Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за TPS сензор...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпрос за TPS сензор...

    След дълги обиколки намерих сервиз където успяха да прочетат ЕКУ-то на моето Типо 1.6i.e.’92.Проблема е че при отпускане на педала на газтта примерно на кръстовище,оборотите на двигателя падат до към 600 и понякога направо гасне.В сервиза локализираха проблема,TPS сензора (потенциометъра на дроселната клапа) е износен,от сервиза заявиха че потензиометъра се продава заедно с цялата плоча на дроселната клапа,тъй като били фабрино настроени,до тук добре,но отидох в една морга да проверя и ми извадиха дин кашон само с потенциометри и заявиха,че не вървят заедно с плочата,хората си ги сменяли на място,свалчш търсиш същия в кашона слагаш,не затягаш 4-те винта до край,върти се до максимални обороти,затяга се и това е.В сервиза питах дали може да се смени само потенциометъра,но ми казаха че после настройката била много трудна.Кое твърдение е правилното,на хортата от сервиза или от моргата?Някой сменял ли е,че да ме насочи правилно...
    Fiat Tipo 1.6i.e,159A3.046

    #2
    Къде е тая морга и аз имам същия проблем ма при италянеца ми казаха че могат да ми продадат цял моноинжекцион.само потенциометъра не дават.Та за това питам?

    Коментар


      #3
      Аз не съм сменял потенциометър, обаче наистина в сервиза имат право. Той потенциометъра мисля трябва да има един плъзгач, с който се мени сигнала, ако те не се захванат с настройката сам едва ли ще се справиш. Попитай в някой друг сервиз, виж там какво ще ти кажат.

      Коментар


        #4
        При италянеца цялата инжекция излиза 70 лева поне за 1.4 толкова излезна а след това ще имаш и доста резервни части(дюзи стъпкови моторчета).. Това май е единствения начин да намериш такова

        Коментар


          #5
          Кофтито е че съм от Бургас....в София има доста по-голям избор.....Ако някой има път към тоя "Италианец" да пита колко е читава инжекция за моето Типо....ще съм благодарен за справката....
          Fiat Tipo 1.6i.e,159A3.046

          Коментар


            #6
            и вчера писах ТПС сензора е за подаване на гориво при високи обороти. при празен ход има регулатор, който е стъпково моторче отварящо и затварящо една клапа. в него влиза средно голям маркуч за въздух тръгващ преди всмукателния колектор и излиза от другата му страна /то е нещо като цилиндър/ същия по размер маркуч отиващ към горивната система. това е най-общо и принципно. на него има и букса с кабел тя командва отв./затв. това е за оборотите. преди да пипате и да пълните гушите на некадърните чепкачи наблюдавайте по-дълго колите си. много често те си се оправят сами.
            TEMPRA 2.0 i.e. SW Suite 159A6046

            Коментар


              #7
              да имах предвид моя мотор. все още събирам впечатления, дори си записвам, за всички проблеми по мойто спъване за да мога да ги обоща и синтезирам и тогава да обсъждаме пак в нета.
              TEMPRA 2.0 i.e. SW Suite 159A6046

              Коментар


                #8
                е казвай де! как точно стана оправянето!
                TEMPRA 2.0 i.e. SW Suite 159A6046

                Коментар


                  #9
                  Re: Въпрос за TPS сензор...

                  Vlado написа:
                  След дълги обиколки намерих сервиз където успяха да прочетат ЕКУ-то на моето Типо 1.6i.e.’92.Проблема е че при отпускане на педала на газтта примерно на кръстовище,оборотите на двигателя падат до към 600 и понякога направо гасне.В сервиза локализираха проблема,TPS сензора (потенциометъра на дроселната клапа) е износен ... но отидох в една морга да проверя и ми извадиха дин кашон само с потенциометри ...
                  Здравей, Vlado !Карам типо със същият мотор и имам същите проблеми с оборотите (Би ли споделил къде успяха да ти прочетат ЕКУ-то. Моето все още не мога да намеря сервиз, в който да го изчетат, а щом двигателите са еднакви, предполагам и ЕКУ-то е същото. Моят инжекцион е БОШ А2.2, ЕКУ-то: 0 280 000 713.И още нещо - ако можеш, посочи координати (телефони и адрес) на авто маргата, в която си намерил части за фиата.Благодаря предварително !Поздрави
                  Fiat Tipo 1.6 AGT

                  Коментар


                    #10
                    Всеки официален сервиз на Бош трябва да може да ти прочете ЕКУ-то.След доста обиколки вкл. и на оторизирани на Фиат не бях ходил само в Бош-а,а ме изпратиха там именно от Фиат.Пича избра само версията на ижекцията А2.2,компа помисли малко и си изкара цялото меню за диагностика......бях приятно изненадан..А за моргата...ами тя е в Бургас,едва ли ще ти свърши работа.....поне се убедих че цените са им много над тези в София,а там има всичко.....по-лесно ще ти е.....
                    Fiat Tipo 1.6i.e,159A3.046

                    Коментар


                      #11
                      Vlado написа:
                      Всеки официален сервиз на Бош трябва да може да ти прочете ЕКУ-то.
                      Сърдечно благодаря за инфо-то ) И аз пробвах в официалният сервиз на Фиат във В. Търново - не успяха да изчетат ЕКУ-то (Ще опитам в най-близкият за мен (Плевен) сервиз на БОШ - дано се справят )Благодаря и Поздрави !
                      Fiat Tipo 1.6 AGT

                      Коментар


                        #12
                        [quote="Vlado"]Всеки официален сервиз на Бош трябва да може да ти прочете ЕКУ-то. Ще дадеш ли адрес и телефон на този в Бургас.

                        Коментар


                          #13
                          Намира се до околовръсното покрай езерото.Като караш в посока центъра завиваш вдясно преди сервиза на Хонда,има си табела,веднага от дясно има един портал,влизаш и ще го намериш.Фирмата се казва Рош,тел/факс 056845899,0887209096Пък аз още търся TPS и акъл как да го сменя.....
                          Fiat Tipo 1.6i.e,159A3.046

                          Коментар


                            #14
                            Vlado написа:
                            Намира се до околовръсното покрай езерото.Като караш в посока центъра завиваш вдясно преди сервиза на Хонда,има си табела,веднага от дясно има един портал,влизаш и ще го намериш.Фирмата се казва Рош,тел/факс 056845899,0887209096Пък аз още търся TPS и акъл как да го сменя.....
                            Благодаря.

                            Коментар


                              #15
                              Vlado написа:
                              Пък аз още търся TPS и акъл как да го сменя.....
                              Здравей !Ако правилно съм разбрал думите ти - интересувате как се сменя TPS-то (потенциометъра на дроселната клапа). 1. Сваляш въздушния филтър2. Изключваш куплунга от TPS-то3. Развиваш четирите винтчета, който го фиксират4. Монтираш новия TPS5. Регулировка - ТУК ВЕЧЕ ИМА ПРОБЛЕМ инадявам се някой от колегите да обяснят какво се прави.Варианти, който съм чувал/чел:1. Според едни - регулираш докато достигнеш максимално обороти на празен ход.2. Според други - докато стрелката на икономайзера се отклоно максимално ВЛЯВО (т.е. по-малък разход на гориво)3. Спред документация на БОШ, която намерих в нет-а: на контакт между второ краче на TPS-то и маса трябва да имаш 0.1-0.3 V4. Според AutoData-та - между второ краче на TPS-то и маса трябва да имаш 2 VКое е вярното - и аз не знам Колеги, споделете )Поздрави
                              Fiat Tipo 1.6 AGT

                              Коментар

                              Working...
                              X