Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Питанка към разбирачите по двигатели...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Питанка към разбирачите по двигатели...

    Здравейте,случаят е такъв - ще си разголбявам мотора (1.1 Fire на Типо) да сменям някои неща.Компресията на въпросния е под 4 ама пък върви.Масло подгорва ама не много (за 6000км свали нивото на половина на щеката ама колко изти1а колко гори не е много ясно защото омаслява малко отвън ама не чак да капе).Феноменът е в следното :На празен ход духа съвсем леко от отвора за картерните газове ама след 1200-1500 оборота не издухва въобще.Проверил съм и от никъде другаде не издухва.Въпросът ми е в следното - препдолагам че става дума за заминали клапани на главата щом не издухва в картера или за прегоряла гарнитура.Обаче така и така ще отварям реших да проверя как стои въпросът с ремонтните комплекти за сегментите.Евентуално ако имам елипси или разни по-големи износвания по блока ще трябва да се шлайфа.....проверих има ремонтен комплект на 0.3мм и по-големи (не съм питал колко по-големи ама има).Обаче трябват ли и ремонтни бутала ако има такова нещо изобщо или просто сегментите са по-дебели и буталото си остава същото (разбира се ако не са му се разбили каналите за сегментите или няма други чети по него от мацката дето ми е карала колата в Италия)?Благодаря предварително!
    Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

    #2
    Има ремонтно бутало. Сегментите не могат да се направят по-широки, защото луфта между буталото и цилиндъра ще стане твърде голям и буталото ще заклинва. Така както го описваш - явно става въпрос за клапани, а не за гарнитура или сегменти. Ако беше гарнитура, щеше да ти духа във антифриза или да гориш антифриз.Между другото, има един хубав тест за това откъде се губи компресията - когато я мериш, сипваш във цилиндъра малко моторно масло (примерно 20мл) и тогава мериш компресията. Ако издиша от сегментите, маслото ги уплътнява и компресията временно се качва до нормалните стойности. Ако издиша от клананите, компресията си остава ниска.Ама странно, как са ти изгорели и 4-те клапана. Ако това е случая, трябва да си провериш горивната система, дали не караш на много бедна смес и фазите на газоразпределението - дали не се отварят изпускателните клапани много рано.При ремонта, задължително провери и направляващите на клапаните.
    Fiat Ritmo 105TC
    1600cc 105к.с.

    Коментар


      #3
      Е аз като го отворя ще видя вече дали имам елипси по блока и оттам ще си направя изводът дали само да сменя сегментите с нови (нормален размер) или да шлайфам блока и да слгам други.Благодаря!
      Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

      Коментар

      Working...
      X