Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

ПОМОЩ КОЛЕГИ ! ФИАТ БРАВА 1.4, 1995г. ДВИГАТЕЛЯТ ПРЕГРЯВА!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Аз ще ви тласна в друга посока. Като загрее нормално колата, преди да прегрее има ли хубаво парно (знам че е малко трудно да се провери в тая жега, за целта го пусни докато е студена и след това докато е загряла.) Провери при вдигнане на оборотите дали почва да духа по топло. Вдигане на оборотите -> повече обороти на водната помпа. Ако може да байпаснеш без термостат пробвай. Ако пак заграва "лошо Седларов, лошо, откраднаха ни крепостната стена". Друга идея да демонтираш големия радиатор и да го надуеш. Ако минава въздух спокойно пак лошо. Така както го описваш ми се струва на запушен радиатор, не бързай да го отхвърляш заради чистрия антифриз. Моя като се запуши водата също беше чиста
    alek6969 написа:
    - Дебелите маркучи в радиатора - горния при термостата се загрява, а долния почти не се загрява, питата на радиатора също не се загрява много;
    По мой спомени, единия трябва да излиза от термостата, т.е като отвори термостата да пусне вода към радиатора, а другия трябва да влиза на блока. Няма логика да влизат и 2та на термостата. Т.е подкрепям си тезата за запушен радиатор.За да елеминираш и малкото радиаторче в купето, пробвай да го подвържеш така, че водата да не минава през него, т.е само да се върти през маркучите с някакви съединения от вън, да не разглаваш да го вадиш от под таблото.

    Коментар


      #17
      Така. КОЛЕГИ, въпросите продължават.Какво се случи? Проверих водна помпа - работи; проверих термостат - работи; свалих доста пластмаси в купето, за да проверя парното дали не е пробито ( имах съмнение понеже ми свети лампата за ербега, което може да значи наводнена централа от парното, а и доста време ми беше мокра стелката откъм шофьора, пък и като прекарам бяла салфетка по пода оставаха жълти следи като от антифриз ) , но парното на пръв поглед видимо и на пипане с ръка не тече; проверих изпарител на АГУ - ( предполагам здрави мембрани ) работи и е обезвъздушен; Проверих съединения наред са, обезвъдушителите също са добре завити; Източих антифриза и няколко пъти промих с вода, в следствие на което като погледна през радиатора се вижда дъното - кристално чиста охладителна система. НАКРАЯ НАЛЯХ ВОДА ( ще покарам малко така, за да видя какво става), ОБЕЗВЪЗДУШИХ И ВСИЧКО Е НАРЕД. Като предишния път не се разбра нищо и очаквам пак да го направи, въпреки че колата си работи - сега минах 40 - 50 км. Обаче съм сигурен, че пак ще го направи. Възможно ли е да е от капачката на радиатора? Как мога да проверя и нея? Тя има някакъв клапан, той за какво е?Моля за Вашето мнение и дано не Ви е омръзнало да се занимавате с тоя проблем А и само да добавя, за 50 км не е изгубило грам охладителна течност. Притеснено ми е, защото ще тръгна на дълъг път и познайте какво ще стане
      Парите свършват, но глупостите не!

      Коментар


        #18
        Капачката е завиваш на една туба 5л. например. Някъде по тубата пробиваш отвор и навиваш вентил за гума. Почваш да помпаш с помпа. Ако клапана работи и ако е на 1бар, то не би трябвало да може да създадеш налягане в тубата над 1бар.Едва ли обаче е от нея.При всички тези проверени неща остава да има някакво запушване. По някой път от употреба на неправилен антифриз се образуват по алуминиевите детайли окиси. Те водят до люспи, които пък все някога се отлюспват. Дано не е този филм, че чистенето е приключение. Може обаче да пробваш, с някакъв препарат за изчистване на системата. Да видиш какво ще изтече. Карането само с вода не е на добре.
        Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

        Коментар


          #19
          Знам, че карането само с вода не е на добре, но няма да си дам заплатата за антифриз, който ще бъде изхвърлен утре. За целта първо ще промия системата - казвайте хубав препарат за промиване и да го слагам. Ще карам един месец и ще сложа антифриз - купил съм от метро не много скъп концентрат 4 литра за около 12 лв.И още нещо, колко километра горе - долу трабва да карам с тази миеща добавка?
          Парите свършват, но глупостите не!

          Коментар


            #20
            Ами за препарат съвет не мога да дам - не съм ползвал. Колеги от други форуми слагат калгон и оцет и постигат добри резултати. Но проучи малко въпроса.
            Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

            Коментар


              #21
              колега, перката на радиатора работи ли?
              2015 Renault Megane Expression GT
              2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
              Всичко за FIAT Bravo 2007

              Коментар


                #22
                Перката работи Само дето като загряваше двигателя преди нямаше циркулация на вода в радиатора, вероятно заради въздушна възглавница някъде по водната риза
                Парите свършват, но глупостите не!

                Коментар


                  #23
                  Слагай антифриз щото скоро ще сменяш водна помпа, комшията кара 2-3 седмици с вода и му протече помпата.
                  Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                  Коментар


                    #24
                    Абе нещо се върти около радиатора и термостата или въздушна възглавница, ама ти каза че си обезвъздушил. Испаритела отпада щото ако там нещо имаш възглавница или няма циркулация на антифриза веднага ще замръзне. Посоката на водата в радиатора ти е отдолу нагоре, Въпреки че винаги първо отгоре загрява малко , ако ти отвори термостата загрява и долу. То и датчика за температурата дето ти включва перката и той е на радиатора, затова няма как да включи като е студен. Не ти препоръчвам да ползваш разни препарати тъй като рискуваш да текнат разни водни съединения или някъде тръбички и т.н. Капачката на разширителния съд, айде при тебе на радиатора играе само роля на предпазен клапан, при повишено налягане да изпусне малко течност, така че няма връзка с проблема ти. Също така не каза първия път така изведнъж ли ти прегря или преди това си сменял антифриз нещо.... Та може да си сменил термостата ама да е някъв боклук, затова пробвай без термостат и при чист радиатор би трябвало да нямаш проблем.
                    Chrysler Voyager 2.5TD/ 2000г.
                    ex. Fiat Tempra /`91 / 1.9TDS

                    Коментар


                      #25
                      Ами какво да ти кажа, термостата е VERNET. И предишния беше такъв. Него го смених, за да съм сигурен, но да ти кажа имам кана за топла вода и като го полях в мивката с горещата вода от каната, тая машинария отвори. Значи не е бил проблема в термостата. По - скоро е някакво запушване, което не мога да го разбера. Параноята ме е подгонила и постоянно гледам температурата сега, даже си помислих за някакъв метален елемент ( болт, гайка ), който да запушва нещо и да е попаднал не където трябва при предишни ремонти ( все пак колата е купена на старо ). Чудя се дали ти Tihomir78 или някой друг имате представа за точния път на циркулация на охладителна течност в двигателя, ама не общо, а по елементи. Каза, че посоката на водата в радиатора е отдолу нагоре, а аз си мисля, че е обратното. Другото, което искам да знам е кои са най-долните точки на водната риза на двигателя ( има една шина в предната част на двигателя до изпускателните колектори ). Ако ги знам тия точки може да разглобя, да източа и промия доста добре. По детайлно описание ми трябва и се чудя, няма ли някой монтьор, дето да му се е случвал подобен проблем. А и нещо друго, има един болт в тая предната шина и мислех, че е пробка, но явно е крепежен елемент. Стои в ляво до тръбите на изпускатения колектор, когато застанете срещу колата - той за какво е в крайна сметка, някой знае ли?А и още не ми е изсъхнала стелката на мястото на шофьора ( явно е антифриз ), а течове видимо няма.Като цяло не знам какво се случва точно.
                      Парите свършват, но глупостите не!

                      Коментар


                        #26
                        spark написа:
                        Слагай антифриз щото скоро ще сменяш водна помпа, комшията кара 2-3 седмици с вода и му протече помпата.
                        За комшията незнам, но аз лично карах едно Пежо 106 1.4d 4-5 месеца САМО и единствено на чиста вода...и му нямаше нищо Така че всичко с помпите е до кола и е субективно.

                        Коментар


                          #27
                          Мой съсед, точно толкова време кара едно ауди б4 с вода, след което смени почти всичко по охладителната система. Та не знам. Аз лично не бих карал само на вода.
                          Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                          Коментар


                            #28
                            Колеги, пак ще пиша. Мисля, че разбрах какво се случва. Влиза въздух в охладителната система когато завъртя врътката топло - студено на парното. Интересното е, че влиза въздух само тогава, когато позицията на врътката е на студено. Представяте ли си какво е на жега да караш с включено парно?Хайде някой да ми каже какво се случва. Тази врътка навярно е свързана посредством жило, с кранче което ограничава притока на вода в радиатора. Как да проверя кранчето и къде точно се намира то? Който има представа какво се случва да пише.Помагайте, че в колата е сауна
                            Парите свършват, но глупостите не!

                            Коментар


                              #29
                              Кранче? Наште коли имат ли кранчета? Аз мислех, че винаги минава водата през радиатора за парното, а се превключва само клапата за въздуха.
                              Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                              Коментар


                                #30
                                alek6969 написа:
                                Колеги, пак ще пиша. Мисля, че разбрах какво се случва. Влиза въздух в охладителната система когато завъртя врътката топло - студено на парното. Интересното е, че влиза въздух само тогава, когато позицията на врътката е на студено.
                                Не влиза въздух, няма кранче, когато пуснеш на топло започваш да охлаждаш течността през радиатора на парното.
                                FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                                Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                                Коментар

                                Working...
                                X