По-голямото октаново число означава по-труно възпламеняване на бензина и по-бавно горене.Също така бензина не се самовъзпламенява от температурата и налягането в цилиндъра което би довело до детонационно изгаряне /чукане на аванса/.Колкото по висока компресия има един двигател толкова по-високо октаново число на горивото изисква.Ако двигателя е за 95 октана гориво а ти му сипваш 100 октана това означава че той ще работи на закъснение т.е. горивната смес ще се пали по-късно и ще гори по-дълго от обичайното.Това води до загуба на мощност и по-голям разход на гориво.Другата екстра е изгорели клапани поради по-високата температура на все още горящите газове покрай тях.Пробвано е.В противен случай всички производители щяха да препочъчват гориво със 100 октана.Между другото ниско октановия бензин не е по-малко калоричен от високооктановия.
така....значи ли това че мога да си карам на V-power спокойно защото от петрол ми се плаче разликите не са големи а огоромни все едно тегля 3 автомобила с 95
Карай си V-Power но не карай с този 100+ октана!
Защо, какъв е проблема да се кара на 100 окана...Колите имат препоръчително октаново число, което е минималното, с което е препоръчително да се кара. До 100 октана няма проблем за двигателя, за това е и продаван масово, а не както състезателните горива, които са по 120 октана и т..н. 100 октана има предимството, че в по-голяма степен изгаря от 95Н за това и дава по-малък разход на гориво...
За твойта кола бензина който можеш да сипваш е 95 и 98... Това препоръчва производителя. Това значи че колата е направена да върви с 95 и 98, но не и със 100...
Газта е с високо октаново число 110 октана но при нея е друго изгарянето за тва на газ не връй толкова
Не върви ама друг път! Има газови инжекциони за впръскване на газа в течната му фаза /с помпа у бутилката/ Не мое се сетиш как върви колата с тва! Цената на такъв инжекцион си е#@бала мамата!
Газта е с високо октаново число 110 октана но при нея е друго изгарянето за тва на газ не връй толкова
Не върви ама друг път! Има газови инжекциони за впръскване на газа в течната му фаза /с помпа у бутилката/ Не мое се сетиш как върви колата с тва! Цената на такъв инжекцион си е#@бала мамата!
Бързи и яростни!успокой се малко то има и къде къде
така....значи ли това че мога да си карам на V-power спокойно защото от петрол ми се плаче разликите не са големи а огоромни все едно тегля 3 автомобила с 95
Карай си V-Power но не карай с този 100+ октана!
Защо, какъв е проблема да се кара на 100 окана...Колите имат препоръчително октаново число, което е минималното, с което е препоръчително да се кара. До 100 октана няма проблем за двигателя, за това е и продаван масово, а не както състезателните горива, които са по 120 октана и т..н. 100 октана има предимството, че в по-голяма степен изгаря от 95Н за това и дава по-малък разход на гориво...
За твойта кола бензина който можеш да сипваш е 95 и 98... Това препоръчва производителя. Това значи че колата е направена да върви с 95 и 98, но не и със 100...
Хммм ми че то като няма 98 вече ко да прая??? Добре де аз и без това нямам парички за 100 октана (2,90лв), но пък като сипвам от време на време много добре си върви колицата...Ама като казваш, че върви с 95 и 98, то 97ма година изобщо не се е предлагал 100 октанов.. Тва значи, че всички коли, на които по принцип е препоръчително да карат с 98, трябва да смесват 95 и 100 октана ли?? Хмм за това си мисля, че няма проблем да се кара със 100 октанов..
Аз лично съм доволен от Shell.От близо две години почти само там зареждам,колата от подписа само V-power е карам и съм доволен от качеството! V-power racing няколко пъти съм слагал,но честно казано не усещам някаква съществена разлика освен в разхода
Alfa Romeo Giulia 2.0T 280hp TI RWD '17 & Fiat Punto Evo 1.4 77hp '10
ex Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm Q-Tronic '09, ex Fiat Punto 1.2 60hp ELX '00, ex Alfa Romeo 147 1.9 JTDm '05, ex Alfa Romeo 145 1.4 TS 16v '97, ex Fiat Punto 1.1 S '95
Хммм ми че то като няма 98 вече ко да прая??? Добре де аз и без това нямам парички за 100 октана (2,90лв), но пък като сипвам от време на време много добре си върви колицата...Ама като казваш, че върви с 95 и 98, то 97ма година изобщо не се е предлагал 100 октанов.. Тва значи, че всички коли, на които по принцип е препоръчително да карат с 98, трябва да смесват 95 и 100 октана ли?? Хмм за това си мисля, че няма проблем да се кара със 100 октанов..
без изобщо да се замисляш сипваш 95това е горивото, препоръчано от производителя
Ми нищо особено не става, обаче разхода със сигурност е по-висок и се появява тъй нареченото детонационно горене и наче върху инжекциона едва ли има някакъв особено голям ефект.Нека кажат по-запознатите колеги.
Ми аз от около година, година и половина сипвам предимно 92 от ОМВ, там било с някаква специална добавка. Ми трябва да ви кажа, че колата си ми върви доста добре. мин. седмица имах по-дълъг път и сипах от този ОМВ супер 100, но въобще не ми хареса как се движеше и май даже ми качи разхода, но затова не съм сигурен. На извънградско(по-дълги разстояния) съм карал и с 95 и с Шел-този с добавките за прочистване и няма особенна разлика. Макар, че на Шела май се беше качила малко мощността, но каточели от 95 по-хубаво нема
Tipo 1.4 i.e. 92g. 160A1.046 -ex
Chevrolet Tacuma 1.4 - ex
Fiat Bravo 1.4 120k.с.
Коментар