Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с налягането на маслото.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    VET написа:
    Здрасти как е колата? Ще ти кажа моите наблюдения пък може колегата от Търговище да ме коригира. Основните ти лагери са били тръгнали като на всеки 2,0 мотор на Фиат. В комбинация с разхлабена помпа и кофти масло, и износени лагери на баланс валовете, двигателя е имал недостиг на мазане във високите обороти. На основните лагери когато са износени, тоест с увеличен луфт, им трябват секунди за да повлекът. Винаги повлича средния лагер, защото той най-много, губи налягане заради баланс валовете. Можеш да си представиш как се гъне валът когато луфта е увеличен, къса се масленият клин и повличат. Ако беше карал още малко щяха да се стопят и биелните, но явно са били точни и са устискали. От смукателя на помпата, маслото изтича трудно защото е на системата на сифон.
    За сега е добре. Даже поотихна значително от към шумове. Налягането е напълно в норми. Явно наистина е имал проблеми с основните, защото имам чуството че и вибрациите му намаляха (може да си внушаваям) Още като го сложих ми направи впечатление че като стопли налягането му падаше по ниско от на стария, а уж е на по малко км. Имам една питанка - тоя топлообменник дето е под масленния филтър за какво служи - за някакво минимално охлаждане на маслото през лятото или за по бързото му затопляне през зимата, ако колата е някакво скандинавско изпълнение????
    https://www.cialispascherfr24.com/

    Коментар


      #32
      Жорка,не ти е специален мотора,всички двулитрови ги имат тези топлообменници Ако го няма това чуду,ще има маслен радиатор,т.е. винаги има едно от двете.А по другия ти въпрос,дааам,и за двете е сложен,хем да стопля маслото по от рано като е студено,хем да охлажда в горещото
      Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно

      Коментар


        #33
        Аз по принцип съм замислил да слагам маслен радиатор, само трябва да си доокомплектовам сетъпа за това. Имам един пълен комплект, ама той отлежава за турбо мотора дето ми е още в мазето . А за тоя имам само радиаторчето и мъркучите. Остана фланеца под филтъра.
        https://www.cialispascherfr24.com/

        Коментар


          #34
          Нова година - нов ремонт . Почваме втора серия по проблема. След изминаване на около 2000 км след смяната на лагерите - мотора пак се разтропа, тоя път постепенно. Явно вала е бил за шлайф или което по ме съмнява - даже крив, за да се разтрака толкова бързо. Тоя път не съм му давал никаква жега, дори му разкарах ремъка на балансните валове.http://www.lancia-bg.com/forum/viewt...art=40Сега вече ще свалям двигателя да махам изцяло балансваловете и ще търся друг нормален вал. За сега имам 2-3 варианта за покупка на такъв, но изчаквам да го разкулача и тогава. Надявам се поне биелните лагери да са добре. Налягането на маслото не е падало много ниско а и не съм я зорил, така че се надявам да нямат проблем.
          Прикачени файлове
          https://www.cialispascherfr24.com/

          Коментар


            #35
            Един въпрос за вентилацията на картера. Има един мъркуч който излиза от капака на клапаните, а имам такъв капак от 16 кл. ланча без тоя изход за мъркуч. Ако го махна и остане само на долната вентилация дето е на блока, дали ще е проблем? И без това 8кл. мотори нямат отгоре вентилация.
            Прикачени файлове
            https://www.cialispascherfr24.com/

            Коментар


              #36
              Следя с интерес
              Peugeot 406, 2000 HDi 90
              ex. Peugeot 106 1,5 D
              ex. Ritmo 70 138B2.000
              ex. Tempra 2.0 159A6.046
              Плийз, юз кирилик алфабет! Иф ю нот булгариан, но проблем юзинг shlockаvitsa. Бест регардс!

              Коментар


                #37
                И на мен ми е интересно какво ще излезе отдолу.
                https://www.cialispascherfr24.com/

                Коментар


                  #38
                  След днешните 2-3 часа работа по колата излязоха още- скъсан външен маншон, двете биалетки - пълен шит, нацепен мъркуч на изпарителя за подгряването, дотолкова че е просълзявало антифриз. 4 от 6 лашнати болта на лявото вътрешно каре. Какво ли ще излезе още..... Yellow_Flash_Colorz_PDT_06
                  https://www.cialispascherfr24.com/

                  Коментар


                    #39
                    Двигателя още не съм го свалил, ама си намерих вал от дизелак. Вала е нормален, беше си с оригиналните основни лагери а биелните някой ги е сменял със стандартни АЕ на алуминиева основа. Замерих го с микромер- напълно в норми е. Биелнитешийки са идеално полирани, обаче все пак по основните шийки има леки чертички от въртенето. Някъде бях чел - дали е допустимо леко заглаждане със шкурка 1200-1500 или даже 2000 все пак? Направих снимки на средния лагер - на долната си личи до къде е търкал вала, ама на горната няма следи от никакво износване
                    Прикачени файлове
                    https://www.cialispascherfr24.com/

                    Коментар


                      #40
                      Ами нормално е долната да е по-износена, все пак вала лежи основно на долните, а и буталата ритат надолу.

                      Коментар


                        #41
                        Сега като гледам снимката - забелязах че се виждт зъбчатките за пета скорост от дизела. Смятам да я сложа на мареята като мине един хубав ден в турбо режим
                        https://www.cialispascherfr24.com/

                        Коментар


                          #42
                          Малко снимков матрял на работната обстановка и на това което беше вътре:За в момента отворих само средния лагер и двата биелни около него, щото ми свърши за днес "личното време" Вала определено е крив - Личи си как е суркал само от едната страна на шийката - тази която е от към биелните шийки. На снимката не си личи много но на живо е просто очевадно. Лагера му е ясен, маслото е като сребърен феролит. Биелните лагери са перфектни, както и самите биелни шийки на вала.
                          Прикачени файлове
                          https://www.cialispascherfr24.com/

                          Коментар


                            #43
                            Днес избих лагерите на балансваловете и набих втулките. За спорта реших да замеря дебелината лагерите и се оказа че единия има разлика с другия от 8 стотни на страна, което ще рече десета и половина по диаметър По износения беше на вала от страна на изпускателните колектори. Тея балансвалове са само за ядове. Тая операция трябваше да я направя преди да го сложа в коша първия път тоя двигател. Ама който го мързи, сваля двигател по два пъти. Ако броим и мареята - за година и половина - три пъти сваляне и качване на двигатели
                            https://www.cialispascherfr24.com/

                            Коментар


                              #44
                              Дупките на балансваловите ги запуших по отработения начин с 2мм алуминиева ламарина под фланците със семерингите.Понеже ми беше любопитно колко е крив вала и в какво състояние е новия, а пък биелите са в блока и не мога да го ползвам за свободното му въртене за 15 мин. скроих един "стенд" за замерване на кривината на вала Не изглежда много красив, ама свърши работа Пуснал съм клипове как действа. За инфото - лагерчетата на които лягат шийките са от глави на харддискове. . Оказа се че стария вал е крив почти 3 десети, а новия играе 1-2 стотни като си мисля че едната стотна е технологичен луфт на "стенда" защото един път е 2 стотни, един път - една. Интересното което забелязах на кривия вал е, че "гърбицата" му е от страната на противотежестите. Като се загледа човек в клипчето се вижда къде е най голямото отдаване. Мислих си че би трябвало да е от страната на шийките на буталата на 2-ри и 3-ти цилиндри . Нещо не мога да си я обясня тая физика. Някой има ли логично обяснение за това?http://search.data.bg/ready/a4324c21...a/PIC01804.ASF - Новия валhttp://search.data.bg/ready/90658959...7/PIC01805.ASF - Кривия
                              Прикачени файлове
                              https://www.cialispascherfr24.com/

                              Коментар


                                #45
                                Колеги, помагайте. Оказа се че двете пръскалки на буталата на 2-ри и 3-ти цилиндър не затварят. От къде мога да си намеря такива?Edit:Олекотих шайбата която въртеше балансваловете. С това ще може да се вади ремъка без да се развива големия болт - само 4-те 8 милиметрови.
                                Прикачени файлове
                                https://www.cialispascherfr24.com/

                                Коментар

                                Working...
                                X