Колеги кажете вредно ли е продължително каране под 2000 оборота и не само при спускане, говоря за 1800 оборота на 5 та предавка примерно? За бензинов двигател говоря
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Каране под 2000 оборота!
Collapse
X
-
z_sutrov написа:Аз да използвам темата на колегата: на колко оборота трябва да се превключва попринцип(аз за мене си слушам звука на мотора) ама жената гледа оборотите и все ме пита ама аз като незнам по обороти как е добре да се кара най-икономично!?Nissan Primera 1.6 16v P11
ex.Fiat Bravo 1.6 16v
Коментар
-
това със скоростите си го говори за твоята кола,не за чуждите По принцип колата само може да се радва,че има такъв шофьор,продължавай да си караш така под 2000 и дълго ще се радваш на добрата работа на моторчето си Лично аз карам дизелов фиат и според това какво искам от него,така и сменям скоростите,ако съм на прав равен участък и просто си карам с моето си темпо сменям на 2000 оборота предвка,ако обаче искам да изтегля бързо някой,между 2500 и 3000(с бензинова кола,спокойно при изпреварване можеш да качиш до към 4к)...също и при изкачване поддържам по-високи обороти на по-ниска предавка....Ако пък ме хвване лудия не слизам по 2500 И пак казвам,това за дизелова кола Бензиновата е друга бозза....За всеки двигател си е индивидуално,мисля,че ти сам можеш да уссетиш,кога колата започва да "си иска" следващата предавка!ex.Мареа ТД100
Коментар
-
аз пък се чудя как опитни шофьори може да си приказват такива неща.......на колко оборота трябва да се превключва, този байр на коя скорост се качва Yellow_Flash_Colorz_PDT_05 и тем подони неща.и да, при каране на много ниски обороти наистина хвърля лагерите на кол вал, но това са около 1000-1100 на бензинов автомобил на 5та предавка - т.е. когато се мъчи автомобила и по-точно ако е с малко газ става, но на 1000 оборота на 5та да дадеш яко газ- това е вредното з алагерите.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Хм..аз си мислех, че на шофьорските курсове ги обясняват тези неща..Странно ! както и да е ...Смяната на предавки е строго инсивидуална за всяка ситуация. Ако няма движение, и си на равен път - да , може д апевключваш при малки обороти. Но, в града, с натоварено движени, или пък по изкачване на баир - под 2500 си е чисто неудобство ! После има да чакаш да наеме колата.... А, при сускане, аз моята даже включвам и на 1500 .... Виждаше ли колко голяма разлика ? Нали затова има и курсове..То с приказки е трудно да се обясни. Да не говорим, че като се качих на по-мощна кола, с епромениха коренно навиците ми. Сега превключвам а по-ниски обороти когато не бързам, и не е натоварена колата... Докато ПУНТО-то си искаше обороти за да наеме.FIAT Punto '94, 1.1 Petrol
Коментар
-
Това с курсовете не съм съгласен.Ако си на дизелова учебна а личната ти е бензин няма как да приложиш наученото от курсовата кола и обратното.Другото е зависи от типа двигател едната ми кола е карборатор и на 3 карам с 20км и нищо и няма ама другата е 1.8 16винта и с 20 карам на 1-ва. Това за 20 на 3 ако го направя с винтилката ще загасне наи малко и нещо може да се прецакаКарбораторните двигатели могат спокоино да се карат на много ниски обороти в много висок диапазон.Дизеловите не е препоръчително по малко от 1600 1700 и повече от 3500 Инжекционите вентилирани под 2000 об. е съсипване на мотора, освен ако с много малко газ ги потдържа тези обороти тогава няма проблем, до към 6000 но е множкоКАРБОРАТОРНИ 1000-6000ДИЗЕЛИ 1700-3500ИНЖЕКЦИОНИ 2000-6000е не го твърдя като инженер или конструктор на двигатели а от наблюдения и четене на технически данни за тези двигатели ориентировъчно е не е научна статия!!!КУПИ СИ FIAT ДА НЕ ТЕ Е ЯД!
Коментар
-
Колега, интересни подорбности си дал. Но нещо не схващам какво им пука на лагерите на коляновият вал, колко вентила продухват буталата !?А, това с учебната кола , и курсовете.... Аз, си мисля, че учебният курс не те учи да караш автомобил като учебният, а те учи на управление на автомобил. И , би трябвало да те научат да се нагласяш за всяка кола която се наложи да караш. Иначе, в шофьорската книжка ще пише какъв автомобил имаш траво да караш :P .А, това с оборотите според предавката, си е ... няма да казвам, че ще излезе че се заяждам. Но, няма никаква зависимост между клапани, обороти и предавки. Защото всяка кутия се настройва според двигателя. Това на какви обороти си, при определена скорост, и определена предавка, зависи изцяло от мощноста на автомобила (което пък няма нищо общо с броя клапани на цилиндър), и предназначението на автомобила. Ако е предвиден като семеен ван, нормално е да държи средни обороти при определена скорост. Ако е предвиден за спортен автомобил - тогава е нормално предавките да са по-дълги, и съответно на високи скорости, да са все още ниски оборотите, при малки предавки. Или пък, при маломощен двигател, ...ами то е ясно. Няма как да е с малки обороти, след като няма мъгел в душицата....FIAT Punto '94, 1.1 Petrol
Коментар
-
колега нека да не спорим излишно просто дадох малко инфо при какви обороти може да се управляват съответните автомобили и пратктиката е намесена а не само теорията за това ти се струва малко безмислено, но има разлика в 3 вида двигатели който съм изложилВсяка кола се кара индивидуално просто инжекционите двигатели не позволяват каране в ниски обороти както дизелите и карбораторите казвам го от личен опит от насоки на монтьори и шофьори с който сме дискутирали тази темано определено разликата е огромна между тези 3 двигателяИ още нещо едната ми кола от 5 години си я карам и с 1000 оборота на 1 2 3 нищо не и е станало но за по новите двигатели съм чувал не веднъж че е опасно да се управляват по този начин Не споря и не ми се спори но за мен практиката е по важна за вадене на изводи и заключенияКУПИ СИ FIAT ДА НЕ ТЕ Е ЯД!
Коментар
-
Всичко зависи твърде много от предавателните числа на скоростната кутия.Моята Дедра е с предавателни числа като на дизел, каране на 1500-2000 оборота е ежедневие, а и просто с повече обороти на която и да е предавка излизам от ограничението на скоростта Пример давам - на 5-та предавка с 3000 оборота съм на 135 км/ч. При 2000 оборота съм на 90 км/ч. Двигателят ми е нискооборотен, макар че е бензинов. Макс. въртящ момент е на 2500 оборота.На Делтата нещата седят по друг начин. Там на 5-та с 3000 оборота съм на 100 км/ч.мисълта ми е, че всичко е относително. От двигател до двигател и от ск.кутия до ск.кутия има голяма разлика.
Коментар
-
stefaka222 написа:Всяка кола се кара индивидуално просто инжекционите двигатели не позволяват каране в ниски обороти както дизелите и карбораторите казвам го от личен опит от насоки на монтьори и шофьори с който сме дискутирали тази темано определено разликата е огромна между тези 3 двигателяPanda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар