Значи... карам си аз с около 55-60 на 4-та и ускорявам леко по един лек баир, когато изпод капака на двигателя се чу изпукване, като звука беше все едно е гръмнала газовата.След това двигателя започна да работи като трактор, да тресе, да няма мощност и трудно да се форсира. На празен ход почти не се усеща проблема.В събота с брат Килър пиейки си бирата, подменихме две скъсани гумени съединения (15лв. бройката по принцип, с отстъпка - почти 13 ) от тези дето свързват всмукателния колектор с тялото дето влизат инжекторите в него. Нищо не се промениОсвен това слушахме и бъркахме докъдето стигаме за да локализираме откъде иде звука, защото ако цъфка от някъде - като сложиш пръст би трябвало да се промени звука - но без успех. В двигателния отсек е такава теснотия... А пък и имам кора отдолу, от която хептен нищо не се вижда и нямаше къде да я свалим... Не знам дали "гръмна" газовата, защото за 9 х. км. от както я имам е гърмяла 3 пъти - и то когато по невнимание се угаси принудително двигателя при потегляне или спиране. И 3-те пъти го направи жена ми естествено...При тази ситуация всмукателния колектор изскачаше от тези съединения, което е и причината предполагам за скъсването на 2 от тях, тъй, като те се държат със скоби. Освен това залепихме въздухопровода, че се беше полуоткъснало излизащото от него тънко маркуче... Голямо гърмене ще да е било..Отваряхме и гледахме бобините - видимо и четирите са здрави - нямат нагари и прочее... Когато двигателя работи се чува, че смуче въздух от някъде не където трябва!!!Въпроса е откъде може да става това? От тези съединения не е.Другата ми идея която ми хрумна преди малко е, че може да е прогоряла гарнитурата, между тялото, в което влизат инжекторите и блока на двигателя но това е трудно установимо май... Накой да знае къде точно по дяволите е и маркуча за картерните газове-откъде излиза и къде влиза? И въобще откъде може да смуче въздух от коетода се прецаква гориво-въздушната смес да се променя работата на двигателя.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Марея 1.8-смуче въздух. Откъде?
Collapse
X
-
Колега пробвай стария и изпитан начин-с дезодорант пръскаш около всички връзки на маркучите за въздух и на всякъде където има някакъв шанс да смуче от там и това се прави на запален мотор и слушаш докато пръскаш дали мотора ще започне да вдига обороти сам и ако започне почваш да гледаш къде последно си напръскалFIAT STILO MULTIWAGON 1.9 MULTIJET 16V; FIAT BRAVO2 1.9MJET 07г.-EX; FIAT TEMPRA SW 2.0i 4x4 93г.;ALFA 155 1.8 8V 95г.;LANCIA DEDRA 1.8 8V 95г.;Peugeot 205GTI-RIP
-
На типото, дето в коша му има място още 1 двигател да се монтира - може да се направи.Но на Мареята е такава навалица в двигателния отсек, че почти няма шанс.Освен да свалям кората и да се мъча отдолу да пръскам...VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
ъъъ.. да не се е спукал колектора? Вярно че е метален, ама от 2-3 гърмения, може да цъфне леко. Друго място, за което се сещам е около дебитомера. Там има пластмаса, която също може да се спука (в която влиза картерната вентилация, също и нея огледай)."За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
-
Под дроселовата клапа има един клапан за картерните газове. Единия маркуч от тройника на главата влиза там. Много е забит, и ако не знаеш за съществуването му, няма как да разбереш, че е там. Пробвай да запушиш маркуча от другата му страна, ако стабилизира оборотите, значи той е изпукал. Ако повредата е това, внимавай като сваляш маркуча, в него трябва да са изпаднали шайба, пружинка и едно клапанче, трябват ти за да сглобиш отново системата. Ако ги загубиш, целия деайл е към 70 лв., и го има само в Ауто Италия с поръчка.ПССега като се замисля, при мен този проблем доведе до ~3000 оборота празен ход. Ако при теб е стабилен, може би не е от това. Трудно форсиране и тресене съм имал заради закъсан маркуч от тройника на газовата към плочката.
Коментар
-
kiro_of_the_day написа:На типото, дето в коша му има място още 1 двигател да се монтира - може да се направи.Но на Мареята е такава навалица в двигателния отсек, че почти няма шанс.Освен да свалям кората и да се мъча отдолу да пръскам...FIAT STILO MULTIWAGON 1.9 MULTIJET 16V; FIAT BRAVO2 1.9MJET 07г.-EX; FIAT TEMPRA SW 2.0i 4x4 93г.;ALFA 155 1.8 8V 95г.;LANCIA DEDRA 1.8 8V 95г.;Peugeot 205GTI-RIP
Коментар
-
Има нещо друго гнило ще да знаеш, да не се е потрошил дебитомера. Няма как да смуче въздух от никъде след клапата, ако това става колата ще вдига празния ход, щото за всеки кубик засмукан въздух компа ще добавя гориво, можеш лесно да се убедиш в това като на работещ мотор издърпаш некое вакумче от колектора и ще видиш кво форсиране ще настане Аз не разбрах сега, като работи колата на място се чува от някъде съскане ли ?Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Коментар
-
Мисля, че локализирах проблема - не вярвам да има и втори.Естествено е първото което си помислих думнала е бобината на 1-ви цилиндър.Свалих капака на бобините и като махна захранването на тази бобина - никаква промяна, докато при другите - осезателна.А честито дет се вика, като гледам цените на бобините...VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
Съединенията най - вероятно са здрави. За 4 години с газовата на тая кола съм ги сменял само 1 път и да не кажа голяма дума ама жената (вече бившата) и гърмеше през ден. Даже вече не ги стягам с скобите и от там не дърпа въздух. Огледай внимателно дали си ги сложил правилно най - вече от долната им част, т.е тази дето не се вижда. Често съм ги прегъвал без да усетя. Моята е имала ГИ, и дупките за дюзите са премостени с 2 маркучета, един път след гърмеж се извадиха и 2 дена търсех от каде гълта въздух. Трети вариант е маркуча преди дросела, т.е гуменото маркуче в което влизат картерните газове да се е скъсало, често срещан проблем. Пробвал съм да карам с изваден маркуч за картерните газове от главата, НЕ дърпа въздух от там, или ако дърпа не се чува по никакъв начин и не ми е правило проблем. Друга стъпка е да видиш в кой цилиндър е проблема. 25% проблем => елиминраш 75 от проблема. При появил се проблем в прекъсването почни да вадиш щипките на бубините и по работата на мотора, ако прекснеш същия цилиндър остава на 3, ако уцелиш друг оставаш на 2 и най - вероятно гасне . Логично след това търсиш пробойната някаде по неговия възел
Коментар
-
Най интересното е, че оборотите на празен ход си бяха стабилни и точно като преди повредата - да я наречем така. Като вадех вакуумчето дето е н единия край на стойката на инжекторите - също никаква промяна в оборотите.VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
По съвет на stenli за да съм 100% сигурен - преместих проблемната бобина на друг цилиндър - даже на 2 други цилиндъра - където и да я преместя - цилиндъра отказва да работи. От нея е - ясна е работата.Този звук дето ме/ни заблуди, че смуче въздух може и да е илюзорен или знам ли ...Поръчах си 2 бобини и 3-4 други чаркалъци от колегата busho_101 от Пловдив от тази тема: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=61368 - като има развитие ще пиша.Само ми е чудно кое е причината и кое е следствието.Дали гръмна в резултат на изгорялата бобина или бобината изгоря в резултат на гръмването - първото е по-вероятно струва ми се...VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
Колега,газовата гърми или от проблеми с токовете или от бедна смес(смуче повече въздух от някъде),така,че гърменето е било заради заминалата бобина.Аз като се сетя на темпрата ми заради заминал кабел какви гърмежи и чудеса бяха...,все едно ще гръмне мотора,а имаше само един заминал кабел...FIAT STILO MULTIWAGON 1.9 MULTIJET 16V; FIAT BRAVO2 1.9MJET 07г.-EX; FIAT TEMPRA SW 2.0i 4x4 93г.;ALFA 155 1.8 8V 95г.;LANCIA DEDRA 1.8 8V 95г.;Peugeot 205GTI-RIP
Коментар
-
Сигурно е гръмнала след като е заработила на 3 цилиндъра. Иначе няма какво да се чудиш, моя двигател с 1 изгоряла бубина само трепереше малко на празен ход, но дадеш ли газ звука е, като от като някой дърт Мускал (Москвич)Fiat Bravo - 1.8GT /115hp 1997г.
Audi A4 - 1.9TDi /110hp 1998г.
Mazda 121 - 1.3GLX / 75hp 1994г.
Коментар
-
PaUnOff написа:Сигурно е гръмнала след като е заработила на 3 цилиндъра. Иначе няма какво да се чудиш, моя двигател с 1 изгоряла бубина само трепереше малко на празен ход, но дадеш ли газ звука е, като от като някой дърт Мускал (Москвич)VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар