал и масло от отсека на ремъка. (По-дяволите, тази кола не е поддържана сигурно откакто е произведена!)Ако има желаещи да си сменят сами ангренажният ремък, си позволявам да дам едно общо ръководство, по-скоро правила за спазване, изпитани на собствен гръб. - Проучете дали на конкретният двигател могат да се ударят буталата с клапаните. Ако не могат - ще работите по-спокойно, ако могат, ще трябва да внимавате повече. - Снабдете се със схема на газоразпределението, където да е обозначено кои са белезите по зъборемъчните колела и къде трябва да сочат. Аз си я разпечатах от АутоДата и си я носех. Почти не ми потрябва след първите 10 минути разглеждане.- Ако има ръководство за смяна на ремъка - прочетете го внимателно. Не е необходимо да го спазвате на 100% но трябва да го прочетете, за да знаете къде са капанчетата.- Много важно е обтягането - обтягащата ролка може да се сменя на два ремъка веднъж, но ако не знаете кога е сменяна, трябва нова. Аз лично я смених.- Опитайте се да разберете как работи обтягането и как точно се регулира. - Намерете точният ремък за вашият двигател. Това звучи лесно, но понякога не е. За моя двигател например се предлагат 3 вида ремъци - с 143 зъба, със 144зъба и с 138 зъба. Един зъб разлика в дължините може да означава, че няма да можете да обтегнете ремъка правилно.- Правилата от ръководствата могат да се модифицират, съобразно условията, но само ако знаете какво правите - аз например си спестих сваляне на ремъчна шайба на коляновия вал, която не може да се свали без специална скоба, защото е стегната с 200 Н.м- Свалите ли стария ремък, валовете могат да се местят само в пределите на няколко градуса - иначе е възможно да огънете клапан.- МНОГО ВАЖНО: Когато слагате новият ремък, зъборемъчните колела и всичко наоколо трябва да е чисто и сухо. Никакви масла, вода, кал и боклуци не са допустими. Ако трябва почиствате и обезмаслявате (с ацетон, бензин, специални препарати) докато стане чисто и сухо. Боклук попаднал под зъбите може да разцентрова ремъка и да счупи двигателя. Масло, вода или други течности, могат да предизвикат падане на ремъка от колелата и като резултат сериозна повреда. Почистването е хубаво да се прави преди да свалите старият ремък, за да не разместите центровките при търкането. Предполагам, че най-лесно ще се почисти с пароструйка и препарати или поне с пистолет със сгъстен въздух. Аз нямах нищо от това и затова ми отне маса време. Както и да почиствате накрая обезмаслете колелата.- Повечето ръководства препоръчват да се свалят свещите, за по-лесно въртене на двигателя на ръка. Според мене обаче, това че коляновият вал се върти по-трудно е добре, защото помага да не се разместват валовете. Аз дори включих на 5-а скорост, когато започнах да слагам ремъка за да се предпазя от разместване.- След като сложите ремъка, завъртете коляновият вал на 2 оборота и отново сравнете белезите. При това не напъвайте, ако нещо заяде, а леко върнете назад и търсете причината. Ако всичко е наред, стягайте обтягащата ролка и можете да запалите.- Първият път запалете без предпазните капаци, на ниски обороти и гледайте, дали ремъка не играе по колелата, дали не вибрира или се трие някъде. Дали няма някакви странни звуци от двигателя и т.н. Движението на ремъка трябва да е абсолютно гладко и тихо, и да не се движи настрани.- Спирате двигателя, слагате капаците и можете да си карате колата.- Ако не можете да намерите описанието на белезите за вашият двигател, или няма белези, или нещо такова, пак можете да си смените ремъка. Просто си нанесете свои белези на колелата и на корпуса с перманентен маркер. Когато слагате новият ремък трябва да гледате да съвпаднат всички белези. Ако старият ремък е бил много разтегнат е възможно да имате несъвпадение с новият до половин зъб, максимум. Това не е проблем. Пиша това за да се изфукам колко съм голям майстор но все пак се надявам и да съм полезен на някого.
    Fiat Ritmo 105TC
    1600cc 105к.с.

    #2
    Поздравления за смелостта ти.По същата схема преди 5-6 години си смених ангренажния ремък на Реното. Още работи Белези винаги има - въпроса е къде да ги търсиш - или на колелата, или на прозореца на маховика откъм скоростната кутия. Въртиш бавно на ръка или със звездогаечен ключ на коляновия вал и следиш кога се появяват белезите и как застават. Отчетеш ли ги - фиксираш ги и след това вече е лесно. Един съвет от мен: Все пак ако не се чувстваш уверен в себе си, не се прави на всезнаещ и всеможещ. Затова са сервизите.

    Коментар


      #3
      Много полезно и добре описано колега! Адмирации! Само така!
      Frontera Sport, X20SE март 1998

      Коментар


        #4
        Браво,колега!Искренни поздравления!Само един въпрос-с какво усилие натегна ремъка?
        Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW

        Коментар


          #5
          Похвално е, че колегата johnfound е успял да си свърши добра работа за колата. Едно само искам да кажа на всички мераклии да си сменят ремъка пред блока при лиспа на стабилен практически опит и отсъствие на нужните инструменти - ако обтягането на ремъка не е оптимално (разбирай по-голямо) животът му се скъсява в пъти и съвсем неочаквано двигателя ви си заминава ей така за спестените 20 лева. Ако е прекалено хлабав има шанс, при това голям, при високи обороти да прескочи зъб и двигателя ви отново ще си замине ей така за 20-те спестени лева. За определяне на обтегнатостта на ремъка си има специален инструмент (нещо като индикаторен часовник с 3 палчета)... естествено трябва да знаем и какво искаме да постигнем.Затова съветвам всички най-чистосърдечно към 200-та лева за части да прибавят още 20 и да отидат на сервиз, за да им е мирна главата после. Айде със здраве
          Не знам дали знаете, но "не знам" се пише отделно!
          Fiat Punto 1.2 SX 2000 г.

          Коментар


            #6
            lu40 написа:
            Браво,колега!Искренни поздравления!Само един въпрос-с какво усилие натегна ремъка?
            Не знам как е на другите коли, но на двувалката обтягащата ролка има специална пружина, която натяга ремъка до точното усилие. След това ролката се затяга, така че да не може да мърда. Нещо като вграден инструмент. За другите автомобили може да е друга процедурата. Примерно за Пежо (309) се използва "специален" инструмент, който представлява лостче с определена дължина, на което се окача определена тежест (не помня стойност, но ги има в интернет), така че да се постигне нужното натягане и ролката се затяга. На други може да се използва динамометричен ключ примерно.Тъй като нещата са доста различни за различните двигатели, в първият си пост написах, че обтягащият механизъм трябва да се разучи как работи. А когато е ясно как работят нещата, то винаги може да се импровизира метод/инструмент за обтягане, така че да се получи нужната стойност.В уважаваната от мене книга "Тунинг на Фиат/Ланчия" се дава прост метод за проверка - с два пръста между разпределителните валове, ремъка трябва да се усуква на приблизително 45 градуса, ако е повече значи е хлабав, ако е по-малко значи е пренатегнат. Та при моя двигател, ъгъла излезе точно толкова, без специални усилия.
            Fiat Ritmo 105TC
            1600cc 105к.с.

            Коментар


              #7
              Sko написа:
              Затова съветвам всички най-чистосърдечно към 200-та лева за части да прибавят още 20 и да отидат на сервиз
              Хм, Ремък Gates - 25 лева, Ролка Steiner - 16 лв. До 200 има още доста. А колко ли щяха да ми вземат за "двигател с два вала"?
              Fiat Ritmo 105TC
              1600cc 105к.с.

              Коментар


                #8
                Mitko написа:
                Коляновия вал се превърта леко (ако засече се спира и се завъртат леко разпределителните валове) докато застане на 90 или 270 градуса. В този случай със сигурност няма цилиндър в ГМТ. Сега вече можем да си въртим разпределителните валове както искаме и няма риск да опрат или да се изкривят клапани. Нагласив валовете на белези и после завъртях отново коляновия вал до 0 градуса.
                Това наистина е много хитро - не се бях сетил. В тоя случай свещите май е по-добре да се свалят за да се върти леко и да се усети ако опира някъде.
                Fiat Ritmo 105TC
                1600cc 105к.с.

                Коментар


                  #9
                  Ха-ха,също адмирации и от мен и искрени поздравления.Бих добавил, "МОЛЯ НЕ ПРАВЕТЕ ТОВА У ДОМА"!!!Шегувам се наистина!На мен също ми се е случвало да презацепвам ремъка на Реното от акъла ми.След една смяна на нафтовия филтър, не знам какво ми щукна да почистя разлятата нафта по рамата,близо до кутията на ангр.ремък с едно парцалче.Шайбата на коляновия вал като засмука това парцалче и се чу само едно "РРРРРРРРРРРРРРР" и колата угасна.Естествено едва не получих сърдечен удар.С треперещи ръце свалих капака на ремъка, махнах надъвкания парцал и видях,че белега на ремъка за помпата е избягал с цели 4 зъба.Всъщност е правила свръх твърда работа и това тракане е било от дюзите.След 2 часа пъшкане, пот, псуване го нагласих и припалих колата, всичко си беше ок.Но от тогава не почиствам разлята нафта!
                  SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                  Коментар


                    #10
                    Nino написа:
                    ...Но от тогава не почиствам разлята нафта! ......
                    Един приятел така направи основен ремонт

                    Коментар


                      #11
                      Завиждам ти за смелостта, колега! Не бих се пробвал сам, въпреки че ми е идвало наум. Ако ми искаха 100лв за смяна може би щях да се замисля. Обаче при мен смяната е 30лв. Ремъка пък е 15 ( не се сещам каква марка, от Евро 07 беше), ролката горе долу пак толкова. Като претегля парите и евентуалните поражения, реших в полза на парите. Аз за друго бих попитал. Някой да е сменял другия ремък? Тоя дето е за алтернатора? Лесно ри е?
                      Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
                      Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

                      Коментар


                        #12
                        Това си е за бившата тема "Евъргрийн".
                        VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                        VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                        VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                        VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                        Нека Силата на бъде с Нас...

                        Коментар


                          #13
                          geshabeli написа:
                          Някой да е сменял другия ремък? Тоя дето е за алтернатора? Лесно ри е?
                          Този ремък си е упражение по работа с ключове - няма опасност и нищо да стане - ако не се натегне новия добре най-много да падне. Процедурата: отпускаш задния болт на алтернатора (който го фиксира) и избутваш самия алтернатор напред в горната му част и ремъка се отпуска. Сваляш стария ремък, проверяваш дали всички шайби се въртят лесно и няма луфтове по водна помпа, алтернатор ... Провярява се обтяжната ролка дали се върти леко и без шум. Ако шуми е добре да и се смени лагера или направо цялата ролка (след такава смяна при мен се оказа че тя е шумяла повече от самия мотор ). После се слага новия ремък, обтяга се посредством избутване на алтернатора назад. Моята мярка е следната - обтягам докато като хвана шайбата на алтернатора доста трудно мога да я превъртя на ръка пробуксувайки по ремъка. Ако е слабо натегнат може да буксува като се намокри. По-лошо е ако е пренапрегнат - съсипват се лагерите на алтернатора и водната помпа.Толкова от мен, дано съм би полезен.
                          Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                          Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                          ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                          Коментар


                            #14
                            А къде мога да разбера с колко зъба ми е ремъка?Брава 1,6 ,16В,90 кончета
                            Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                            Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                            Коментар


                              #15
                              намерих инфо,че е със 158 зъба,но цената за оригинален гатес ремък е 35 евро,а в България е 15-25 лева,доколкото чета от хора във форума.Иначе ролките са по около 90 лева бройката и в крайна сметка трябва ли да се сменят със смяната на ремъка или може на 100 000км?
                              Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                              Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                              Коментар

                              Working...
                              X