Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Да опознаем Фиат Мултипла

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Не,не ми е писано да притежавам FIAT-като собствен!Ще карам само служебен.Изборът ми падна на друга марка.Относно Multipla,гледах 3 броя..последната-от ..птичи поглед.Първите две бяха в "отвратително" състояние за годината си на производство(2001)..не биха изкарали още 1-2 години,то не бяха криви задни мостове,то не бяха опустошени табла...мерси,за 3-3500..не ми се връзва.Единствената по-добра(като цена,със забележки по лака,цена около 2500)-беше вече продадена.Приключих и с Марея-една "изпъната" не срещнах за моя бюджет...Ще пиша(ако знам) за Doblo.
    "Науката започва с измерването..."

    Коментар


      Криза е ,западняците вече не си продават запазените коли за без пари.Карат докато вземе да умира .Аз гледам за добло , метаново и пътническо ,ама няма.Сега се навивам на новото Кубо с 1,4 метанизиран двигател ама и такова няма втора ръка,и си карам моят мултипла .Наскоро един познат докара от германия 2000г мултипла. Съжалявам че не снимах,нямаше да повярвате.Отзад моста изгнил целия ,буферите ги няма , ама няма и къде да ги сложиш.
      FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001

      Коментар


        Мда,австрийки/германки/швейцарки над 10 години...забравете,мишки са ги яли по ламарините.То затова сигурно ги продават,иначе като интериор и мотор винаги са по-изрядни от италианките.Ще рече човек,че само от тези държави се внасят коли в Бг.,чудна работа,разбира се-има и изключения!Особено са подозрителни колите продавани в региони Враца/Монтана,пребоядисват за "без пари’,но некачествено.Ако освен завидни умения приложат и материал-цена няматМежду другото,тук-при нас условията са много сходни с немско-говорящите страни,фирмите за почистване хвърлят същите ефтини химии,когато е така-имам наблюдение за една гадна белезникава суспензия по калниците и стъклата,трудно се чисти от чистачките,дори на автомивка си иска търкане,а своевременно асфалта е подозрително чист.По тази причина,за 1-2 зими ми поддадоха ламарините на 2 коли,при все че съм прилагал "восъчна" вакса.Явно през ден трябва да се ходи на мивка.То и мивките,там химикалите трябва да са в точно съотношение-иначе играчка-плачка става с лака!Добре че икономисват от химия и случаите са редки.Та съм се нагледал на ръжди по иначе известни с устойчивост марки,ако ламарината е добре-то елементите на окачването са "вестник"!Късат се като кашкавал болтове..приключение!Даже ,за да не лягам под всяка,съм си изработил "къстъм" огледало и влизам като митничар в авто-къщите!Сагата приключи,сега изчиствам "финансовите щети",накрая се спрях на една Лантра-комби....май нищо не знаем за корейците На мивката един таксиметров я погледна и казва:"абе, бива..някъде към 800 000-1000 000км може да сдаде.." За Мултиплата,ония прословути задни тампони на моста-ами видя ми се възможно да се свали всичко чрез отвиване на "лапите" към купето и да се свали и ремонтира не особено трудно.Друг е въпросът-какви тампони?Пластмасовото покритие по дръжките,таблото,дръжки на врати-лабава работа.И имат едни стърчащи елементи на външните дръжки-това се кърши още при втория "шлифер" влезнал през вратата...По моргите..,ами аз не видях много "на части",джамбазите твърдяха-има,но не е масова кола.Може би е по-добро решение едно Doblo,пътническа версия,турска направия,от 2006г.-нагоре,1.3-дизел/multiget.Моето(служебно) е с оценка около 8хил.,на 6 години.Много носи и е икономично,никакви забележки до момента.Ама и никакви "екстри" няма.Малко е "гърбаво" като обслужване-не му знаят къде е заврян маслен филтър,чупят редовно горивния, и работният пистов ремък-абе не виждам откъде се обтяга,свалях шайба при смяната!Веригата до 200 хил.-нямам данни за проблеми,имам колеги на тези километри.
        "Науката започва с измерването..."

        Коментар


          Или не може да ти държи читаво налагане редуктора, или дюзите са ти фира.Евтино - сваляш дюзите и почистване.Скъпо (след евтиното) - отиваш на някоя морга и пробваш с другите дюзи (трудно намиране на метанови Мултипли по моргите). Ако пак е така, то следваща стъпка е смяна на редуктора.Може да се видят някои данни на диагностика.За жалост за метановото ЕКУ много трудно се намира софт за диагностиката и почти винаги не иска да се връзва. Има 3 модела, които един от тях е най-малко разпространен и само към него повечето диагностични апаратури могат да се вържат.п.п. Някой от този форум успявай ли е да се върже с метановото ЕКУ за диагностика?Мод.: Умаленият текст е отделен в новата тема също.
          A20DTH ЖТД ама не баш
          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

          Коментар


            BO написа:
            п.п. Някой от този форум успявай ли е да се върже с метановото ЕКУ за диагностика?
            да с ЕЛМ интерфейса

            Коментар


              u_bo написа:
              BO написа:
              п.п. Някой от този форум успявай ли е да се върже с метановото ЕКУ за диагностика?
              да с ЕЛМ интерфейса
              Дай подробности.Кой е бил модела на ЕКУ-то и съответно софтуера.
              A20DTH ЖТД ама не баш
              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

              Коментар


                BO написа:
                u_bo написа:
                BO написа:
                п.п. Някой от този форум успявай ли е да се върже с метановото ЕКУ за диагностика?
                да с ЕЛМ интерфейса
                Дай подробности.Кой е бил модела на ЕКУ-то и съответно софтуера.
                забравих

                Коментар


                  ККL интерфейс , унидиаг има дефиниции за метановия комп.
                  FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001

                  Коментар


                    Nikolow написа:
                    ККL интерфейс , унидиаг има дефиниции за метановия комп.
                    Като кажеш метановия все едно е само един вид :D Пробвал съм на два вида ЕКУ-та и не захапва.
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Коментар


                      Какъв софт и на кой екута е пробван?
                      FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001

                      Коментар


                        колеги светят ми постоянно стоп светлините на мултиплата възможно ли е причината да е наближаваща смяна на накладките.

                        Коментар


                          Nikolow написа:
                          Какъв софт и на кой екута е пробван?
                          До сега е пробвано на 2 вида ЕКУ-та (Метатрон ОМТ и Метатрон 5Д0 без ЕОБД).Явно би работила диагностиката само на Метатрон 5Д0 с ЕОБД опцията.Ще пробвам дефинициите на Унидиаг-а на 5Д0 без ЕОБД опция и ще споделя дали ще стане, но от сега съм скептичен.при 5Д0 без ЕОБД датчика за налягане е 200 баров, като на ЕОБД версията е 250 баров. В дефинициите на Унидиага видях, че има адресация и за двата вида датчици, което е странно и само заради това ще пробвам с него.
                          peio написа:
                          колеги светят ми постоянно стоп светлините на мултиплата възможно ли е причината да е наближаваща смяна на накладките.
                          Не. Най-елементарно е да видиш стоп машинката на педала на спирачката.
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Коментар


                            u_bo написа:
                            BO написа:
                            u_bo написа:
                            BO написа:
                            п.п. Някой от този форум успявай ли е да се върже с метановото ЕКУ за диагностика?
                            да с ЕЛМ интерфейса
                            Дай подробности.Кой е бил модела на ЕКУ-то и съответно софтуера.
                            забравих
                            колата беше с последния двигател - от края на 2001 - 182B6

                            Коментар


                              BO написа:
                              Nikolow написа:
                              Какъв софт и на кой екута е пробван?
                              До сега е пробвано на 2 вида ЕКУ-та (Метатрон ОМТ и Метатрон 5Д0 без ЕОБД).Явно би работила диагностиката само на Метатрон 5Д0 с ЕОБД опцията.Ще пробвам дефинициите на Унидиаг-а на 5Д0 без ЕОБД опция и ще споделя дали ще стане, но от сега съм скептичен.при 5Д0 без ЕОБД датчика за налягане е 200 баров, като на ЕОБД версията е 250 баров. В дефинициите на Унидиага видях, че има адресация и за двата вида датчици, което е странно и само заради това ще пробвам с него.
                              И с дефинициите на Унидиаг-а не захапва метановия комп при мен, както и очаквах.Някой, който се е закачал за метановия комп, може ли да потвърди, че интерфейса му е на 7-мо краче на буксата?Но за всеки случай с другите софтуери изредих и всички пинове, за да не са го забили на друг пин. Въпреки това не прави връзка.
                              u_bo написа:
                              колата беше с последния двигател - от края на 2001 - 182B6
                              За да е била колата с 182Б6, то Метатрон-а е бил ОМТ. В никой софутер (свободно наличен на "пазара") няма поддръжка на ОМТ-то. Има само за 5Д0. Демек в цялата история има нещо нередно/странно.
                              A20DTH ЖТД ама не баш
                              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                              Коментар


                                BO написа:
                                u_bo написа:
                                колата беше с последния двигател - от края на 2001 - 182B6
                                За да е била колата с 182Б6, то Метатрон-а е бил ОМТ. В никой софутер (свободно наличен на "пазара") няма поддръжка на ОМТ-то. Има само за 5Д0. Демек в цялата история има нещо нередно/странно.
                                по епер си излиза 182Б6 с ВАГ ККЛ не можа да се свърже с няколко кабела, различни по модел.с ЕЛМ-а се върза от раз.

                                Коментар

                                Working...
                                X