Колеги представете си, че карате колело, така както ви се чувстват краката според терена и предавката, така се чувстват и буталата + лагерите.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Каране под 2000 оборота!
Collapse
X
-
Имам Бравчо.Карам си бавничко по принцип като няма трафик.По принцип я подържам на 1500 - 2500!Според мен колата щом не тресе и не се мъчи какъф проблем може да има ми е много чудно.Карам по прав път на 4 -та 1600 - 2000 оборота скороста ми е между 40 - 60.Колата ни тресе нито се мъчи.Говоря за Варна.От параклиса нагоре по бул.Република на 3-та около 1600 - 1700 оборота няма проблеми.Мнението ми е просто щом си ги подържа скороста на каквито и да е обороти и не се мъчи не ми се вярва да има някакви проблеми.Е сега не говорим на 50 км/час на 5-та!Фиат Браво 1.6 16v
Коментар
-
Колкото са ми по ниски оборотите гледам да давам по-малко газ. Ако съм на 1500 и по-малко само си подпирам крака, само че под 1500 с подпиране не може и на равно да ускори изобщо. На тия обороти карам само на равно на пета и така че в града си карам с 50-60 на четвърта с подпиране на газта, и още нещо предавката коята включвам гледам да не предизвиква усезаемо спиране с двигателя. Ако виждам че колата няма да ускори с малко газ преди да почна да давам повече, включвам и на по-ниска предавка. Карал съм много време вартбург и просто ми беше много неприятно и трудно да свикна да карам на двигател с който спирам. Тук също може да се направи аналогия с велосипед, при него когато не се ускорява педалите просто не се въртят и той си върви по инерция. Сега си представете, че го няма устройството за свободния ход, че се изсилите на ниска предавка и после трябва и да ви се въртят краката заедно с педалите. Със сигурност ще се мъчите въпреки че не ги натискате те ви натискат.
Коментар
-
Като гледам кви ги пишете явно за повечето от вас мъката на двигателя е след 2000оборота Страшна работа е като вземе да бръмчи нали, аха и да му се счупи нещоПравило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Коментар
-
Нека да съпоставим ниски - високи обороти.Ниски обороти- по-малка мощност, подходящи за поддържане на постоянна скорост без ускоряване и забавяне- по-голямо натоварване на двигателя - бутала, колянов вал, основни и биелни лагери, на един оборот се пада по-голяма мощност и извършена работа- по-малък дебит на маслената помпа -> намалена интензивност на смазване на лагерите на коляновия вал, намалено филтриране на маслото поради малкия дебит- намален дебит на водната помпа- намален дебит на компресора на климатика ако е включен- намалено износване на ремъци и ролки - на на един километър се падат по-малко обороти от което и по-малка ъглова скорост на ролките- по-бавно двигателят достига работната си температура при каране на къси разстояния, повече време работи под нормалния си температурен режим, влошено мазане поради ниската температура на маслотоВисоки обороти- по-голяма мощност, от ниската страна на оборотите може да намаляваме без да изгасне двигателя и имаме резерв от мощност за ускоряване и забавяне, подходящо при градско- нормално натоварване на двигателя - лагерите на коляновия вал се натоварват по-равномерно поради по-малката мощност отдавана за един оборот- по-голямо натоварване на буталния болт поради повишения брой обороти за минута или за километър- по-голям дебит на маслената помпа и по-добро смазване, целият обем на маслото преминава повече пъти през масления филтър- нормален дебит на водната помпа, целият обем на антифриза преминава повече пъти през охлаждащия радиатор и добро охлаждане на двигателя- повече отделяна топлина от двигателя поради повишената мощност при по-високи обороти- нормален дебит на компресора на климатика обаче по-често включване и изключване при достигане на максималното налягане на фреона, износване на електрическия съединител на компресора- износване на ремъци и ролки поради по-високите обороти- двигателят по-бързо достига работната температура при каране на къси разстояния - повече време е в нормален температурен режим- по-голям разход на гориво поради това че повишените обороти отговарят на повишена мощност и повишен разход на гориво- ако се кара на дълъг път и има спускане може да се използва режимът на икономия на двигателя - без газ и оборотите над 2000, обаче с включен климатик не се получава, колата много бързо спира и губи оборотиТова са неща за които аз се сещам. Ще бъде от полза за всички ни ако нещо съм пропуснал и го допълните към списъка. Може много да се спори по всяко от тях, в крайна сметка всеки преценява за себе си. И в двата режима има детайли които се износват повече от други. Избираме си какво ще ремонтираме, кое ще ни излезе по-евтино за ремонт. Обаче водещо съображение е пътната обстановка.Също е интересно да се сравни равномерно шофиране и шофиране с рязко ускоряване и спиране, например постоянно изпреварване при извънградско. Обаче май тук темата не е за това.Bravo 1.6 / 16
Коментар
-
Пропуснал си: Ниски обороти- по голяма част от горивната смес има време да "избяга" покраи сегментите в картера, също така и по голяма част от изгорелите газове имат време да минат покраи сегментите и да влезат в картера. Резултат по мръсно масло по висок разход. Високи обороти: хубав маслен клин на коляновия вал реално там триене на лагерите в такъв момент няма- по дълъг живот на вала.(тук не става дума за стрелката на оборотомера в червеното, когато говорим за по високи обороти се има предвид оптималния режим на работа на мотора или така да се каже режима в които може да се извлече максимално КПД от един мотор, демек с минимално количество горива максимална мощност за единица време), обикновено при бензинови мотори това е сектора между 2500-3500 оборота. Шофиране с 1500 оборота няма да ви е по икономично от същото с 2500Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Коментар
-
Какви са моите наблюдения след вече 43 години зад волана на най различни коли . Първо има голяма разлика бензинов ли е двигателя или дизел . бензиновия си иска по големи обороти. Колкото до дизеловите двигатели ниските обороти според мен не нанасят вреда на двигателя . Мерца ми е 2.5 и го карам от 2000 година с възможно най ниски обороти като манометъра за маслото си показва винаги 3 атмосвери .Двигателя е обикновен дизел ,не е форсиран или турбо . С 50км на четвърта си карам без да се усеща и ни най малко натоварване или тресене. Върви си като мушица тихо и нормално .Стилото 1.9 JTD и него го карам вече 10 месеца с обороти от 1000 до 2000 и върви леко като перце и гори нафтица както съм я посочил по горе .Самото каране изисква и умела преценка как да е то . Много съм против когато наближаваш кръстовище , стор или място където ще спираш да засилваш яко колата и на метри от кръстовщето да набиваш спирачки за да спреш.Излишно износвоне на гуми ,накладки ,двигател и други неща.Далеч съм от мисълта е трябва да се движиш с 30-40 км и да правиш задръстване след теб . Произведените коли през последните 10-15 години имат вече съвсем други качества и са чудесни за едно нормално каране и изпитване на кеф от него. :D
Коментар
-
Slavi_Lancia написа:обикновено при бензинови мотори това е сектора между 2500-3500 оборота. Шофиране с 1500 оборота няма да ви е по икономично от същото с 2500Bravo 1.6 / 16
Коментар
-
Според мен нищо няма да му стане на мотора, като карам на 1600 оборота на 5-та. Има клипчета с отворен двигател, работещ на празен ход. Буталата се движат толкоз бързо все едно стоят на едно място, проблем има когато мотора започне да тресе и има детонационно изгаряне, ако не тресе си карайте с 1200 оборота и нищо няма да му стане. А това, че катализатора се задръствал, че двигателя не се мажел, според мен са свободни съчинения, защото никой няма доказателства, че катализатора ще се задръсти или мотора ще се счупи нали? Много ги мислите тия обороти
Коментар
-
neonglow написа:Според мен нищо няма да му стане на мотора, като карам на 1600 оборота на 5-та. Има клипчета с отворен двигател, работещ на празен ход. Буталата се движат толкоз бързо все едно стоят на едно място, проблем има когато мотора започне да тресе и има детонационно изгаряне, ако не тресе си карайте с 1200 оборота и нищо няма да му стане. А това, че катализатора се задръствал, че двигателя не се мажел, според мен са свободни съчинения, защото никой няма доказателства, че катализатора ще се задръсти или мотора ще се счупи нали? Много ги мислите тия обороти"За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
-
Synthy написа:neonglow написа:Според мен нищо няма да му стане на мотора, като карам на 1600 оборота на 5-та. Има клипчета с отворен двигател, работещ на празен ход. Буталата се движат толкоз бързо все едно стоят на едно място, проблем има когато мотора започне да тресе и има детонационно изгаряне, ако не тресе си карайте с 1200 оборота и нищо няма да му стане. А това, че катализатора се задръствал, че двигателя не се мажел, според мен са свободни съчинения, защото никой няма доказателства, че катализатора ще се задръсти или мотора ще се счупи нали? Много ги мислите тия оборотиPanda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Synthy написа:neonglow написа:Според мен нищо няма да му стане на мотора, като карам на 1600 оборота на 5-та. Има клипчета с отворен двигател, работещ на празен ход. Буталата се движат толкоз бързо все едно стоят на едно място, проблем има когато мотора започне да тресе и има детонационно изгаряне, ако не тресе си карайте с 1200 оборота и нищо няма да му стане. А това, че катализатора се задръствал, че двигателя не се мажел, според мен са свободни съчинения, защото никой няма доказателства, че катализатора ще се задръсти или мотора ще се счупи нали? Много ги мислите тия обороти
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар