Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Дали е стъпковото моторче?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Дали е стъпковото моторче?

    Здравейте колеги, искам да споделя с вас моят проблем който възниква с оборотите ми на фиата. Значи колата си загрява нормално като е студена си държи 1200-1300 оборота а като загрее напълно си държи 850-900 оборота, но когато постоя примерно около 5-10 минути в някое адско задръстване колата почва от само себе си да вдига около 1200-1300 оборота все едно е студена а тя не е. Перката се включва нормално на много малко над средата но оборотите си стоят така високи докато не излезна от задръстването и не покарам поне 1-2 минути с някаква скорост. Незнам дали има връзка, но отскоро имам и леко завишен разход на газ което ме навежда на мисълта, че имам някакъв проблем или със стъпковото моторче или с някой датчик който казва кога колата е загряла и кога не. Вие какво мислите и какво ще ме посъветвате да направя и проверя. Благодаря предварително.
    Fiat Bravo 1.8GT 16V 113hp '99

    #2
    Хм, хич не съм специалист, ама съм много резервиран към твърдения за неработещо стъпково моторче. Какво имам предвид -- след като стъпковото моторче е в състояние да накара оборотите да се вдигнат (или в други случаи - да играят) то явно се справя с основното си задължение, а именно -- да променя количеството въздух, което влиза в двигателя. Значи причината не би трябвало да е в него, а в това, което го управлява. Това (тук вече гадая) ще да е сигнал пратен я от ECU, я от друг електронен блок, който се базира на показания на разни датчици (предполагам най-малко три - температура на въздуха, температура на охлаждаща течност и обороти на двигателя, може и други да са замесени). Някой по-запознат да каже какво още трябва се провери, а няма да е зле и да каже как да се провери, освен комп. диагностика, разбира се.
    Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

    Коментар


      #3
      Има един температурен датчик, за температурата на двигателя. Не става въпрос за този който е свързан с прибора на таблото. в който и магазин да отидеш, ще знаят какво да ти дадат. Идеята ми е следната. Щом само в задръстване имаш този проблем, значи трябва да търсим, какво в задръстването е по-различно отколкото извън задръстването. Е както повечето шофьори биха се досетили, това е само температурата на двигателя (по-висока е). От тук съдя, че трябва да се насочиш към този датчик, тъй като компютъра взима показания от него и на базата на тези показания (и много други разбира се) извършва корекциите на гориво-въздушната смес.
      Fiat Punto 1.1 '97

      Коментар


        #4
        hann написа:
        Има един температурен датчик, за температурата на двигателя. Не става въпрос за този който е свързан с прибора на таблото.
        Ами ако е един и същи датчик и за двете неща, а на таблото изглеждат нормални показанията, тогава какво? Може би добрата компютърна диагностика ще покаже кой датчик подава некоректни данни, ако има такъв.

        Коментар


          #5
          Съмнявам се, че датчикът е един, и тъй като в задръстване, единственият параметър различен от останалото време през което работи колата е температурата на двикателя, затова правя Предположението.Колкото до добрата диагностика, все още не съм чувал за такава в България. Тук там има проблясъци, но не съм виждал с очите си сервиз който бих препоръчал. Не казвам че такъв няма! Но за да си добър диагностик, трябва да си добър механик, да имаш много добри познания в областта на електрониката и години опит. За такъв диагностик в БГ не съм чувал. Последният "добър" диагностик се опитваше да ми обясни как бондовете върху едно ЕКУ реализирано като ХММ са крачета на елементите и как кристалите били елементи, но производителят им бил изтрил надписите, за да не може да се ремонтира ЕКУ-то. Яко, а?!
          Fiat Punto 1.1 '97

          Коментар

          Working...
          X