Колега super_angel28, доста трябва да четеш преди да даваш определения кой какво разбира и какво не.Ако термостата ти е наред и се налага да караш до 60гр., в смисъл под 2-3 мин. на палене, то поне един път в седмицата карай извънградско или избирай обиколни маршрути, за да може колата да я караш поне няколко минути загряла. А пък отвреме навреме и давай повечко обороти като е загряла. Иначе при подобна на твоята експлоатация (каране само студена) всяка стара кола ще е затлачена с нагари и куцо пиле с разредено с бензин и конденз масло. Ако е за смяна смени термостата. Успех!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Kафяв на цвят ауспух?
Collapse
X
-
Колега,моето типо е със същич двигател 1,4i.e. 69к.с.(пишат го 70 на някои места)Това маи е наи-новият от това поколение 1,4 двигател и наи-слабият.Компресията ти я бива.Моята е около 11 до 11,5,като има малки разлики в цилиндрите.Наистина започни от термостат,защото ако е изправен и колата ти не вдига повече от 60градуса докато я изгасиш трябва да я караш по максимум 2км във всяка посока при това без трафик.Предполагам знаеш как да го провериш - чакаш колата да отлепи стрелката и да почне да добллижава 50 градуса и пипаш големия маркуч,които излиза от термостата,ако е вече загрят - термостатът ти е за смяна.Забелязал съм,че моят оригинален термостат,както и заменилия го,не бяха блокирали отворени,но гумата на буталцата се беше втвърдила и може би маклко износила си духат покраи нея.ННяма сериозен дебит,но е достатъчно да загрява много бавно колата.От два месеца съм пак с нов термостат и нещата са различни.Последният изкара 3 години,дано и този има живот в него.Лично аз зимно време със заминал термостат съм имал разход от порядъка на 20л/100км и нагоре.След смяната му мисля не съм имал на 13 на бензин.Отдавна обаче карам на газ.Обърни внимание на мнението на колегата max-2,напълно прав е.Ако все пак си с изправем терностат трябва да проверяваш датчик по датчик или просто да я закараш на диагностика.Аз моята не съм я карал от много време,защото всеки път ми казват,че е перфектна,дори и да имам някакъв проблем))Информация за показанията на датчиците има в Аудотата,но нямам достъп до такава да ти ги дам.Дано някои колега може да ти помогне.П.П.Ако термостатът ти не е в ред,но нямаш веднага пари за смяна,подходи като много други колеги и си ограничи въздушният поток отпред,слагаш едно парче картон или битуумна изолация или мушама,каквото и да е,с което закриваш част от радиатора.Аз не бъх закрил целия,за да не прегрее колата в някое задръстване или при изкачване,но примерно горната половина,под решетката с емблемата,може да я закриеш.Този медот не върши почти никаква работа,при шофиране на къси разстояния,но ако караш извън града може да ти помогне да поддържаш нормална работна температура на двигателя.
Fiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха
Коментар
-
Да, много бавно загрява, мисля че сте прави, и сега с брата си говорим, карам и святка 50 градуса(със дигитално табло съм) и барам радиатора, топъл.А не бива да е така, нали? радиатора се пуска по късно.Може би и това е проблема, само студена се поддържа колата от радиатора и от там идва всичко,А за компресията, извинявам се ако съм те обидил колега, да аз видях че е 11 и нещо, но все пак 10 е добре и това че е еднаква е супер, ще оправя термостата и ще пиша дали се е оправил проблема.
Коментар
-
Oправих термостата, наистина беше заминал и сега загрява по бързо и падна харченето, но мисля че с 20 лв. бензин изминах за сега 15 км. и помен от бензина няма, напълних на празен резервоар, и има още малко доколкото мога да определя, най-много да измина 30 км. като се има предвид снега, повечко на 1-ва и бавното каране, и малките разтояния, как мислите нормално ли е?Колко км. изминавате с 20 лв. става дума за двигател 1.4 бензин.
Коментар
-
nedialk00
Пък за компресията, по каталог го дават 9,2 към 1Компресията я измерих като завих уреда във свеща и брат ми завъртя и показа 10 на тоя уред, незнам във какви единици е и как се нарича, но е еднаква за всичките цилиндри, аз гледах как по дискавъри го мериха, по същия начин и единия показа 6 и беше клапан.Не можах да те разбера какво искаш да кажеш, но според мен не е от това, ако беше на 75 % нямаше ли да е компресията примерно 8.Аз ли не можах да те разбера или ти незнаеш, но това дето каза беше незнам какво, как няма да се промени компресията със времето.Май нищо не разбираш от тези неща.Как може степента на сгъстяване да не се променя с времето. Ама че простотии каза.Какъв край бе човек, тая кола я взех на 110 000 км и сега е 130 000, аз я пазя като очите си тая кола.Тои не е ли едно и също това, компресия и степен на сгъстяване.Като го няма едното няма да го има и другото.ivel, няма да се научиш ей:D :D
Коментар
-
nedialk00
колега, ако си мислиш, че колата ти е на 130 000 км си в огромна заблудастепен на сгъстяване и компресия за различни неща, и колегата ивел правилно ти е казал, че колата е на финала, още малко и трябва да се прави ремонт
Коментар
-
Не си чешете езиците с компресията, не е от нея проблема. Ако няма компресия, ще погорва масло доста. Аз с един и същи компресомер ще изкарам от 3 мерения 3 различни стойности, зависи от доста неща, по-важното е, че е еднаква на всички цилиндри. Че преобогатява, е ясно. Намери свестен диагностик да ти чуе нещата.Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.
Коментар
-
muns61 написа:Не си чешете езиците с компресията, не е от нея проблема. Ако няма компресия, ще погорва масло доста. Аз с един и същи компресомер ще изкарам от 3 мерения 3 различни стойности, зависи от доста неща, по-важното е, че е еднаква на всички цилиндри. Че преобогатява, е ясно. Намери свестен диагностик да ти чуе нещата.
Коментар
-
Няма начин да караш само на 1ва и 2ра и да гори малко особено в тоя студ.А и не знам за 700м. в едната посока защо ползваш кола въобще.Уж я искаш да я пазиш, а тия студени стартове и къси отсечки са най-вредното за двигателя.Моята си хапва масло и то доволно,но гори около 10-ка бензин градско и няма проблем с вървенето...даже се стряска повечко от други 1.4 събратя.muns61 не е задължително да няма компресия,за да гори масло.Имал съм случаи да измерваме 13 компресия,а колата да пуши и гори по литър и кусур на 1000км.Просто маслообирателните сегменти бяха силно износени,а някои счупени и са пропускали масло,което е уплътнявало компресионните сегменти и ето ти хубава компресия с хубав разходEX' Fiat Tipo 1.4i.e DGT
Fiat Punto 1.2 16v Sporting
Коментар
-
white_shark написа:Няма начин да караш само на 1ва и 2ра и да гори малко особено в тоя студ.А и не знам за 700м. в едната посока защо ползваш кола въобще.Уж я искаш да я пазиш, а тия студени стартове и къси отсечки са най-вредното за двигателя.Моята си хапва масло и то доволно,но гори около 10-ка бензин градско и няма проблем с вървенето...даже се стряска повечко от други 1.4 събратя.muns61 не е задължително да няма компресия,за да гори масло.Имал съм случаи да измерваме 13 компресия,а колата да пуши и гори по литър и кусур на 1000км.Просто маслообирателните сегменти бяха силно износени,а някои счупени и са пропускали масло,което е уплътнявало компресионните сегменти и ето ти хубава компресия с хубав разходПредпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.
Коментар
-
Чети внимателно, казах, че АКО НЯМА КОМПРЕСИЯ, ЩЕ ГОРИ МАСЛО!EX' Fiat Tipo 1.4i.e DGT
Fiat Punto 1.2 16v Sporting
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар