Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Дайте мнения за двигателно масло???

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Дайте мнения за двигателно масло???

    Здравейте ,колеги. Дайте някакво мнение за немско масло (ЛИКИ & МОЛИ-15W40-минерално) с добавка за намаляване на триенето при студен двегател. Чудя дали да сложа на ТИПОТО(1,4 I) от него ?Остана ми от предишната кола(АУДИ) и не е от евтените(9,5 за литър)

    #2
    Аз карам с Mobil Super M 15W40

    Коментар


      #3
      Преди една седмица сменях маслото и след известен размисъл, сложих Лики Моли 20W50. А твоите сортировки на маслата: За нови коли - синтетика, а за стари минерално, може да има само финансов смисъл, но не и технически. Единствените двигатели, които наистина задължително изискват минерално масло са много старите (примерно преди 1970г.) силно форсирани, спортни двигатели. За всички останали, синтетиката е супер ако можеш да си я позволиш. (ех ще ми се 0W50 или 0W60, ама нямам парички за такова.)
      Fiat Ritmo 105TC
      1600cc 105к.с.

      Коментар


        #4
        Mobil 10w40 на бензинката,на дизела селиния ТД
        _______________________________________
        0885261834

        Коментар


          #5
          Аз карам типото със Selenia 10W40,но искам Selenia Racing
          ex'Fiat Tipo | ex'Lancia Dedra 2.0 | ex'Alfa 155 1.7TS | ex'98 Lancia Dedra 1.9td SW | ex'ALFA 164 2.0TS | ex'Lancia Delta 1.6i | ex'Fiat Coupe 1.8 16V VFD | ex'Fiat Bravo 2.0 20V HGT

          Коментар


            #6
            Re: Дайте мнения за двигателно масло???

            rumen59 написа:
            Здравейте ,колеги. Дайте някакво мнение ,какво двигателно масло използвате ?Досега карах AUDI с немско масло (ЛИКИ & МОЛИ-15W40-минерално) с добавка за намаляване на триенето при студен двегател и съм доволен, та се чудя дали да сложа и на ТИПОТО(1,4 I) от него ?Синтетичното масло е за нови коли(до 50 000 км.)Полусинтетиката е за коли (до 120 000 км.) А на мойто километража показва 110 000 км. 1992 год. Педалите не са изтъркани,има още найлони по задните седалки,но на колко километри е-само то си знае????
            абе ако си доволен от него е идеално за типото и евентуално за зимата 10 w 40 ама няма голямо значение де
            TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
            UNO 1.0 FIRE

            Коментар


              #7
              grishav написа:
              Аз карам със Selenia 10W40
              Аз също.
              1997 Brava 1.6, 16V

              Коментар


                #8
                johnfound написа:
                Преди една седмица сменях маслото и след известен размисъл, сложих Лики Моли 20W50. А твоите сортировки на маслата: За нови коли - синтетика, а за стари минерално, може да има само финансов смисъл, но не и технически. Единствените двигатели, които наистина задължително изискват минерално масло са много старите (примерно преди 1970г.) силно форсирани, спортни двигатели. За всички останали, синтетиката е супер ако можеш да си я позволиш. (ех ще ми се 0W50 или 0W60, ама нямам парички за такова.)
                Колега,това за маслата не съм си го измислил аз,а съм го прочел от тех.литература където го обесняват специалисти.Синтетика се слага само на много мощтни ,бързооборотни и нови коли, защото маслото е много "тънко" и н.т.А тези коли които ние караме не си знаят километрите?

                Коментар


                  #9
                  Аз карам със Castrol GTD MAGMATEC 18.50лв 1л

                  Коментар


                    #10
                    johnfound написа:
                    Преди една седмица сменях маслото и след известен размисъл, сложих Лики Моли 20W50. А твоите сортировки на маслата: За нови коли - синтетика, а за стари минерално, може да има само финансов смисъл, но не и технически. Единствените двигатели, които наистина задължително изискват минерално масло са много старите (примерно преди 1970г.) силно форсирани, спортни двигатели. За всички останали, синтетиката е супер ако можеш да си я позволиш. (ех ще ми се 0W50 или 0W60, ама нямам парички за такова.)
                    Абсолютно правилно мнение с което се солидализирам на 100%....Апропо,аз съм MOTUL 6100 SINERGY 10W/40.Както много, много пъти съм го повтарял във форума...Селенията за дизел е експлоатационенклас API CD.Клас въведен 1953г.Май чичко Сталин е бил жив още.Такова масло не бих сложил и в 21 годишното ми Рено 1.6d.Едно време баба ми го ползваше в автомобилите с които гонеше византийците!!! Yellow_Flash_Colorz_PDT_29
                    SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                    Коментар


                      #11
                      Nino написа:
                      johnfound написа:
                      Преди една седмица сменях маслото и след известен размисъл, сложих Лики Моли 20W50. А твоите сортировки на маслата: За нови коли - синтетика, а за стари минерално, може да има само финансов смисъл, но не и технически. Единствените двигатели, които наистина задължително изискват минерално масло са много старите (примерно преди 1970г.) силно форсирани, спортни двигатели. За всички останали, синтетиката е супер ако можеш да си я позволиш. (ех ще ми се 0W50 или 0W60, ама нямам парички за такова.)
                      Абсолютно правилно мнение с което се солидализирам на 100%....
                      90% да речем. Единствените двигатели за които е задължително само минералното са роторните на Мазда (и то по-старите версии).За финансов смисъл - разликата при МОТУЛ е примерно левче на литър между минерално и полусинтетика (добро минерално и базова полусинтетика). Основния "смисъл" при минералните масла за стари двигатели е състоянието на гарнитури и семеринги - ако са втвърдени, възможно е с минералното да не текат или да текат по-малко отколкото със синтетика.

                      Коментар


                        #12
                        Джейми, мисля ,че грешиш.Разлика от левче на литър е между двете полусинтетични MOTUL 4100 и 6100.
                        SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                        Коментар


                          #13
                          Това че синтетичните масла са "тънки" а минералните по "гъстички" всъщност е една голяма заблуда. Работата е там, че по вида на маслото в бутилката не може да се каже нищо за свойствата на маслото в работещ двигател. Маслото се обозначава с 2 параметъра примерно 15W40 - Първото число показва визкозитета при ниски температури, а второто при високи (100 градуса). Тоест при работа на двигателя, а не през лятото, както си мислят много хора. Така че, минерално масло 15W40 и синтетично 0W40 при работната температура на двигателя имат еднакъв вискозитет и маслото е доста рядко. При стайна температура обаче синтетичното ще е по-рядко от минералното. И какво от това - когато двигателят не работи гъстотата на маслото не е от особенно значение, освен за това дали стартера ще върти лесно или трудно през зимата.За старите двигатели, когато междините между детайлите са големи е по-добре маслото да е по-гъсто при РАБОТНИ ТЕМПЕРАТУРИ. Затова е добре да се използват масла с индекс xW50 или xW60. Проблема е, че няма минерални масла 15W50 или 10W60. Минералните масла са 20W50, което пък означава, че през зимата може да има проблеми с паленето. За сметка на това пък има (вече) синтетични масла 10W50, 10W60 и дори 0W60, което наистина е великолепно и за стари и за нови двигатели стига да може човек да си го позволи.
                          Fiat Ritmo 105TC
                          1600cc 105к.с.

                          Коментар


                            #14
                            Nino написа:
                            Джейми, мисля ,че грешиш.Разлика от левче на литър е между двете полусинтетични MOTUL 4100 и 6100.
                            7.80лв. /л. ми е крайна клиентска цена за 4100 Пауър от варела. Оттам и моето изказване.ПП: Преди година и половина странно защо го купих на 6.80лв. /л. Имам ясен спомен.

                            Коментар


                              #15
                              Колега rumen59, първо ще дам своя отговор на въпроса ти, после ще се позаяждаме (съвсем не злонамерено, разбира се).Карам типо 1.4 и.е. и в книжката пише, че маслото трябва да е 10W40, препоръчват селения. Аз лично дълго време карах със селения, сега съм с лики моли с молибденовата присадка. Извода (и той е такъв не само за маслата) - гледай да не налетиш на менте, иначе всеки уважаващ себе си голям производител на масла предлага подходящия продукт. Разбира се малко търсене в нета и четене на тема спецификации по API и темподобни ще те "подкове" доста добре в избора на правилното масло, справка - забележката на Nino относно дизеловата селения...Сега да те питам - ха цитирай един наистина компетентен и надежден източник на теорията за "синтетика на нов двигател, минерално - на стар". Питам, защото тия философии съм ги чувал неведнъж, ама никой не ме е убедил с разумен довод. Накрая нещата пак опират до тънко-дебело, износен двигател и т.н. Ама това пък колегата johnfound го е обяснил по-горе съвсем ясно. Тук идва и отговора на другата част от въпроса ти: аз бих сипал 10W40, както е по книжка, и едва след това, ако го харчи да помисля за друго. Та - сипвай си хубаво (синтетично ако щеш) масълце на двигателя и той ще ти се отблагодари...
                              Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

                              Коментар

                              Working...
                              X