Здравейте ,колеги. Дайте някакво мнение за немско масло (ЛИКИ & МОЛИ-15W40-минерално) с добавка за намаляване на триенето при студен двегател. Чудя дали да сложа на ТИПОТО(1,4 I) от него ?Остана ми от предишната кола(АУДИ) и не е от евтените(9,5 за литър)
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Дайте мнения за двигателно масло???
Collapse
X
-
Преди една седмица сменях маслото и след известен размисъл, сложих Лики Моли 20W50. А твоите сортировки на маслата: За нови коли - синтетика, а за стари минерално, може да има само финансов смисъл, но не и технически. Единствените двигатели, които наистина задължително изискват минерално масло са много старите (примерно преди 1970г.) силно форсирани, спортни двигатели. За всички останали, синтетиката е супер ако можеш да си я позволиш. (ех ще ми се 0W50 или 0W60, ама нямам парички за такова.)Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Re: Дайте мнения за двигателно масло???
rumen59 написа:Здравейте ,колеги. Дайте някакво мнение ,какво двигателно масло използвате ?Досега карах AUDI с немско масло (ЛИКИ & МОЛИ-15W40-минерално) с добавка за намаляване на триенето при студен двегател и съм доволен, та се чудя дали да сложа и на ТИПОТО(1,4 I) от него ?Синтетичното масло е за нови коли(до 50 000 км.)Полусинтетиката е за коли (до 120 000 км.) А на мойто километража показва 110 000 км. 1992 год. Педалите не са изтъркани,има още найлони по задните седалки,но на колко километри е-само то си знае????TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
UNO 1.0 FIRE
Коментар
-
johnfound написа:Преди една седмица сменях маслото и след известен размисъл, сложих Лики Моли 20W50. А твоите сортировки на маслата: За нови коли - синтетика, а за стари минерално, може да има само финансов смисъл, но не и технически. Единствените двигатели, които наистина задължително изискват минерално масло са много старите (примерно преди 1970г.) силно форсирани, спортни двигатели. За всички останали, синтетиката е супер ако можеш да си я позволиш. (ех ще ми се 0W50 или 0W60, ама нямам парички за такова.)
Коментар
-
gdd55
-
johnfound написа:Преди една седмица сменях маслото и след известен размисъл, сложих Лики Моли 20W50. А твоите сортировки на маслата: За нови коли - синтетика, а за стари минерално, може да има само финансов смисъл, но не и технически. Единствените двигатели, които наистина задължително изискват минерално масло са много старите (примерно преди 1970г.) силно форсирани, спортни двигатели. За всички останали, синтетиката е супер ако можеш да си я позволиш. (ех ще ми се 0W50 или 0W60, ама нямам парички за такова.)SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Nino написа:johnfound написа:Преди една седмица сменях маслото и след известен размисъл, сложих Лики Моли 20W50. А твоите сортировки на маслата: За нови коли - синтетика, а за стари минерално, може да има само финансов смисъл, но не и технически. Единствените двигатели, които наистина задължително изискват минерално масло са много старите (примерно преди 1970г.) силно форсирани, спортни двигатели. За всички останали, синтетиката е супер ако можеш да си я позволиш. (ех ще ми се 0W50 или 0W60, ама нямам парички за такова.)
Коментар
-
Това че синтетичните масла са "тънки" а минералните по "гъстички" всъщност е една голяма заблуда. Работата е там, че по вида на маслото в бутилката не може да се каже нищо за свойствата на маслото в работещ двигател. Маслото се обозначава с 2 параметъра примерно 15W40 - Първото число показва визкозитета при ниски температури, а второто при високи (100 градуса). Тоест при работа на двигателя, а не през лятото, както си мислят много хора. Така че, минерално масло 15W40 и синтетично 0W40 при работната температура на двигателя имат еднакъв вискозитет и маслото е доста рядко. При стайна температура обаче синтетичното ще е по-рядко от минералното. И какво от това - когато двигателят не работи гъстотата на маслото не е от особенно значение, освен за това дали стартера ще върти лесно или трудно през зимата.За старите двигатели, когато междините между детайлите са големи е по-добре маслото да е по-гъсто при РАБОТНИ ТЕМПЕРАТУРИ. Затова е добре да се използват масла с индекс xW50 или xW60. Проблема е, че няма минерални масла 15W50 или 10W60. Минералните масла са 20W50, което пък означава, че през зимата може да има проблеми с паленето. За сметка на това пък има (вече) синтетични масла 10W50, 10W60 и дори 0W60, което наистина е великолепно и за стари и за нови двигатели стига да може човек да си го позволи.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Колега rumen59, първо ще дам своя отговор на въпроса ти, после ще се позаяждаме (съвсем не злонамерено, разбира се).Карам типо 1.4 и.е. и в книжката пише, че маслото трябва да е 10W40, препоръчват селения. Аз лично дълго време карах със селения, сега съм с лики моли с молибденовата присадка. Извода (и той е такъв не само за маслата) - гледай да не налетиш на менте, иначе всеки уважаващ себе си голям производител на масла предлага подходящия продукт. Разбира се малко търсене в нета и четене на тема спецификации по API и темподобни ще те "подкове" доста добре в избора на правилното масло, справка - забележката на Nino относно дизеловата селения...Сега да те питам - ха цитирай един наистина компетентен и надежден източник на теорията за "синтетика на нов двигател, минерално - на стар". Питам, защото тия философии съм ги чувал неведнъж, ама никой не ме е убедил с разумен довод. Накрая нещата пак опират до тънко-дебело, износен двигател и т.н. Ама това пък колегата johnfound го е обяснил по-горе съвсем ясно. Тук идва и отговора на другата част от въпроса ти: аз бих сипал 10W40, както е по книжка, и едва след това, ако го харчи да помисля за друго. Та - сипвай си хубаво (синтетично ако щеш) масълце на двигателя и той ще ти се отблагодари...Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар