Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

проблем сьс стьклата

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    проблем сьс стьклата

    Имам проблем проблем с моита Брава.Стьклата не се отварят или затварят.Този проблем го прави само лятото.

    #2
    И на мен ми се е случвало колата като е стояла много на слънце и се е загряла стъклата да откажат. Отварям вратите малко да се охлади и стъклата започват да работят. Става въпрос за електрически стъкла.
    Bravo 1.6 / 16

    Коментар


      #3
      Вероятно проблема идва от релето зад джабката, щом отказват и двата прозореца, другия път пробвайте с леко почукване върху въпросното реле...
      --Старата ръжда любов не хваща!--
      156 sportwagon 1,9 jtd 115
      ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

      Коментар


        #4
        van_dal написа:
        Вероятно проблема идва от релето зад джабката, щом отказват и двата прозореца, другия път пробвайте с леко почукване върху въпросното реле...
        Сега се сещам че радиаторът на парното се намира отдолу и нагрява цялото табло с температурата на антифриза. Отдолу имаме източник на топлина 80-90 градуса и отгоре напича слънцето, колата представлява нещо като парник. Възможно е релето като се загрее да не може да включи и като се охлади пак да работи нормално.
        Bravo 1.6 / 16

        Коментар


          #5
          колеги някой може ли да каже кое е това реле ?не че ми отказват стъклата но дясното се вдига по-бавно и искам да го погледна отвътре.мерси
          1.6 16v Abarth

          Коментар


            #6
            Значи за релетата- реле има само на шоф. стъкло то е автоматично другото няма реле.А колега ’’’xtry’’’’ сменяи машинката моето дясно стъкло е много бавно но като понапече се задвижва по бързо отварях вратата смазвах с масло и нищо не излезе просто машинката е аут
            КУПИ СИ FIAT ДА НЕ ТЕ Е ЯД!

            Коментар


              #7
              Доста писахме по въпроса и причините според колегите са най различни.Изчисти си сплъстения прах/мръсотията/ между стъклото и външното гумено уплътнение и ще се оправят.При мен имаше светкавичен ефект.Става при свалено /долно/ положение, с тънка отвертка или тъпо острие на нож.Пиши дали и при теб ше помогне.Успех.
              BRAVA TD100 ELX `98

              Коментар


                #8
                bobis написа:
                Доста писахме по въпроса и причините според колегите са най различни.Изчисти си сплъстения прах/мръсотията/ между стъклото и външното гумено уплътнение и ще се оправят.При мен имаше светкавичен ефект.Става при свалено /долно/ положение, с тънка отвертка или тъпо острие на нож.Пиши дали и при теб ше помогне.Успех.
                Подкрепям! Но основният проблем най-често е от стара, спечена грес в механизма на машинката. Оправя се с разпарчетосване, основно почистване, смазване и сглобяване.А онези мнения за релето по-горе ги забрави!
                Frontera Sport, X20SE март 1998

                Коментар


                  #9
                  добре де колеги и как все пак при всички проблемни са десните стъкла а никой не съм прочел да е написал че проблемно е лявото а дясното е Ок ? само на дясната машинка ли и се спича греста и само на нея врата ли се цапа уплътнението ? ще пробвам с почистването но ме съмнява,а тази машинка как може да се свали понеже като съм свалял корите и не виждам как просто ?
                  1.6 16v Abarth

                  Коментар


                    #10
                    xtry написа:
                    добре де колеги и как все пак при всички проблемни са десните стъкла а никой не съм прочел да е написал че проблемно е лявото а дясното е Ок ? само на дясната машинка ли и се спича греста и само на нея врата ли се цапа уплътнението ? ще пробвам с почистването но ме съмнява,а тази машинка как може да се свали понеже като съм свалял корите и не виждам как просто ?
                    Аз съм първи, явно. При мен проблема бе в лявото стъкло. Почистих целия механизъм, заедно с улейте в които се движи джамлъка и всичко е ок. Обърнете внимание и на гумения улей в долната част на водача. Много често излиза от металната си рамка и се затруднява подвеждането на стъклото. През зимата е по влажно, материалите се свиват, а хлабините се увеличават и стъклата се плъзгат по леко. Затова през лятото е по трудно движението им и работата на механизма, който се товари.
                    Fiat Marea TD100

                    Коментар


                      #11
                      То е елементарно да усетиш дали има ток в стъклото (малко като циганите) или няма. Когато не иска да се движи просто пусни фаровете или гледай лампите по таблото дали мигат когато се опитваш да движиш прозореца. Ако има мигане значи прозореца е блокирал механично. Както каза колегата от разширяването нещо започва да затяга.

                      Коментар


                        #12
                        xtry написа:
                        добре де колеги и как все пак при всички проблемни са десните стъкла а никой не съм прочел да е написал че проблемно е лявото а дясното е Ок ?...
                        При мен и двете запичат понякога, когато колата е била на слънце! Иначе не ми се случва. А, защо дясното стъкло се движи по-лесно от бутона на дясната врата е обсъждано в други теми, а и всеки с елементарни знания по електротехника/електроника ще се светне!
                        Frontera Sport, X20SE март 1998

                        Коментар


                          #13
                          Защото е фиат всички имат едни и същи дефектиНа мен лявото ми не работеше и го смениха дясното можеби е с по слабо моторче и за това сдава багажа при всеки а не е от релета и други.Аз освен че си почистих улеите на стъклото даже масло сипах и нищо не стана чак вратата разглобих но ми се видя много кофти да се ровичкам огледах и не видях нищо нередно явно машинката си е за кофатаА защо само левите ли? Може би десните изкарват 5 години и се скапват и ги сменят още преди да са ги докарали в БГа може просто левите да са по слаба машинка
                          КУПИ СИ FIAT ДА НЕ ТЕ Е ЯД!

                          Коментар


                            #14
                            Същия проблем и при мен, само, че всичко което сте изписали за замърсени улеи и машинки.... в грешка сте колеги!!! и както беше казал колегата.... проверете дали изобщо релето подава към прозорците... и двата се управляват от едно и също място- едно зелено реле точно зад жабката (под горния капак, който се сваля там с едни врътки) значи това реле подава ток до шофьорското стъкло, а от там тока отива и до другото (според мен това е и причината дясното стъкло да се мъчи малко повече) !!! направете експеримент- когато натиснете копчето на шофьорското стъкло, трябва да се чуе едно щракване изпод жабката (от релето)... когато са спекли прозорците се заслушайте дали го има това щракване... ако го има проблема е механичен (това означава, че релето си бачка), а ако го няма и прозорците няма да се свалят, защото просто релето отказва и не подава ток!!! като се почукне малко въпросното реле, проблема се оправя!! незнам какъв точно е проблема на самото реле, но аз ще го сменям.. надявам се да не е фабричен дефект на всички подобни релета за нашия модел коли.... направете експеримент ако не ми вярвате, разглобете жабката и чукнете няколко пъти по релето..... опитайте аз вчера констатирах тоя проблем, след като от 2 години никой "майстор" така и не можа да ми каже защо отказват прозорците..... просто по схемички на тока на колата открих кое точно е релето на джамовете и от там на татък започнах да експериментирам
                            фиата си е фиат

                            Коментар


                              #15
                              tskostov написа:
                              Същия проблем и при мен, само, че всичко което сте изписали за замърсени улеи и машинки.... в грешка сте колеги!!!
                              При моята ситуация мога да спомена, че хич не съм в грешка! Първо - нелогично е, ако проблемът е релето залепването на прозорците да е само в горещи дни и второ ясно чувам цъкането на релето, когато натискам бутона за лявото стъкло. При масовите модификации с ел. управление само на двата предни джама (S, SX...) релето (модула) управлява САМО шофьорското стъкло! Дясното се управлява само и единствено с бутоните! Затова и с неговият бутон, който е по-близо до мотора и няма механични връзки свалянето и вдигането е по-лесно отколкото с левият. За да се аргументирам прилагам и част от схемата. При ELX модификациите положението е друго. Tам предните прозорци се упраляват от модул и релета, а задните елементарно само с бутони.
                              Прикачени файлове
                              Frontera Sport, X20SE март 1998

                              Коментар

                              Working...
                              X