Вчера и днес си сменях ангренажният ремък. Оказа се много проста работа. Честно, казано, четейки на 100 места колко е сложно и колко критично, бях готов да си дам парите в сервиза, но те ме отказаха с няколко думи: "О, този двигател е с два вала, много е сложно. Ела утре, по рано, за да имаме време." И затова се заех сам, предполагайки, че не е чак толкова сложно.Целият ремонт ми отне около 6 часа, от които 1 час реална смяна на ремък и 5 часа почистване на кал и масло от отсека на ремъка. (По-дяволите, тази кола не е поддържана сигурно откакто е произведена!)Ако има желаещи да си сменят сами ангренажният ремък, си позволявам да дам едно общо ръководство, по-скоро правила за спазване, изпитани на собствен гръб. - Проучете дали на конкретният двигател могат да се ударят буталата с клапаните. Ако не могат - ще работите по-спокойно, ако могат, ще трябва да внимавате повече. - Снабдете се със схема на газоразпределението, където да е обозначено кои са белезите по зъборемъчните колела и къде трябва да сочат. Аз си я разпечатах от АутоДата и си я носех. Почти не ми потрябва след първите 10 минути разглеждане.- Ако има ръководство за смяна на ремъка - прочетете го внимателно. Не е необходимо да го спазвате на 100% но трябва да го прочетете, за да знаете къде са капанчетата.- Много важно е обтягането - обтягащата ролка може да се сменя на два ремъка веднъж, но ако не знаете кога е сменяна, трябва нова. Аз лично я смених.- Опитайте се да разберете как работи обтягането и как точно се регулира. - Намерете точният ремък за вашият двигател. Това звучи лесно, но понякога не е. За моя двигател например се предлагат 3 вида ремъци - с 143 зъба, със 144зъба и с 138 зъба. Един зъб разлика в дължините може да означава, че няма да можете да обтегнете ремъка правилно.- Правилата от ръководствата могат да се модифицират, съобразно условията, но само ако знаете какво правите - аз например си спестих сваляне на ремъчна шайба на коляновия вал, която не може да се свали без специална скоба, защото е стегната с 200 Н.м- Свалите ли стария ремък, валовете могат да се местят само в пределите на няколко градуса - иначе е възможно да огънете клапан.- МНОГО ВАЖНО: Когато слагате новият ремък, зъборемъчните колела и всичко наоколо трябва да е чисто и сухо. Никакви масла, вода, кал и боклуци не са допустими. Ако трябва почиствате и обезмаслявате (с ацетон, бензин, специални препарати) докато стане чисто и сухо. Боклук попаднал под зъбите може да разцентрова ремъка и да счупи двигателя. Масло, вода или други течности, могат да предизвикат падане на ремъка от колелата и като резултат сериозна повреда. Почистването е хубаво да се прави преди да свалите старият ремък, за да не разместите центровките при търкането. Предполагам, че най-лесно ще се почисти с пароструйка и препарати или поне с пистолет със сгъстен въздух. Аз нямах нищо от това и затова ми отне маса време. Както и да почиствате накрая обезмаслете колелата.- Повечето ръководства препоръчват да се свалят свещите, за по-лесно въртене на двигателя на ръка. Според мене обаче, това че коляновият вал се върти по-трудно е добре, защото помага да не се разместват валовете. Аз дори включих на 5-а скорост, когато започнах да слагам ремъка за да се предпазя от разместване.- След като сложите ремъка, завъртете коляновият вал на 2 оборота и отново сравнете белезите. При това не напъвайте, ако нещо заяде, а леко върнете назад и търсете причината. Ако всичко е наред, стягайте обтягащата ролка и можете да запалите.- Първият път запалете без предпазните капаци, на ниски обороти и гледайте, дали ремъка не играе по колелата, дали не вибрира или се трие някъде. Дали няма някакви странни звуци от двигателя и т.н. Движението на ремъка трябва да е абсолютно гладко и тихо, и да не се движи настрани.- Спирате двигателя, слагате капаците и можете да си карате колата.- Ако не можете да намерите описанието на белезите за вашият двигател, или няма белези, или нещо такова, пак можете да си смените ремъка. Просто си нанесете свои белези на колелата и на корпуса с перманентен маркер. Когато слагате новият ремък трябва да гледате да съвпаднат всички белези. Ако старият ремък е бил много разтегнат е възможно да имате несъвпадение с новият до половин зъб, максимум. Това не е проблем. Пиша това за да се изфукам колко съм голям майстор но все пак се надявам и да съм полезен на някого.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смяна на ангренажен ремък - че то е много просто.
Collapse
X
-
Поздравления за смелостта ти.По същата схема преди 5-6 години си смених ангренажния ремък на Реното. Още работи Белези винаги има - въпроса е къде да ги търсиш - или на колелата, или на прозореца на маховика откъм скоростната кутия. Въртиш бавно на ръка или със звездогаечен ключ на коляновия вал и следиш кога се появяват белезите и как застават. Отчетеш ли ги - фиксираш ги и след това вече е лесно. Един съвет от мен: Все пак ако не се чувстваш уверен в себе си, не се прави на всезнаещ и всеможещ. Затова са сервизите.
-
Похвално е, че колегата johnfound е успял да си свърши добра работа за колата. Едно само искам да кажа на всички мераклии да си сменят ремъка пред блока при лиспа на стабилен практически опит и отсъствие на нужните инструменти - ако обтягането на ремъка не е оптимално (разбирай по-голямо) животът му се скъсява в пъти и съвсем неочаквано двигателя ви си заминава ей така за спестените 20 лева. Ако е прекалено хлабав има шанс, при това голям, при високи обороти да прескочи зъб и двигателя ви отново ще си замине ей така за 20-те спестени лева. За определяне на обтегнатостта на ремъка си има специален инструмент (нещо като индикаторен часовник с 3 палчета)... естествено трябва да знаем и какво искаме да постигнем.Затова съветвам всички най-чистосърдечно към 200-та лева за части да прибавят още 20 и да отидат на сервиз, за да им е мирна главата после. Айде със здравеНе знам дали знаете, но "не знам" се пише отделно!
Fiat Punto 1.2 SX 2000 г.
Коментар
-
lu40 написа:Браво,колега!Искренни поздравления!Само един въпрос-с какво усилие натегна ремъка?Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Mitko написа:Коляновия вал се превърта леко (ако засече се спира и се завъртат леко разпределителните валове) докато застане на 90 или 270 градуса. В този случай със сигурност няма цилиндър в ГМТ. Сега вече можем да си въртим разпределителните валове както искаме и няма риск да опрат или да се изкривят клапани. Нагласив валовете на белези и после завъртях отново коляновия вал до 0 градуса.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Ха-ха,също адмирации и от мен и искрени поздравления.Бих добавил, "МОЛЯ НЕ ПРАВЕТЕ ТОВА У ДОМА"!!!Шегувам се наистина!На мен също ми се е случвало да презацепвам ремъка на Реното от акъла ми.След една смяна на нафтовия филтър, не знам какво ми щукна да почистя разлятата нафта по рамата,близо до кутията на ангр.ремък с едно парцалче.Шайбата на коляновия вал като засмука това парцалче и се чу само едно "РРРРРРРРРРРРРРР" и колата угасна.Естествено едва не получих сърдечен удар.С треперещи ръце свалих капака на ремъка, махнах надъвкания парцал и видях,че белега на ремъка за помпата е избягал с цели 4 зъба.Всъщност е правила свръх твърда работа и това тракане е било от дюзите.След 2 часа пъшкане, пот, псуване го нагласих и припалих колата, всичко си беше ок.Но от тогава не почиствам разлята нафта!SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Завиждам ти за смелостта, колега! Не бих се пробвал сам, въпреки че ми е идвало наум. Ако ми искаха 100лв за смяна може би щях да се замисля. Обаче при мен смяната е 30лв. Ремъка пък е 15 ( не се сещам каква марка, от Евро 07 беше), ролката горе долу пак толкова. Като претегля парите и евентуалните поражения, реших в полза на парите. Аз за друго бих попитал. Някой да е сменял другия ремък? Тоя дето е за алтернатора? Лесно ри е?Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Коментар
-
geshabeli написа:Някой да е сменял другия ремък? Тоя дето е за алтернатора? Лесно ри е?Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
-
намерих инфо,че е със 158 зъба,но цената за оригинален гатес ремък е 35 евро,а в България е 15-25 лева,доколкото чета от хора във форума.Иначе ролките са по около 90 лева бройката и в крайна сметка трябва ли да се сменят със смяната на ремъка или може на 100 000км?Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар