Първо:TPS-a не е на плочата на дроселната клапа.....на тялото на инжекцията е...защо слушам глупави майстори....то е пред очите ми....?!Второ:Няма какво да му се настройва....поне при моя Фиат е така (и при Рено е така,направо щрака)...при цялото ми старание и маркиране като се сложи плътно застава само по един начин...какво да му въртя като то няма място накъде да се завърти...пробвах....Трето:В сервиза наистина познаха че проблема е там...в началото пътечките му са много износени....не подлежи на ремонт и магии....и е много лесно да се разпознае прецакан от читав....Четвърто:Много настоятелно бях посъветван от патили хора да не купувам на старо.....ако не искам догодина пак да сменям...Ще проверя първо колко струва нов....Пето:TPS-a си е отделна част,и се продава като такава,въпроса е да се намери,без значение на коя фирма производител е,на bosh чарковете ги правят и други фирмички....Другата седмица ще хдя да търся и ще пиша....Шесто:Надявам се че съм бил полезен....
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпрос за TPS сензор...
Collapse
X
-
TPS...
dani написа:А не става ли ако TPS-а се напръска с контактен или смазващ спрей?Ex. Grande Punto Driver
Коментар
-
Такааааа......свърши се...!!!Първо да оточня нещо.....в сервиза бяха прави,наистина TPS като отделна част няма,върви заедно с инжекцията,защото била фабрично настроена.След като ми поискаха от 400 до 600лв+моята за нова отидох в една морга,намерих читав TPS,сложих си го веднага и още не мога да си сваля усмивката от лицето....Даже не си играх да го намествам много....на диагностиката ще го дооправят,така и така ще ходя да видя дали ще изкара нула грешки...,след като преди беше само една,поне да има за какво да дам 20лв......Fiat Tipo 1.6i.e,159A3.046
Коментар
-
Пичове не отркривам топлата вода но все пак е нещо!Та значи точно за какво става на въпрос се отнася за човека пуснал темата и за тези които използват системата на впръскване "Bosh Mono-Jetronic"Вече имам описанието на работата на системата(не пълното) но от там има доста изводи как е цялата работа като общо!Та един от най важните датчици е именно датчика за положението на дроселовата клапа!Истината е в това че положението на датчика е строго пределен в целия блок като той се продава заедно-"В случай ако работата на датчика се повреди то следва да бъдят заменени и двата агрегата-датчика заедно с АЦВ/агрегата за центрано впръскване/ като замяна задължително трябва да бъде извършена в специализиран сервиз"!!!Това вече обяснява някой спорове тука!Иначе има 15 точки по които датчика се мери и пращта импулси1-ва зона-от 0 до 25 градуса наклон на дроселовата клапа2-ра зона-от 18 до пълно отваряне на клапата3-та зона-между 18 и 24 градуса-като именно в тази 3-та зона ако потенциометъра е развален само тогава може да се регистрира грешката в ECU-то-по двете патечки едновременно и се сравняват стойностите които се изпращат ку ECU-то!!!Като се отчете грешка в този сензор вече автоматично се изпълнява програма от ECU-to като параметрите при определени оборорти не се взимат от твърда програма от ЕКУ-то а се взимат от параметрите които се пишат в отделна памет на ЕЦУ-то генерирани по време на експлоатация на автомобила(осреднени)-супер яко нали!!!при 1-ва зона от 0-24 градуса има 10 точки от които се взима положението на дроселовата клапапри следващите 18-до пълно отваряне(не е грешка) има още 5 точки от които се взима положението и именно тук м/у 18-24 градуса се генерира грешката(умно нали)Така че ако нещо не е ясно отностно тези положения ще отговарям на съответни точни въпрости!Надявам се да съм бил точен и изчерпателен!A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар