Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Каране под 2000 оборота!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Каране под 2000 оборота!

    Колеги кажете вредно ли е продължително каране под 2000 оборота и не само при спускане, говоря за 1800 оборота на 5 та предавка примерно? За бензинов двигател говоря

    #2
    няма никакъв проблем при положение че колата не се мъчи - т.е. няма баир или резки ускорения
    2015 Renault Megane Expression GT
    2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
    Всичко за FIAT Bravo 2007

    Коментар


      #3
      Oт това само портфейла ти може да се радва
      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

      Коментар


        #4
        Аз да използвам темата на колегата: на колко оборота трябва да се превключва попринцип(аз за мене си слушам звука на мотора) ама жената гледа оборотите и все ме пита ама аз като незнам по обороти как е добре да се кара най-икономично!?
        Ex. Fiat Marea 1,6-16V,98g.
        Ex.Opel Astra

        Коментар


          #5
          z_sutrov написа:
          Аз да използвам темата на колегата: на колко оборота трябва да се превключва попринцип(аз за мене си слушам звука на мотора) ама жената гледа оборотите и все ме пита ама аз като незнам по обороти как е добре да се кара най-икономично!?
          До 2500 оборота,хем икономична ,хем дърпа лекичко Може и със скорости да и кажеш,като например 1- до 20км/час2- до 40км/час3- до 60км/час4- до 75км/час5- до ......км/час
          Nissan Primera 1.6 16v P11
          ex.Fiat Bravo 1.6 16v

          Коментар


            #6
            това със скоростите си го говори за твоята кола,не за чуждите По принцип колата само може да се радва,че има такъв шофьор,продължавай да си караш така под 2000 и дълго ще се радваш на добрата работа на моторчето си Лично аз карам дизелов фиат и според това какво искам от него,така и сменям скоростите,ако съм на прав равен участък и просто си карам с моето си темпо сменям на 2000 оборота предвка,ако обаче искам да изтегля бързо някой,между 2500 и 3000(с бензинова кола,спокойно при изпреварване можеш да качиш до към 4к)...също и при изкачване поддържам по-високи обороти на по-ниска предавка....Ако пък ме хвване лудия не слизам по 2500 И пак казвам,това за дизелова кола Бензиновата е друга бозза....За всеки двигател си е индивидуално,мисля,че ти сам можеш да уссетиш,кога колата започва да "си иска" следващата предавка!
            ex.Мареа ТД100

            Коментар


              #7
              Аз съм чувал, че при по ниски обороти ако се мъчи двигателя и хвърля лагери на коляновият вал.

              Коментар


                #8
                аз пък се чудя как опитни шофьори може да си приказват такива неща.......на колко оборота трябва да се превключва, този байр на коя скорост се качва Yellow_Flash_Colorz_PDT_05 и тем подони неща.и да, при каране на много ниски обороти наистина хвърля лагерите на кол вал, но това са около 1000-1100 на бензинов автомобил на 5та предавка - т.е. когато се мъчи автомобила и по-точно ако е с малко газ става, но на 1000 оборота на 5та да дадеш яко газ- това е вредното з алагерите.
                Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                Fiat Bravo'97 1,6 16v
                Fiat Tempra'91 1,6 mono

                Коментар


                  #9
                  Хм..аз си мислех, че на шофьорските курсове ги обясняват тези неща..Странно ! както и да е ...Смяната на предавки е строго инсивидуална за всяка ситуация. Ако няма движение, и си на равен път - да , може д апевключваш при малки обороти. Но, в града, с натоварено движени, или пък по изкачване на баир - под 2500 си е чисто неудобство ! После има да чакаш да наеме колата.... А, при сускане, аз моята даже включвам и на 1500 .... Виждаше ли колко голяма разлика ? Нали затова има и курсове..То с приказки е трудно да се обясни. Да не говорим, че като се качих на по-мощна кола, с епромениха коренно навиците ми. Сега превключвам а по-ниски обороти когато не бързам, и не е натоварена колата... Докато ПУНТО-то си искаше обороти за да наеме.
                  FIAT Punto '94, 1.1 Petrol

                  Коментар


                    #10
                    Това с курсовете не съм съгласен.Ако си на дизелова учебна а личната ти е бензин няма как да приложиш наученото от курсовата кола и обратното.Другото е зависи от типа двигател едната ми кола е карборатор и на 3 карам с 20км и нищо и няма ама другата е 1.8 16винта и с 20 карам на 1-ва. Това за 20 на 3 ако го направя с винтилката ще загасне наи малко и нещо може да се прецакаКарбораторните двигатели могат спокоино да се карат на много ниски обороти в много висок диапазон.Дизеловите не е препоръчително по малко от 1600 1700 и повече от 3500 Инжекционите вентилирани под 2000 об. е съсипване на мотора, освен ако с много малко газ ги потдържа тези обороти тогава няма проблем, до към 6000 но е множкоКАРБОРАТОРНИ 1000-6000ДИЗЕЛИ 1700-3500ИНЖЕКЦИОНИ 2000-6000е не го твърдя като инженер или конструктор на двигатели а от наблюдения и четене на технически данни за тези двигатели ориентировъчно е не е научна статия!!!
                    КУПИ СИ FIAT ДА НЕ ТЕ Е ЯД!

                    Коментар


                      #11
                      Колега, интересни подорбности си дал. Но нещо не схващам какво им пука на лагерите на коляновият вал, колко вентила продухват буталата !?А, това с учебната кола , и курсовете.... Аз, си мисля, че учебният курс не те учи да караш автомобил като учебният, а те учи на управление на автомобил. И , би трябвало да те научат да се нагласяш за всяка кола която се наложи да караш. Иначе, в шофьорската книжка ще пише какъв автомобил имаш траво да караш :P .А, това с оборотите според предавката, си е ... няма да казвам, че ще излезе че се заяждам. Но, няма никаква зависимост между клапани, обороти и предавки. Защото всяка кутия се настройва според двигателя. Това на какви обороти си, при определена скорост, и определена предавка, зависи изцяло от мощноста на автомобила (което пък няма нищо общо с броя клапани на цилиндър), и предназначението на автомобила. Ако е предвиден като семеен ван, нормално е да държи средни обороти при определена скорост. Ако е предвиден за спортен автомобил - тогава е нормално предавките да са по-дълги, и съответно на високи скорости, да са все още ниски оборотите, при малки предавки. Или пък, при маломощен двигател, ...ами то е ясно. Няма как да е с малки обороти, след като няма мъгел в душицата....
                      FIAT Punto '94, 1.1 Petrol

                      Коментар


                        #12
                        колега нека да не спорим излишно просто дадох малко инфо при какви обороти може да се управляват съответните автомобили и пратктиката е намесена а не само теорията за това ти се струва малко безмислено, но има разлика в 3 вида двигатели който съм изложилВсяка кола се кара индивидуално просто инжекционите двигатели не позволяват каране в ниски обороти както дизелите и карбораторите казвам го от личен опит от насоки на монтьори и шофьори с който сме дискутирали тази темано определено разликата е огромна между тези 3 двигателяИ още нещо едната ми кола от 5 години си я карам и с 1000 оборота на 1 2 3 нищо не и е станало но за по новите двигатели съм чувал не веднъж че е опасно да се управляват по този начин Не споря и не ми се спори но за мен практиката е по важна за вадене на изводи и заключения
                        КУПИ СИ FIAT ДА НЕ ТЕ Е ЯД!

                        Коментар


                          #13
                          За печките:При JTD80/85/100/105/110 - може да се кара спокойно на 1000рпм, а при нужда си има добро ускорение, те разполагат с макс. въртящ момент на 1500рпмПри мен например жтд115, момента е при 2000рпм и е малко по-кофти за каране, но се свиква.
                          F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                          Коментар


                            #14
                            Всичко зависи твърде много от предавателните числа на скоростната кутия.Моята Дедра е с предавателни числа като на дизел, каране на 1500-2000 оборота е ежедневие, а и просто с повече обороти на която и да е предавка излизам от ограничението на скоростта Пример давам - на 5-та предавка с 3000 оборота съм на 135 км/ч. При 2000 оборота съм на 90 км/ч. Двигателят ми е нискооборотен, макар че е бензинов. Макс. въртящ момент е на 2500 оборота.На Делтата нещата седят по друг начин. Там на 5-та с 3000 оборота съм на 100 км/ч.мисълта ми е, че всичко е относително. От двигател до двигател и от ск.кутия до ск.кутия има голяма разлика.

                            Коментар


                              #15
                              stefaka222 написа:
                              Всяка кола се кара индивидуално просто инжекционите двигатели не позволяват каране в ниски обороти както дизелите и карбораторите казвам го от личен опит от насоки на монтьори и шофьори с който сме дискутирали тази темано определено разликата е огромна между тези 3 двигателя
                              При съвременните инжекциони е и въпрос на софтуер. Например автомобилите, които са с двуделен маховик, трудно ще ги караш на 1000 оборота. Софтуера пази най-вече него. Автомобила директно гасне, в противен случай му се съкращава много живота или директно се поврежда - пример, бензиновата FSI на Ваг. Та искам да кажа, не е само до лагери на коляновия вал.Прекалено ниски обороти имаме, когато нестига мощност и маховика не може да балансира(компенсира) моментите без задвижване. Вибрациите, които се явяват при маховика, не само повреждат съединителя и лагерите на кол вал, но се отразяват и крайно неблагоприятно на трансмисията. Редовното каране по подобен начин неминуемо ще доведе до проблеми в скоростната кутия, дори преди лагерите на коляновия вал.
                              Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                              Коментар

                              Working...
                              X