Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Помощ: Fiat Bravo 1.4 12V - няма мощност и гори много

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Помощ: Fiat Bravo 1.4 12V - няма мощност и гори много

    Здравейте Колеги,Имам следния проблем.Карам Фиат Браво 1.4 97 год. , карам го само на бензин. В началото като я купих нямах проблеми, гореше ми около 6 извънградско и около 10/100 в София, вървеше си прилично.Колата дойде с масло Total Quartz - тубичката беше в багажника, като го смених купих пак такова, на следващата смяна обаче сложих селения голд - както ме посъветвахте тук във форума.От половин година насам колата е като спъната, гори масло и гори около 16-17/100 градско в София.Махнат катализатора, смених пак маслото, преглеждам постоянно антифриза, смених всички възможни филтри(горивен, маслен и въздушен) , смених свещите и така нататък и тая кола не върви и не върви. Един приятел ме съветва да отида на диагностика на двигателя , да видя дали нещо няма за ремонт на двг-то, обаче това ме плаши много.Отскоро, откакто се стопли, забелязвам ,че като запаля колата сутрин работи неравномерно и от ауспуха излиза бял дим, като загрее и се оправя.Ще съм ви мн благодарен, ако ме посъветвате или просто да ме подготвите за това, което може да ме чака в сервиза. Приемам съвети и за добри майстори, към които да се обърна в София.Благодаря Ви предварително!
    И се чу рев във тъмнината ,заблестяха ксенонови светлини, огледах се, какво ли в мрака ще се приближи ?
    Попитах се откъде дойде ,от кой ли свят ,
    И за миг в мрака блесна емблема на ФИАТ . Сега въпроса просто бе , това Браво/Брава ли е или Купе ?

    #2
    Колега имам същата кола.Много са ми познати проблемите.1.Сложи добавка в маслото задължително ако е над 100000 км независимо с какво масло караш.Веднага спира да гори масло и да пуши, компесията се увеличава.Моята я карам с всякакво масло 15W40.2.Провери на капачката на маслото дали има пяна ,т.е.влиза ли там антифриз-гарнитура ?.3.Провери в казанчето на антифриза дали има масло.Тук също дабавка в антифриза за спиране на течове4.Никакви сервизи! Нормално е градско да гори 12 а на газ 16,но в София при тези задръствания...
    Petar

    Коментар


      #3
      petar55 написа:
      Колега имам същата кола.Много са ми познати проблемите.1.Сложи добавка в маслото задължително ако е над 100000 км независимо с какво масло караш.Веднага спира да гори масло и да пуши, компесията се увеличава.Моята я карам с всякакво масло 15W40.2.Провери на капачката на маслото дали има пяна ,т.е.влиза ли там антифриз-гарнитура ?.3.Провери в казанчето на антифриза дали има масло.Тук също дабавка в антифриза за спиране на течове4.Никакви сервизи! Нормално е градско да гори 12 а на газ 16,но в София при тези задръствания...
      Да, колега , колата е на 180к километра. Ще сложа добавка , ще ми препоръчаш ли някаква?За маслото, мисля да мина пак на първото Тотал, защото колага се държеше мн по-добре с него.Интересно ми е , с твоята кола колко вдигаш примерно по магистралата?При мен , когато съм сам в колата, по АМ Хемус неможе да върви с повече от 120км/ч. което ми се струва,че не е нормално. Возил съм се в кола дизел 65кс. и ми се ствува ,че върви даже повече от мойта,а моята е 80коня и е лека...имам чуството ,че половината кончета са избягали и сега карам кола 40к.с. ПС:Между другото на месец по половин литър антифриз доливам и като спра след дълго каране отпред мирише горещ антифриз , а от никъде няма течове... ако това е някакъв симптом.Благодаря!
      И се чу рев във тъмнината ,заблестяха ксенонови светлини, огледах се, какво ли в мрака ще се приближи ?
      Попитах се откъде дойде ,от кой ли свят ,
      И за миг в мрака блесна емблема на ФИАТ . Сега въпроса просто бе , това Браво/Брава ли е или Купе ?

      Коментар


        #4
        Ми не са от най-леките колите ни, по 1050кг са, за справка едно рено 19 или астра са около 970кг, а са от същия клас. Може да са ти се запушили гърнетата и затова да няма мощност. А, че 1.4 хич не върви то е ясно, но при теб определено има проблем. Ако можеш да се сетиш кога точно почнаха проблемите е от полза, примерно след като си сменил горивен филтър и свещи или нещо друго.
        Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

        Коментар


          #5
          Като се замисля, след зимата ... появи се изведнъж проблема и си помислих дали не е от бензина, взех да сипвам друг ама не се оправи, ровех по форумите, казаха ми да си махна катализатора, махнах го(сложиха ми резонаторно гърне) и оттогава започнаха шумове от гърнето, ходих да питам какво става , казаха ,че заминало цялото гърне и трябва да се сменя (всичко, средно,задно и т.н. - стойност 220лв.) обаче нямах кинти да го сменя и си карам така.И отпреди 1 месец примерно ... нещо никва я няма тая кола, даже преди се сещам съм правил цедки на 2-ра , 3-та и си дърпаше прилично, сега само бръмчи...Освен да ходя да сменя гърнетата , да сменя пак маслото + добавка и да видя кво ще стане.Направо вече тая кола ми взе здравето ... от миналата година януари , до днес по фактури като погледна какво съм сменял и колко пари съм дал - минават 2000лв. , а да не говорим ,че аз цялата кола немога да я продам за толкова.
          И се чу рев във тъмнината ,заблестяха ксенонови светлини, огледах се, какво ли в мрака ще се приближи ?
          Попитах се откъде дойде ,от кой ли свят ,
          И за миг в мрака блесна емблема на ФИАТ . Сега въпроса просто бе , това Браво/Брава ли е или Купе ?

          Коментар


            #6
            d

            Колега що не вземеш да измериш компресията на цилиндрите и да си видиш вала в какво състояние е С този голям разход и с това невървене ......
            Nissan Primera 1.6 16v P11
            ex.Fiat Bravo 1.6 16v

            Коментар


              #7
              Да не би да си изпилил вала на тая кола. Моята беше по-същия начин бръмчи и не върви. Като свалихме валовете две от гърбиците бяха станали идеална права тръба. 1,4 го имат този проблем със смазването на вала. Не искам да те плаша ама и това е вариант. Отиди да и прегледат двигателя, но щом гори масло значи има някакъв сериозен проблем.
              Bravo 1.6 16v 97г. + АГУ

              Коментар


                #8
                а, ако е вала, кви пари за ремонт да приготвя ??? И ако ми измерят компресията , ще се разбере ли със сигурност проблема с вала или трябва да се отваря да се погледне?10х за отговорите и сори ,че задавам тъпи въпроси, просто не разбирам кое,как
                И се чу рев във тъмнината ,заблестяха ксенонови светлини, огледах се, какво ли в мрака ще се приближи ?
                Попитах се откъде дойде ,от кой ли свят ,
                И за миг в мрака блесна емблема на ФИАТ . Сега въпроса просто бе , това Браво/Брава ли е или Купе ?

                Коментар


                  #9
                  Сега като се замисля най-вероятно е издухала гарнитура, щом гори малсло и антифриз. Заделяй 400-500лв. на страна в най-лошия случай.
                  Bravo 1.6 16v 97г. + АГУ

                  Коментар


                    #10
                    Колеги, благодаря за мненията.В събота съм на майстор и ще видим, ще ги карам да измерят компресията, ще им обясня симптомите и ще им кажа ,че се съмнявам ,че е гарнитура да погледнат и дано не излезе мн пари.
                    И се чу рев във тъмнината ,заблестяха ксенонови светлини, огледах се, какво ли в мрака ще се приближи ?
                    Попитах се откъде дойде ,от кой ли свят ,
                    И за миг в мрака блесна емблема на ФИАТ . Сега въпроса просто бе , това Браво/Брава ли е или Купе ?

                    Коментар


                      #11
                      Мотора е много лесен за ремонт, така че ако ти искат много пари за труд не се колебай да им откажеш.
                      Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                      Коментар


                        #12
                        Колега,много антифтиз ти се губи.Може в главата да имаш някоя шупла и антифтиза да изгаря в някой цилиндър.Затова имаш бял пушек.Нищо не губиш да сложиш добавка в антифриза за запушване на течове.Много големи изтичания съм спирал в моите коли.Има много хубави вносни добавки.За 8 лева спасяваш колата,иначе отиваш на гарнитура,може и друга глава,основен ремонт-500 лв.Разпред.вал е добре да го провериш.Има 9 гумички на маслената магистрала,които я уплатняват.Те се спичат и спира смазването на гърбиците и вала е брак.Проверката е лесна.Смъква се само горния капак на двигателя и се прави оглед.Това е често срещан дефект за този двигател.При износени гърбици се нарушава газоразпределението на двигателя и пада мощноста.Упл.гумичка е оградена с червено.
                        Прикачени файлове
                        Petar

                        Коментар


                          #13
                          Ходих на диагностика, мериха ми и компресия и ми гледаха свещите, отговорът на въпроса ми е : "Проблем с двигателя нямаш" и "Двигателя ти работи перфектно".Проблема е следния, преди около 6к. километра си смених маслото при един познат на мой познат, сложи ми селения голД ама наливна...била от варел ама си била оригинална.Та...маслото е станало на чай, мирише на бензин и това за 6к км ?!?!Сменихме маслото, всички филтри и ме изпратиха на някаква диагностика за разхода, трябвало да ми се настрой компютъра да подава по-малко гориво, иначе ДВГ-то си било перфектно.Някой чувал ли е за тая интервенция и ако може някой да ме упъти в сервиз в София.ПС:Иначе като сменихме маслото и филтрите , колата почна да си върви както преди - доволно. Остава само проблема с разхода...
                          И се чу рев във тъмнината ,заблестяха ксенонови светлини, огледах се, какво ли в мрака ще се приближи ?
                          Попитах се откъде дойде ,от кой ли свят ,
                          И за миг в мрака блесна емблема на ФИАТ . Сега въпроса просто бе , това Браво/Брава ли е или Купе ?

                          Коментар


                            #14
                            Fiat Bravo 1.4 12V - настройка на ECU или смяна на ламбда

                            Здравейте Колеги.Имам следния проблем:Колата ми е Фиат Браво 1.4 81к.с. и гори - градско София 16л./100км., извънграда с леко каране около 10.Ходих по майстори, мериха компресии на двигателя, гледаха свещи, кабели и т.н. и ми казаха единодушно, че проблем с двигателя нямам. Проблема е или в настройки на ECU или в ламба сонда.Казаха - "Отивай на диагностика, там ще ти настроят колата", обаче тая диагностика ми се струва , че е за да ти кажат дали имаш проблем, а не да ти го оправят.Моля, изкажете мнение къде да отида, на каква диагностика точно, какво се прави и колко пари излиза горе-долу.Благодаря Ви предварително.
                            И се чу рев във тъмнината ,заблестяха ксенонови светлини, огледах се, какво ли в мрака ще се приближи ?
                            Попитах се откъде дойде ,от кой ли свят ,
                            И за миг в мрака блесна емблема на ФИАТ . Сега въпроса просто бе , това Браво/Брава ли е или Купе ?

                            Коментар


                              #15
                              според мен това е от ламбда сонда.на диагностика могат да ти кажат какво и е на колата и ако има записани грешки в компютъра да ги изтрият.за Габрово диагностиката е 20-30 лева,но със сигурност като се закачи ще излезе дали е ламбдата.П.П. Това в подписа ти за фиата в мрака е много оригинално много му се изкефих
                              Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde 2.0 16V T.S. 150hp

                              Коментар

                              Working...
                              X