Здравейте колеги,досега бях щастлив собственик на ФИАТ БРАВА 1.4 бензин. Като цяло съм доволен от колата, но се появи проблем - двигателят прегрява. Проверих и смених термостатчето, но то работи. След това разглобих и проверих водната помпа, според мен и тя работи ( не тече салниковото уплатнение и при свалено състояние се върти добре на ръка ). Също така искам да кажа, че лопатките на ротора на помпата са в добро състояние.Кажете ми имате ли идея какъв точно може да е проблема?Този проблем се появява за втори път и първия път се оправи от самосебеси. Просто разглобих и сглобих помпата и термостата и обезвъздуших.Това , което мога още да добавя е, че според мен няма циркулация на вода в малкия кръг на двигателя. От друга страна антифриза е бистър и син и не смятам, че има за пушване ( аз съм виждал коли в които в охладителната система има кал вместо вода ). Имам някакви идеи за проблема, но ще ги пусна по - късно, за да не ви подведа в евентуална грешна посока, преди да съм чул вашето мнение.Предварително благодаря на всички!!!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
ПОМОЩ КОЛЕГИ ! ФИАТ БРАВА 1.4, 1995г. ДВИГАТЕЛЯТ ПРЕГРЯВА!
Collapse
X
-
Радиатора се затопля съвсем леко, сякаш термостата се отваря и в него влиза топла вода към радиатора в следствие на топлинното разширение на течността в двигателя. Според мен се държи все едно няма помпа. А и да ти кажа в радиатора съм чувал, че има доста тръбички и ако едната се запуши другите работят. Дали не е радиатора за парното? Това според мен е една от възможностите. Или ако регулатора на температурата в купето ( врътката топло - студено ) е свързан с "кран", който ограничава притока на топла вода в парното ( ако е на такъв принцип знам ли . . . ) и евентуално там да става нещо.Друга възможност е това, че имам газова уредва и изпарителя е свързан към водната риза, но не вярвам да е там проблема. Уредбата е нова и съм минал вече 10 000 км. Ако имаше дефект щеше да се прояви доста по - рано.Дали пък смуче въздух от някъде? Как да го проверя това ( може би от обезвъздушителите ), възможно ли е капачката на радиатора да е развалена и да спомага за това да влиза въздух? А лагера на помпата дали не блокира само в натегнато положение от ремъка? Но тогава ремъка щеше да се скъса и да се протрие.Абе видял съм се в чудо . . .Парите свършват, но глупостите не!
Коментар
-
Спокойно бре колега, не се е свършил света!!! Пази си нервите!Я отговори на следните въпроси!1. Маркучите на охладителната система, които влизат в купето, загряват ли се, че едва да ги държиш и двата?2. Дебелите маркучи влизащи в радиатора, също така ли се загряват и двата - горе и долу?3. В разширителният съд трябва да влиза един тънък маркуч! Сиркулира ли течност през него, като подадеш леко газ?4. Отклоненията на охладителната система, за газовият изпарител често са причина за наличие на въздух. Особенно ако има точки, по-високо от стандартните точки за обезвъздушаване! Е има ли такива?Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
- Маркучите на охладителната система които влизат в купето според мен не се загряват достатъчно; - Дебелите маркучи в радиатора - горния при термостата се загрява, а долния почти не се загрява, питата на радиатора също не се загрява много; - Нямам разширителен съд за този модел кола. Част от радиатора играе такава роля; - отклоненията за изпрарителя са малко по - високо от стандартните точки за обезвъздушаване. Да монтирам ли допълнителни обезвъздушители?Парите свършват, но глупостите не!
Коментар
-
Здравейте,отново да попитам нещо. Дали проблема може да се окаже гарнитура на глава? Как мога да проверя това? Има ли начин да не ходи в сервиз? А ако някой може да даде и ръководство за ремонт би ми помогнал много. Май ще се ядосам и ще си купя един динамометричен ключ от Бриколаж и ще почвам да разглабям и сглабям наред. ( Дали са добри динамометричните ключове в Бриколаж е друга тема - до 70 лв са май)Четох, че въздушна възглавница може да се получи в охладителната система и в следствие на издухала гарнитура на главата, но пък не видях да меша масло и антифриз. Като вдигна пръчката всичко си е наред.Както и да е събота и неделя ще се разглабяме. Ако някой има идея да пише до тогава.Парите свършват, но глупостите не!
Коментар
-
alek6969 написа:Здравейте,отново да попитам нещо. Дали проблема може да се окаже гарнитура на глава? Как мога да проверя това? Има ли начин да не ходи в сервиз? А ако някой може да даде и ръководство за ремонт би ми помогнал много. Май ще се ядосам и ще си купя един динамометричен ключ от Бриколаж и ще почвам да разглабям и сглабям наред. ( Дали са добри динамометричните ключове в Бриколаж е друга тема - до 70 лв са май)Четох, че въздушна възглавница може да се получи в охладителната система и в следствие на издухала гарнитура на главата, но пък не видях да меша масло и антифриз. Като вдигна пръчката всичко си е наред.Както и да е събота и неделя ще се разглабяме. Ако някой има идея да пише до тогава.FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
колега,не пишеш дали я пробваш на бензин или на газ когато проверяваш охладителната система.най-вероятно проблема е в изпарителя на газовата.наличие на въздух във водната система.много често това води и до прегаряне на гарнитура на главата,а има възможност и да вкарва газ в системата от изпарителя.това се случва много често.извади двата маркуча от изпарителя свържи ги с една крива тръбичка,обезвъздуши ръчно колкото можеш,запали на бензин и я пробвай.Ръчно се прави така;-наливаш си вода в радиатора догоре вдигаш двете маркучлета на изпарителя така,че да са по-високо от всичко останало,което ползва охладителна течност,някой да духа през гърловината на радиатора,а ти последователно пускаш вода ту през единия ту през другияГРИЖА СЕ ЗА ФИАТА
Коментар
-
alek6969 написа:- Маркучите на охладителната система които влизат в купето според мен не се загряват достатъчно; - Дебелите маркучи в радиатора - горния при термостата се загрява, а долния почти не се загрява, питата на радиатора също не се загрява много; - Нямам разширителен съд за този модел кола. Част от радиатора играе такава роля; - отклоненията за изпрарителя са малко по - високо от стандартните точки за обезвъздушаване. Да монтирам ли допълнителни обезвъздушители?Щом водата до термостата е гореща, а след него не толкова, значи , че термостата не пропуска цялото количество вода. Един вид, не отваря докрай. По този начин, водата не може да премине през големият кръг, и съответнод а се охлади. Според мен си е термостат. Както писа друг коелаг, опитай без него няколко дена, за да се увериш , че е от него....
Ако беше от гарнитура ,щеше да има няколко симптома. Смесване на масло с водата; налягане във водната ситема над нормалното. Щом нямаш нито едното, значи си ти е наред моторчето. Не разголябвай нищо! Освен ако не искаш профилактично да си смениш това-онова...Термостата е по това което си описал. А, и , не е толкова лошо да посещаваш сервизи при по трудно диагностируеми проблеми. Много често това спестява пари и време....
FIAT Punto '94, 1.1 Petrol
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар