Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Fiat Brava 1.4 1996, проблем при палене

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Fiat Brava 1.4 1996, проблем при палене

    Здравейте!Надявам се, че пиша в правилния раздел - ако не, моля, поправете ме.Имам Fiat Brava 1.4 бензин, 1996. От известно време имам досаден проблем, който еволюира и моля за съвет. Преди това да кажа, че от коли разбирам много малко.Историята е такава: Колата трудно палеше, когато е загряла. Трудно палеше и защото бендикса не винаги сработваше, докато един ден просто не поиска да тръгне, защото бендикса отказа. Отидох в сервиз, където ми почистиха въпросната част, смазаха каквото трябва и казаха - готово. Удоволствието ми струваше към 90 лв. ако не бъркам. Споменах им за проблема с паленето при загрял мотор и те ми обясниха, че съществувало някакво "боди" (W.T.F.?@!?), което струвало към 900 лв. ново или 500 на старо, но неговата смяна можела и оправи проблема, ама все пак ако не ми пречи да си я карам така. Е... карах си я така, докато не стана много трудно паленето. Тогава посетих Автоцентър Технопарт на Симеоновско шосе 36 (Не искам нито да се оплача от тях, нито да ги похваля, но не останах много доволен.). Те направиха някаква диагностика и казаха, че причината е в бензиновата помпа. Смениха ми я срещу 150 лв и казаха - проблема е решен. Рекоха само - да знаеш, че акумулатора ти е нещо слаб. Запалих от раз, но малко по-късно се оказа, че мога да паля само на топъл мотор. Проблема не само не беше решен, ами започнах да не мога да паля на студено. Акумулатора падаше. Премерих консумацията - 54mA; заредих го - нищо. Понеже беше в гаранция, отидох до магазина - човека ми го премери и даже някаква диагностична бележка ми даде и каза - не е от него, той е като нов. Добре, реших да се върна в Технопарт. Обясних им, че не са ми решили проблема, а те казаха - акумулатора е и туй то. След малко убеждаване ги накарах да тестват какво става и те се убедиха - при зареден акумулатор и с помощта на допълнително "биче" завъртиш ли ключа акумулатора мигом пада, таблото почва да мъжди, а стартера едвам върти. Казаха ми - това е друг проблем, не е като предния, и причината е в стартера. Оставих им колата, почистили са стартера, смазали са го и казаха готово, за което се разделих с още 65 лв. Прибрах се благополучно, но когато пак ми потрябва кола, мотора беше вече изстинал, а резултата беше следния - вече ток има колкото щеш, но при завъртане на ключа стартера си върти (и ремъка също, т.е. не е бендикс, не е стартер, не е акумулатор), а колата не пали - пали след доста опити. Много досадна работа. Ако загрее и загася и запаля за кратко време - примерно зареждам гориво, проблеми няма; ако мотора е студен или е престоял малко по-дълго - паленето е от 20-ти път и с много въртене.Някой има ли идея какво да направя в този случай? Незнам къде да търся проблема, нито пък вече вярвам на сервизи, а досега за "решаване" на проблема (и съпътстващите го "други" проблеми) дадох 305 лв., а положението не се е подобрило много. Освен това, може ли някой да ме ограмоти какво е въпросното "боди" и какъв му е проблема.Извинявайте за дългия пост, но не знам какво да направя.Благодаря за всеки съвет

    #2
    Провери си маркучите около инжекциона да не са напукани и да дърпа въздух отнякъде. И аз имам проблем с паленето, понякога просто върти и отказва да запали. Успявам да запаля само след около 10-15сек въртене с постоянно натиснат педал на газта до ламарината. Ако се задълбочи проблема мисля първо да сменя датчика за запалване, който се намира отзад на маховика. Но по принцип когато тоя датчик се е скапал колата не пали като е топла. Аз още не съм за сервиз щото от 50 пъти един път отказва да запали. Но може да идеш да ти замерят тоя датчик ако винаги на студена кола не пали, съпротивлението на датчика трябва да е 900 ома. Ето го въпросното чудо: http://www.axm-auto.com/index2.php?b...menkl=1&show=1
    Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

    Коментар


      #3
      кола

      Колега съжалявам за случкат и дадените пари ама не си попаднал на сервиз тябваше да ги питаш дали са правили такива ФИАТИ вярно тоци датчик играе важна роля при палене провери той как еа това "боди" (W.T.F.?@!?) ECU компютър на колата не струва толкова втора употреба може да си намериш от друга кола и на много по добра цена то върви с ключа-/чипа/ и Имобилайзера иначе сам по себеди нее нищо
      КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
      Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
      http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

      Коментар


        #4
        От тук може да ти излезе късмета http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...013&highlight=
        FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
        Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

        Коментар


          #5
          Колеги, дойде време отново да боря проблема - този път докрай. Просто до сега си ползвах колата от време на време и преглътнах неволите, ама вече не може...Искам да си проверя т.н. син датчик - датчика за температура, дето понякога се случвало да е бял в зависимост от това за какъв климат е произведена колата. Знам, че е терморезистор и знам приблизителната му характеристика. Може ли да ми кажете, обаче, къде се намира точно.Колата е Fiat Brava 1996 1.4 бензин. Гледах "Haynes repair manual", и по-точно стр. 203 "Coolant temperature sensor - testing, removal and refitting", но не мога да открия местоположението му под капака. Някой може ли да подскаже и евентулно снимка/инструкции да даде? За самото мерене май не трябва, ама евентулно за смяна трябва ли да се източва нещо?

          Коментар


            #6
            Намира се под бубината леко назад от нея, няма нужда от източване, като го развиеш излиза най-много 50-100 гр. антифриз.
            FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
            Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

            Коментар


              #7
              Колега, моят съвет е да се опиташ да определиш причината за проблема. Почни отдалеч и провери какво липсва - ток на свещите или бензин. Проверката на свещите става като ги сваляш по една и ги допираш до корпуса на мотора. Ако са наред ще видиш ясно забележима искра. От тук насетне има 2 варианта: има ток: проблема е в бензина и най-вероятно липсата му. Аз имах такъв проблем и се оказа дюза. При мен палеше само докато е студена. Проверка на дюзата може да направиш като измериш нейното съпротивление. По спомен трябваше да бъде 7-10 ома. Може нещо друго да лъже ECU-то за да отваря малко дюзата например датчик за температура. Може да го провериш с мултицет.няма ток: най-вероятна причина е т.нар датчик запалване. По принцип когато той започне да се шие, колата не може да запали топла .... но ти може да си изключение. Може и бобината да ти прави проблем. Имам такава и мога да ти я дам за проба.За момента друго не се сещам .... Успех!
              Fiat Marea 1.8 16V ELX

              Коментар

              Working...
              X