Здравейте пак.Аз си свалих мотора днес (Типо 1.1 fire) и го разчастих ама вътре не ми хареса много много.Има разни надрасквания по повърхността на цилиндъра (нямам ризи) които са страшно много под формата на спирали от горния към долния край на цилиндъра.С нокът съвсем леко се усещат....ама пък са много и са и на 4-те цилиндъра Та се чудя това нормално ли е не е ли и какво да правя.Нямам чак толкова много пари (имам де ама мислех газ да слагам с част от тях) да изшлайфам мотора и да си купя ремонтни бутала + сегменти и да сменя половината двигател.Другото което е буталата хлопат в цилиндрите (свалих главата и без нищо друго да правя като хеана буталото то съвсем леко мърда настрани - под милиметър ама мърда).Разчастих първи цилиндър,измъкнах му буталото ама няма видими щети (потрошени сегменти и т.н.) обаче тея резки си ги има на всичките цилиндри ама незнам от какво може да са.......Та исках да попитам дали е нормално да ги има тези резки (пак да повторя - множество резки под формата на спирала в частта от цилидъра където се движи буталото които са достатъчно големи за да може да ти закача съвсем леко нокътя и ги има на 4-те цилиндъра еднакви) и как да се справя с проблема (ако има такъв).Общо взето мотора беше изкормен заради ниска комрпесия (под 4 на цилиндър) и предполагах че е от главата защото през картерните газове не духа много много (на празен ход малко иначе след 1200-1500 оборота никак) обаче като я погледнах клапаните лягат добре,нямат нагар почти никакъв.Гарнитурата на главата и тя беше добре или поне така изглеждаше ама все пак не се знае.Незанм къде точно е проблемът ама тези резки страшно много ме притесняват.Благодаря предварително за помощтта!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Нормално ли е?!?
Collapse
X
-
Така както го описваш, прилича на нормалното хонинговане на цилиндрите. Ако е хонинговането, това е направено нарочно, когато се произвежда цилиндъра. Също означава че цилиндрите са във върхова форма. Първият признак за износване на цилиндрите е изчезването на хонинга и огледалната повърхност. Втората хипотеза (едва ли може да се каже така дистанционно) е, че цилиндрите са зверски надрани от счупени или повредени или и аз не знам какво сегменти... но честно казано не ми прилича на това. Най-добре е да направиш снимка на тези следи отблизо и да покажеш снимката във форума. Другият вариант е да потърсиш снимки на нормален хонинг в интернет и да го сравниш с това което имаш.Сега относно хлопането - реално уплътняването на буталата се прави от сегментите, но самите бутала имат много малък луфт спрямо цилиндъра, така че ако всичко е наред, дори и без сегменти, няма да има много луфт. А ти казваш, че лута е с монтирани сегменти, което ми се струва много странно.Възможно ли е да е правено шлифоване на цилиндрите, но да са монтирани старите бутала и не ремонтен размер сегменти??? Или някой да се е престарал и да е шлифовал повече отколкото е трябвало? Въобще каква е историята на този двигател?Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
-
Колата съм я взел от Италия и не беше пипана преди мен в смисъл че предполагам знаете че Fire нямат гарнитура на картера и т.н. Всичко изглеждаше като да е оригиналното преди миналото лято да се заема да сменям разни гарнитурки.Ще се опитам да кача снимка в близък план на въпросното надраскване.Иначе буталото си похлопва по малко в цилиндъра а без сегменти не съм пробвал.Нямам техниката за да видя дали има износване иначе размерите ги знам какви трябва да са на цилиндъра.Благодаря за мнението ще се опитам да го снимам някак и да го кача или да си потърся снимка и да сравня.Странното е че сегментите май май нищо им няма защото ги свалих,разгледах и т.н. и нищо ненормално не видях.Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3
Коментар
-
zfa159 написа:Странното е че сегментите май май нищо им няма защото ги свалих,разгледах и т.н. и нищо ненормално не видях.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Ми то де да знам и аз как да го обесня.Като я взех колата си работеше добре ама нещо попритракваше в смисъл нито е като клапан като лагер пък съвсем не ама дрънчеше от време на време странно.Отдавах го на това че капака на главата отгоре незнам поради каква причина има една голяма пробойна в ламарината която е под него (нали са от два пласта).Нищо не се промени в работата на мотора за около 6000км обаче константно си харчи около 10-тина литра 95 на 100 градско както и да го карам.Другото е че често изкарваше масло във филтъра (въздушния) и в карбуратора.Ходих на майстор и той като видя каква голяма дупка зее в капака на главата каза че е нормално да изкарва маслото горе защото от разпределителния вал се плиска право там.По едно време ми се отдаде възможност да го мина през сервиза на фирмата профилактично и се оказа че компресията ми е близка до атмосферното налягане.Другия проблем беше в наличието на близо 30-40% изгоряло масло в газовете (обвинявам гумичките на клапаните за което) иначе не съм доливал вече 6000км а е слезнало само с около 1/3 от разстоянието min-max на щеката.Понеже не мога да снимам тея нарези (нямам апарат) направих някакъв вид скица да видите поне как изглеждат като форма и тип.Буталото туку що го мушнах без сегменти и си хлопа доста стабилно.Премерих го че диаметърът му е 69.6мм като на цилиндърът трябва да е 70.0мм така че явно може да хлопа леко.На тая скица нарезите съм ги направил с малко по-голям наклон отколкото са ама иначе са нещо такова и са мноооого на гъсто и са в какви ли не всевъзможни посоки.Като намеря как да го снимам ше кача точна снимка.Благодаря!Той мотора е на около 150 000 км вече така че може да се е поизносил понеже да влачиш Типо с 1.1 не е лесна работа.Сега обаче се интересувам дали ще мина само с нови сегменти или трябва да шлайфам и да слгам ремонтни бутала и сегменти ама скоро ще се разбере.Между другото как се казва уредът за мерене на цилиндрите (диаметърът по-точно ама вътре където се движи буталото а не най-горе) защото явно с микрометър не става?Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3
Коментар
-
колега здравей това сй е чйст хонйнг,,,прй анормално йзносен цйлйндър драскотйнйте са предймно безразборнй,,,й дълбочйната на драскотйнйте не прйлйчат на фабрйчна работа,,,предполагам че предйшнйя собственйк съшто е йзкормйл мотора,,,й майстора е бйл аджемйя,,,4те цйлйндра са с еднакъв релеф ако сменйш само сегментй то пак много бързо щесе йзносят й компресйята пак атмосферна най добрйят варйант е нов хонйнг+новй ремонтнй бутала й цйлйндрй,ако сй струва де пък тозй мотор с газ ще е йстйнско влечуго,,,вторйят варйант е, *аз лйчно сам протйв такйва далаверй* сглобяваш само с новй сегментй туряш му *double-up* в картера й я продаваш спешно на едйн друг почйтател на *fiat* ,,,уредът за йзмерване е спетсйален йндйкатор ,,,хайде да тй е лекоpetito MASERATTİ... GRANDE PUNTO S2 MJT + ex PALİO 1,2 16V EL+TİPO SX 1.4 SX İ.E. + UNO SX İ.E. + LADA 1500S .
http://www.facebook.com/pages/Grande...382041?sk=wall
Коментар
-
Това на рисунката е типичен хонинг. Честито - разполагаш с чисто нови цилиндри. Лошата новина е, че буталата и сегментите явно са малки за този цилиндър. 0.4мм ми изглежда просто огромен луфт. Нормалният луфт за този двигател не го знам, но в руските книги, които имам, се говори за луфтове от порядъка на 0.05мм И въобще, измерванията по вътрешността на двигателя, нормално се правят с микрометър - 0.01мм често е решаващ.Трябва да разбереш точните размери на нормалните и ремонтните бутала за този тип двигател и най-вероятно ще трябва да смениш буталата.А, да - все пак за какъв тип двигател говорим - с мокри гилзи или не? Обикновенно при основен ремонт, мокрите гилзи се сменят, а цилиндрите изпълнени в блока се шлифоват. Ако е вторият случай, може при основен ремонт да са ги разшлифовали повече от ремонтният размер.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Ако под "мокра гилза" разбираш така наричаните ризи - нямам.Цилиндрите са направо в блока.При мен резките са не само безразборни ама са и една по-вкопана,една по-плитка пак безразборно,най-горе при горна мъртва точка са и най-много като една върху друга а надолу са като спирала до долна мъртва точка където също са повечко.Намерил съм апарат ще ги снимам още днес и ще ги кача тук.Между другото по изпускателните клапани (челото откъм буталото) (и 4-те) имам една такава кафеникава гадост (на цвят е като отлагането при перфектно горене по свещите кафеникаво такова) ама и то е много нееднакво и на един клапан е повече,на друг по-малко и т.н. и ми прилича като на котлен камък по формата на отлаганията.Пробвах и се лющи безпроблемно с отверка и това дето пада (прахоляка) ми се вижда абразивен на пипане.Възможно ли е това чудо да се е лющило (още незнам какво е и откъде се е взело изобщо ама го има съвсем малко и на един от всмукателните клапани като 2-3 точици само с такъв цвят) и да е падало в цилиндрите и то да е издрало така лошо блока?Снимките до обяд-слетобяд ще са тук и ше съм ви много благодарен ако ги погледнете и ми кажете какво да направя.Благодаря!Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3
Коментар
-
zfa159 написа:Да ама нямам уред и незнам къде може.Ясно е че ако го занеса в шлайфбаза ще кажат че е за шлайфане дори да не е.Отделно че се оказва лек проблем намирането на точните размери на буталото за този двигател.Иначе за блока ги имам - 70ммТемпра 1.6-карб.-бързина на разумна цена.
Коментар
-
Re: Нормално ли е?!?
zfa159 написа:Здравейте пак.Аз си свалих мотора днес (Типо 1.1 fire) и го разчастих ама вътре не ми хареса много много.Има разни надрасквания по повърхността на цилиндъра (нямам ризи) които са страшно много под формата на спирали от горния към долния край на цилиндъра.С нокът съвсем леко се усещат....ама пък са много и са и на 4-те цилиндъра Та се чудя това нормално ли е не е ли и какво да правя.Нямам чак толкова много пари (имам де ама мислех газ да слагам с част от тях) да изшлайфам мотора и да си купя ремонтни бутала + сегменти и да сменя половината двигател.Другото което е буталата хлопат в цилиндрите (свалих главата и без нищо друго да правя като хеана буталото то съвсем леко мърда настрани - под милиметър ама мърда).Разчастих първи цилиндър,измъкнах му буталото ама няма видими щети (потрошени сегменти и т.н.) обаче тея резки си ги има на всичките цилиндри ама незнам от какво може да са.......Та исках да попитам дали е нормално да ги има тези резки (пак да повторя - множество резки под формата на спирала в частта от цилидъра където се движи буталото които са достатъчно големи за да може да ти закача съвсем леко нокътя и ги има на 4-те цилиндъра еднакви) и как да се справя с проблема (ако има такъв).Общо взето мотора беше изкормен заради ниска комрпесия (под 4 на цилиндър) и предполагах че е от главата защото през картерните газове не духа много много (на празен ход малко иначе след 1200-1500 оборота никак) обаче като я погледнах клапаните лягат добре,нямат нагар почти никакъв.Гарнитурата на главата и тя беше добре или поне така изглеждаше ама все пак не се знае.Незанм къде точно е проблемът ама тези резки страшно много ме притесняват.Благодаря предварително за помощтта!
Коментар
-
Номера на двигателя е :160А30001803423Аз така или иначе гумички и т.н. ще сменям и си купих днес и шлайфпаста да врътна малко клапаните защото имат нагар.За уреда и след празниците не е фатално защото аз така или иначе сега няма откъде да взема части за да го сглобя но един приятел май има такова (микрометър вътромер) и ще пробвам да меря с него.Снимките така и не ги направих но ще гледам до утре най-късно да ги кача.Благодаря!Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар