Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с налягането на маслото.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    alvanovo написа:
    Joro написа:
    Преди малко е запалих и налягането е 3 атм при 1200 оборота студена. С половин атм. по малко отколкото беше друг път като е паля сутрин, сега лятото. Не се чуха никакви шумове, отново, като изтропване докато вдигне масло и т.н...Като начало за сега смятам да сменя маслото с 10/50 да видя как е и по нататъка като имам време ще и сваля картера за ревизия на лагерите. За уредите - имам им вяра, не може и двата датчика - на манометъра и за лампата да се скапят едновременно. Поне така си мисля
    Такава рязка промяна на налягането не може да се дължи на маслото. Но не се сещам и причина, която да го предизвика и след това да се оправи. Не бързай да сменяш маслото преди да си изяснил порблема. И особено с толкова скъпо масло, то няма да реши проблема ако го има.
    Ама точно баш на маслото си се дължи Евтините (така да ги наречем) масла са гъсти, когато са студени и стават редки, когато са горещи.Не че това не важи за всички масла, но който е наясно ще ме разбере. Не обичам да се обяснявам дълго.Току що запален двигател с минерално масло винаги държи високо налягане, което впоследствие прогресивно спада с покачването на температурата на ДВГ. Ако маслото е с по-висок топлинен коефициент ще държи по-добър вискозитет, когато е топло и съответно и налягането в системата ще бъде по-добро.
    == Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp

    На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)

    Коментар


      #17
      Ами, какво да ви кажа.... аз май ще съм първия който е смлял основни лагери, без да мръднат биелните.Трите средните основни - леш. Двата крайни - в добро състояние. Биелните са си идеални. Тук-таме имат следи от нормална експлоатация. Някой има ли идея защо е с танало така? Хубавата новина е че вала е добре. На нокът едвам се усеща надиране. и то повече на първата шийка, където е здрав лагера. Мисля че ще кара. Въпроса е дали да преглеждам маслената помпа.
      Прикачени файлове
      https://www.cialispascherfr24.com/

      Коментар


        #18
        Сега възниква въпроса - дали лагерите са причина за ниското налягане или те са потърпевши от това???Прегледай и помпата и смукателя. Обърни особено внимание на смукатуля, дали навсякъде е уплътнен и няма пукнатини.Мисля си, че ниското налягане се дължи на нещо друго, но не и на тези лагери. Те са се износили в последствие.Същото щеше да се оплучи и с друго масло.Търси причината, а не следствието.
        Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

        Коментар


          #19
          лоша работа... вече си мисля да си направя склад с една скоростна кутия, 2 разпределителни вала и един колянов, защото спорта дава много жертви последно време и аз си мисля, че първоначалния проблем не е бил в лагерите а в помпата или баланс валовете, като може и помпата да е, просто баланс валовете допълнително да са смъкнали налагането и до последствията. успех с ремонта дано скоро я върнеш на пътя
          '93 Tipo 1.8 16V 138hp++?
          '97 Coupe 16VT 262WHP+

          Коментар


            #20
            Joro написа:
            Ами, какво да ви кажа.... аз май ще съм първия който е смлял основни лагери, без да мръднат биелните.Трите средните основни - леш. Двата крайни - в добро състояние. Биелните са си идеални. Тук-таме имат следи от нормална експлоатация. Някой има ли идея защо е с танало така? Хубавата новина е че вала е добре. На нокът едвам се усеща надиране. и то повече на първата шийка, където е здрав лагера. Мисля че ще кара. Въпроса е дали да преглеждам маслената помпа.
            Проекта ево дедра дето го правих беше така с лагерите като дойде.Имаше поизносен лагер на единия баланс вал, което е помогнало да се понижи налягането при средният основен лагер.Иначе ако колата е оставала с много малко масло и е позасмуквала въздух докато е давана газ или пък е карана рацески по завои пак се получава засмукване на въздух понеже маслото бяга от смукателя.Прегледай я помпата и и измери хлабините спрямо дадените в сервизното ръководство.Също и байпасното клапанче може да се извади и да се почисти там.А и едно манометърче за налягане на маслото ще е добре да има.
            sigpic
            Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
            475HP 11,5/1,9/191
            YouTube

            Коментар


              #21
              Забравих да пиша в началото още че маслото е на около 1500 км. Източих около 4 литра от колата. За балансваловете - за в момента апсурд да папам там - това означава да смъквам двигателя пак, нямам свободно време просто. Ще сваля помпата да я видя. Имам две за резерва, ако видя и най-малкото надиране или износване - ще слагам някоя от тях. Поне двигателите от които ги свалих бяха с хубави лагери. Направи ми впечатление, че болтовете на всмукателя бяха затегнати леко, не лашнати, просто леко се отвиха, а като го свалях, от него не капеше нищо, а като го наведох, от тръбичката се изля бая масло, сякаш нещо спираше маслото да изтича надолу през цетката, ама това утре ще го гледам. Имаше струшки в картера и като изкарах първо здрави биелните лагери, понеже бях сигурен че първо те се прецакват, ми мина през акъла че може да са изгърмяли лагерите на балансваловете, до толкова, че да са се разпльокали. И малко взех да се изнервям, че като си помисля какво ме чака заради тях.... Ама като видях в какво състояние са основните, поне спрях да се притеснявам в момента за баланс валовете. Предполагам че не може да са в състояние като основните, поне биелните като са читави, значи са имали масло и те. Като сваля ремъците за помпата, ще видя дали се въртят мазно валовете.
              ici написа:
              А и едно манометърче за налягане на маслото ще е добре да има.
              Манометърче имам - таблото ми е от типо седичи http://forum.fiat-bg.org/garage.php?...e_id=4828П.П. Сега като се замисля, на другия двигател - 8 кл. дето вече е с турбо, и при неко беше почнал да се накъртва средния лагер. Иначе другите 4 си бяха перфектни - ето снимката и на него:http://forum.fiat-bg.org/files/pic01682_864.jpg
              https://www.cialispascherfr24.com/

              Коментар


                #22
                Новите лагери са на мястото си. Днес оглозгах около помпата. Остана утре да лашна "гейката" и да видим какво се крие вътре.
                https://www.cialispascherfr24.com/

                Коментар


                  #23
                  Ето снимка на помпата. Оказа се че вътре е имало вода, докато двигателя е стоял една година в гаража от където го взех и е ръждясало на места. Ограденото със червено е ръжда и потъмняване на алуминия от окис. Луфта м/у зъбчатките и преградното зъбче - 0.20, а другата която имам от ланчата- 0.15. Обаче тя има малко повече надраскано. Утре ще проверя още една помпа в какво състояние е. Забравиг да кажа яе от 6-те кръстати болчета, треите бяха лашнати - развиха се без никакво усилие Може би и това е уловката. Имам въпрос: Може ли зъбчати колела от една помпа да се слагат в друга, или всичко е обработено и шлайфано едно към друго?
                  Прикачени файлове
                  https://www.cialispascherfr24.com/

                  Коментар


                    #24
                    А напасва ли лагерите към вала? В случай на кофти късмет може да ти се наложи пак да разглабяш, ако се е надрал повече от колкото изглежда и отново да губи налягане на маслото от там.
                    Fiat Tipo 1.4i.e. 72hp 1993 - истинският автомобил
                    Fiat Coupe 2000 16V 139hp 1995 - като хубавата жена - кеф ти е да си с нея, но ти къса нервите и джоба - продадена
                    -------------------------------------------------------------

                    Коментар


                      #25
                      A какво значи напасване?? За първи път чувам за подобно нещо По принцип надирането е такова, че почти не се усеща на нокът. Повече е като матиране. Единственно на първата шиика се усеща повечко където е бил канала за мазане на лагера, ама той (и 5-ти) по принцип си излязоха здрави, т.е. не е задирал там.
                      https://www.cialispascherfr24.com/

                      Коментар


                        #26
                        Вече съм в движение :D , С друга маслена помпа. Налягането е в норми - по 1 бар на 1000 оборота. Даже при 2000 е малко повече от 2 бара. Сложих масло Q8 - 10w40. Препоръчаха ми го и е на що-годе свястна цена. Някой има ли наблюдения за това масло?
                        https://www.cialispascherfr24.com/

                        Коментар


                          #27
                          Joro написа:
                          Вече съм в движение :D , С друга маслена помпа. Налягането е в норми - по 1 бар на 1000 оборота. Даже при 2000 е малко повече от 2 бара. Сложих масло Q8 - 10w40. Препоръчаха ми го и е на що-годе свястна цена. Някой има ли наблюдения за това масло?
                          Значи не бяха виновни лагерите.А маслото ако не е менте става. Аз карам с Приста Лидер и засега няма проблеми.
                          Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

                          Коментар


                            #28
                            Ами да, най вероятно комбинацията неподходящо масло (нищо че беше на 150км) + проблем в помпата. Обаче що сдадоха багажа първо основните. Явно и преди е имало някакъв проблем в тях. М/у другото състоянието на двигателя като чистота беше доста по зле отколкото стария ми 8 кл. , нищо че беше с 200000 км повече. Имаше чернилки. Явно не му е било сменяно навреме маслото.
                            https://www.cialispascherfr24.com/

                            Коментар


                              #29
                              Здрасти как е колата? Ще ти кажа моите наблюдения пък може колегата от Търговище да ме коригира. Основните ти лагери са били тръгнали като на всеки 2,0 мотор на Фиат. В комбинация с разхлабена помпа и кофти масло, и износени лагери на баланс валовете, двигателя е имал недостиг на мазане във високите обороти. На основните лагери когато са износени, тоест с увеличен луфт, им трябват секунди за да повлекът. Винаги повлича средния лагер, защото той най-много, губи налягане заради баланс валовете. Можеш да си представиш как се гъне валът когато луфта е увеличен, къса се масленият клин и повличат. Ако беше карал още малко щяха да се стопят и биелните, но явно са били точни и са устискали. От смукателя на помпата, маслото изтича трудно защото е на системата на сифон.

                              Коментар


                                #30
                                Joro написа:
                                Вече съм в движение :D , С друга маслена помпа. Налягането е в норми - по 1 бар на 1000 оборота. Даже при 2000 е малко повече от 2 бара. Сложих масло Q8 - 10w40. Препоръчаха ми го и е на що-годе свястна цена. Някой има ли наблюдения за това масло?
                                Маслото е добро- заслужава си. За 9000км долях 0.2л.
                                Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

                                Коментар

                                Working...
                                X