Пускам темата тук, защото почти сигурно проблемът не е в електрониката. Точно обявих мареата в продажба и се появи някакъв проблем, с който засега не мога да се справя. Само когато колата е загряла, веднага след стартиране на двигателя оборотите рязко падат, вдигат се до около 850, пак падат, след което се стабилизират на 850 и няма проблеми. Ако колата е студена, такъв проблем няма. В движение, при работа на празен ход или след форсиране на двигателя и изобщо в който и да е друг момент, оборотите са идеални. Проблемът е само в тези 1-2 секунди след старт на двигателя и то само при загрял мотор. Днес колата беше на диагностика. Човекът се занимава с нея около час и половина. Щателна диагностика, тест на изгорелите газове, всичко както се полага-грешки няма, всичко е в нормите. Почистване на дроселова клапа и стъпково моторче, всичко свети и проблеми няма. Дори се изръсих още 30 лв. и направиха за всеки случай и профилактика на стартера. Проблемът си стои. Някакви идеи?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Досаден проблем с оборотите при палене
Collapse
X
-
Не знам какъв е този датчик, къде се намира?Майсторът накрая започна да се съмнява в акумулатора или стартера. Правих опити да паля с включени консуматори. Пак пали без проблем, но след това оборотите падат още по-рязко. Аз затова и направих профилактика на стартера в електричарски сервиз. А акумулаторът е в гаранция, зеленото око свети, мериха го и с товарна вилка, всичко е Ок. Но за проба ми се иска да сменя акумулатора да видим как ще се държи.Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
При мен има подобна ситуация. При загрял мотор, след запалване оборотите падат до 650-700. Колата не гасне и не тресе, само по тахометъра може да се съди за аномалията. Колата съм я гледал с Visa и не мисля, че имам проблем по електрониката. Интересното е, че при пипане на педала на газта,нещата се оправят и свободния ход става 850-900 оборота. Сега когато се оправи времето, може да продължа с някой друг експеримент за да определя източника на проблема.Може би датчик обороти да прави номера!Fiat Marea 1.8 16V ELX
Коментар
-
Смени газаджията, може би там е проблема... За проба откачи акумулатора вечерта и сутринта, като го закачиш запали на бензин без да даваш газ десетина минути и без да включваш на газ! След това си покарай, пали, гаси, пали и пиши дали го прави пак. Ако проблема е останал явно майстора не е виновникаFiat Bravo - 1.8GT /115hp 1997г.
Audi A4 - 1.9TDi /110hp 1998г.
Mazda 121 - 1.3GLX / 75hp 1994г.
Коментар
-
Аз в началото също се усъмних в газовата. Ще обясня защо: когато колата е загряла, пали на бензин и почти мигновено минава на газ, защото е настроена при 30 градуса да минава на газ. И точно в този момент падат оборотите. Но е съвпадение, същото е поведението и когато работи само на бензин. А освен това сервизът, в който бях, е и лицензиран за проверка на газови уредби и майсторът си поигра и с настройките на газовата, а така също много подробно прегледа цялостното изпълнение на газовата под капака, провери всички връзки. За да елиминираме съмнения в газовата, час и половина по време на диагностиката колата работеше само на бензин и проблемът си стоеше. Освен това, когато правиха профилактика на стартера, акумулаторът беше откачен поне половин час. Дали е половин час или един ден каква е разликата? Мисля, че причината не е в газовата уредба.Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
Аз мисля причината е точно в газовата. Аз съм с подобен двигател и го имам същия проблем. След като е загряла изчакай 20мин. и пробвай да запалиш - ще запали и може би дори няма да играят оборотите. На 1-2 места питах за възможната причина. Засега клоня към остатъчен пропан-бутан в колекторите, оттам преобогатяване и посочения проблем. Аз вече и свикнах при запалване на топъл двигател леко задържаш педала на газта и всичко е точно. Ако откриеш "истинската" причина, ще се радвам да я споделиш.
Коментар
-
И при мен има подобен "проблем" ако може да се нарече така. Ако изгася на метан и след това трудно пали на бензин. Затова съм свикнал вече винаги да гася на бензин. Спирам, включвам на бенз, изфорсирам и гася. Пробвай така и виж дали ще има проблем с оборотите.Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
spark написа:И при мен има подобен "проблем" ако може да се нарече така. Ако изгася на метан и след това трудно пали на бензин. Затова съм свикнал вече винаги да гася на бензин. Спирам, включвам на бенз, изфорсирам и гася. Пробвай така и виж дали ще има проблем с оборотите.Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар