Днес ми се случи нещо гадно - при празен ход почна да примигва лампата на маслото. Това стана след като на два пъти я вкарах за малко в ограничител (6820 об.) на първа и втора за по 1-2 секунди. и след това на първия светофар забелязах че ми примигва. Температура на маслото - около 100 градуса, на антифриза - 90. Маслото е такова, каквото съм си карал винаги- приста лидер 15/40. Манометъра на налягането показва ниски стойности - не повече от 2 бара при изфорсирване. Сега се чудя какво да правя - да свалям картера да гледам лагерите ли, да пробвам с друго масло ли.... Може да е и маслена помпа, средните лагери на баланс валовете...Иначе няма никакви несфойственни шумове. То по принцип тоя двигател още от самото начало му падаше доста налягането като загтре, но не светваше. Иначе зимата студен отиваше на 6 атм, а сега като е по топло при сутрешно палене - 3.5. -това на празен ход, след загряване обаче - под 1 атм.. И сега - шах
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем с налягането на маслото.
Collapse
X
-
Re: Проблем с налягането на маслото.
Joro написа:Днес ми се случи нещо гадно - при празен ход почна да примигва лампата на маслото. Това стана след като на два пъти я вкарах за малко в ограничител (6820 об.) на първа и втора за по 1-2 секунди. и след това на първия светофар забелязах че ми примигва. Температура на маслото - около 100 градуса, на антифриза - 90. Маслото е такова, каквото съм си карал винаги- приста лидер 15/40. Манометъра на налягането показва ниски стойности - не повече от 2 бара при изфорсирване. Сега се чудя какво да правя - да свалям картера да гледам лагерите ли, да пробвам с друго масло ли.... Може да е и маслена помпа, средните лагери на баланс валовете...Иначе няма никакви несфойственни шумове. То по принцип тоя двигател още от самото начало му падаше доста налягането като загтре, но не светваше. Иначе зимата студен отиваше на 6 атм, а сега като е по топло при сутрешно палене - 3.5. -това на празен ход, след загряване обаче - под 1 атм.. И сега - шахФиат Мареа 1,8 16В, 1999г
-
Преди малко е запалих и налягането е 3 атм при 1200 оборота студена. С половин атм. по малко отколкото беше друг път като е паля сутрин, сега лятото. Не се чуха никакви шумове, отново, като изтропване докато вдигне масло и т.н...Като начало за сега смятам да сменя маслото с 10/50 да видя как е и по нататъка като имам време ще и сваля картера за ревизия на лагерите. За уредите - имам им вяра, не може и двата датчика - на манометъра и за лампата да се скапят едновременно. Поне така си мисля
Коментар
-
Сменявай маслото и ако след това няма особено подобрение по-добре смени поне биелните лагери. (Най-лесно е и са най-слаби)Успех и не се шашкай== Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp
На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)
Коментар
-
Joro написа:Преди малко е запалих и налягането е 3 атм при 1200 оборота студена. С половин атм. по малко отколкото беше друг път като е паля сутрин, сега лятото. Не се чуха никакви шумове, отново, като изтропване докато вдигне масло и т.н...Като начало за сега смятам да сменя маслото с 10/50 да видя как е и по нататъка като имам време ще и сваля картера за ревизия на лагерите. За уредите - имам им вяра, не може и двата датчика - на манометъра и за лампата да се скапят едновременно. Поне така си мисляФиат Мареа 1,8 16В, 1999г
Коментар
-
Има доста възможни причини:- прецакан датчик- преебан маслен филтър- изтропали биелни лагери- масло което вече е за "печката"Съмнява ме да са лагерите на баланс валовете,първо пръдват биелните лагери.Така че ако искаш първо смени масления филтър,ако няма промяна отваряй отдолу,и без това е хубаво да се сменятPeugeot Partner 1.6 HDI - служебно
Коментар
-
Че датчика за налягането (манометъра) не е ли преди филтъра?? Гледах някъде схема на мазилната система и ми се струва че манометъра е преди филтъра. Верно е че датчика на лампата е след филтъра, но тогава ако е запушен той, нямаше ли да има разлика в двата датчика - т.е лампата да премигва, пък уреда за налягането да показва високо налягане. Иначе най ме притеснява да са балансваловете, че за тях трябва да смъквам мотора, ама щом казваш, малко ме поуспокои. П.П. Има ли начин да се разбере дали помпата дава достатъчно налягане без да се разглобява???
Коментар
-
Варианта, който ти предложиха по-горе. Отвива се датчикът и се закача манометър. Но според мен се готви за ядове. Залагам на лагери, но при толкова ниско налягане стискай палци да са само биелни. По отношение на маслото - един приятел имаше проблем с току що налято масло, което след няколко минути каране на яко газ е "кипнало". Някаква дефектна партида, но беше преди поне 3-4 години и шанса и ти да си попаднал на него ми се струва доста малък.Fiat Tipo 1.4i.e. 72hp 1993 - истинският автомобил
Fiat Coupe 2000 16V 139hp 1995 - като хубавата жена - кеф ти е да си с нея, но ти къса нервите и джоба - продадена
-------------------------------------------------------------
Коментар
-
Joro написа:Филтъра е изключен като причина. Току що пробвах с друг - същата работа. Наистина се оказва че и двата датчика са на магистралата непосредственно след филтъра. Утре ако намеря време ще почвам да я разглобявам.Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г
Коментар
-
И аз мисля че е двг. Просто маслото не е издържало на зора! 15W40 Приста Лидер ако не се лъжа си е чисто минерално масло, а това не е съвместимо с 7000об. Според мен просто е изтекло от местата с висока температура и мотора е изял лагерите, откъдето са се получили луфтове и не държи налягане. Редно е да се провери и помпата, но тя е по-защитена.Все пак, това са само железа, не се притеснявай, ще оправиш колата. Не хаби излишни нерви, но сипвай по-качествени масла.Късмет и успех!Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар