Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Досаден проблем с оборотите при палене

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Досаден проблем с оборотите при палене

    Пускам темата тук, защото почти сигурно проблемът не е в електрониката. Точно обявих мареата в продажба и се появи някакъв проблем, с който засега не мога да се справя. Само когато колата е загряла, веднага след стартиране на двигателя оборотите рязко падат, вдигат се до около 850, пак падат, след което се стабилизират на 850 и няма проблеми. Ако колата е студена, такъв проблем няма. В движение, при работа на празен ход или след форсиране на двигателя и изобщо в който и да е друг момент, оборотите са идеални. Проблемът е само в тези 1-2 секунди след старт на двигателя и то само при загрял мотор. Днес колата беше на диагностика. Човекът се занимава с нея около час и половина. Щателна диагностика, тест на изгорелите газове, всичко както се полага-грешки няма, всичко е в нормите. Почистване на дроселова клапа и стъпково моторче, всичко свети и проблеми няма. Дори се изръсих още 30 лв. и направиха за всеки случай и профилактика на стартера. Проблемът си стои. Някакви идеи?
    Tonight's the night and it's going to happen again and again...

    #2
    Може би датчик обороти да прави номера!
    Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

    Коментар


      #3
      Не знам какъв е този датчик, къде се намира?Майсторът накрая започна да се съмнява в акумулатора или стартера. Правих опити да паля с включени консуматори. Пак пали без проблем, но след това оборотите падат още по-рязко. Аз затова и направих профилактика на стартера в електричарски сервиз. А акумулаторът е в гаранция, зеленото око свети, мериха го и с товарна вилка, всичко е Ок. Но за проба ми се иска да сменя акумулатора да видим как ще се държи.
      Tonight's the night and it's going to happen again and again...

      Коментар


        #4
        При мен има подобна ситуация. При загрял мотор, след запалване оборотите падат до 650-700. Колата не гасне и не тресе, само по тахометъра може да се съди за аномалията. Колата съм я гледал с Visa и не мисля, че имам проблем по електрониката. Интересното е, че при пипане на педала на газта,нещата се оправят и свободния ход става 850-900 оборота. Сега когато се оправи времето, може да продължа с някой друг експеримент за да определя източника на проблема.
        Може би датчик обороти да прави номера!
        Не мисля, че е от него. Ако наистина е така, би следвало колата да не пали или да пали трудно. Поне при мен такова поведения няма.Ще следя темата с интерес.
        Fiat Marea 1.8 16V ELX

        Коментар


          #5
          Смени газаджията, може би там е проблема... За проба откачи акумулатора вечерта и сутринта, като го закачиш запали на бензин без да даваш газ десетина минути и без да включваш на газ! След това си покарай, пали, гаси, пали и пиши дали го прави пак. Ако проблема е останал явно майстора не е виновника
          Fiat Bravo - 1.8GT /115hp 1997г.
          Audi A4 - 1.9TDi /110hp 1998г.
          Mazda 121 - 1.3GLX / 75hp 1994г.

          Коментар


            #6
            Аз в началото също се усъмних в газовата. Ще обясня защо: когато колата е загряла, пали на бензин и почти мигновено минава на газ, защото е настроена при 30 градуса да минава на газ. И точно в този момент падат оборотите. Но е съвпадение, същото е поведението и когато работи само на бензин. А освен това сервизът, в който бях, е и лицензиран за проверка на газови уредби и майсторът си поигра и с настройките на газовата, а така също много подробно прегледа цялостното изпълнение на газовата под капака, провери всички връзки. За да елиминираме съмнения в газовата, час и половина по време на диагностиката колата работеше само на бензин и проблемът си стоеше. Освен това, когато правиха профилактика на стартера, акумулаторът беше откачен поне половин час. Дали е половин час или един ден каква е разликата? Мисля, че причината не е в газовата уредба.
            Tonight's the night and it's going to happen again and again...

            Коментар


              #7
              Аз мисля причината е точно в газовата. Аз съм с подобен двигател и го имам същия проблем. След като е загряла изчакай 20мин. и пробвай да запалиш - ще запали и може би дори няма да играят оборотите. На 1-2 места питах за възможната причина. Засега клоня към остатъчен пропан-бутан в колекторите, оттам преобогатяване и посочения проблем. Аз вече и свикнах при запалване на топъл двигател леко задържаш педала на газта и всичко е точно. Ако откриеш "истинската" причина, ще се радвам да я споделиш.

              Коментар


                #8
                И аз цаката му я намерих . След запалване при загрял двигател, държа натиснат леко педала на газта или леко форсирам 2-3 секунди и всичко е Ок. Но ме дразни, искам да намеря причината.
                Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                Коментар


                  #9
                  Ако е от остатъчен пропан бутан, просто преди палене проветрете, като извадите въздушния филтър или отворите предпазните клапи/ако има такива/!
                  Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                  Коментар


                    #10
                    И при мен има подобен "проблем" ако може да се нарече така. Ако изгася на метан и след това трудно пали на бензин. Затова съм свикнал вече винаги да гася на бензин. Спирам, включвам на бенз, изфорсирам и гася. Пробвай така и виж дали ще има проблем с оборотите.
                    Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                    Коментар


                      #11
                      spark написа:
                      И при мен има подобен "проблем" ако може да се нарече така. Ако изгася на метан и след това трудно пали на бензин. Затова съм свикнал вече винаги да гася на бензин. Спирам, включвам на бенз, изфорсирам и гася. Пробвай така и виж дали ще има проблем с оборотите.
                      Това не съм го пробвал. Ще взема 10-ина дни да я покарам така да видим дали ще има ефект.
                      Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                      Коментар


                        #12
                        Интересно, интересно, не очаквах, че ще е толкова просто. Днес цял ден гася на бензин с леко изфорсиране и след това пали и оборотите са заковани. Още няколко дни ще пробвам така, за да съм сигурен.
                        Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                        Коментар

                        Working...
                        X