Собственик съм на Типо 1.6 93 година(мисля е) моно инжекцион. имам газова ловато с изпарител тартарини. 1 година супер каране без проблеми само един десен носач, маншон под скоростната, маншон на рейката съм сменил. Сега обаче имам доста проблеми на който не съм обърнал на време внимание или от незнание или от безпаричие та сега искам да пооправя нещата по етапно. имам протекла водна помпа(ще се радвам ако някой ми каже как да си я отремонтирам четох във форума че имало такъв вариант). парното протече и след много акъли ще сменям цялата конзола(благодарение на tipo1960 до края на месеца ще е отремонтирана) централното заключва всички врати обаче не отключва багажната и не заключва шофьорската(ше се радвам някой да ми помогне да разреша този проблем), пръскачката на задната чистачка си тече откакто съм я купил ако някой даде идея как да си я оправя? също така моля ако някой знае от къде се сваля предната броня да си я сваля и наместя че откакто съм я купил е разместена и ме дразни! Някой да даде съвет как да преборя големият градски разход на гориво (16-17газ на 100) а извън градско двойно по нисък. отгоре на всичко искам да сложа карбоново фолио тук там ако някой е в час да каже откъде се взема каква е процедурата. също тъка за 1 година ми е изгорила около 2 литра масло незнам каде отива и кво става но мисля че не е редно. Има ли някой от вас наблюдения върху завиването на този тип фиати че нещо ми се струва че не завива много добре(може да е от хидравликата). Мисълта ми е следната скоро карах един пасат които на една малко по широка еднопосочна улица прави обратен а фиата на същото място 2-3 маневри. имам проблем и с гумите мисля диаметъра им е голям и мисля че е основен причинител за загуба на мощност по нанагорнище (175/70/14) давайте съвети как да коригирам нещата. по кутията на въздушния филтър липсват едни тапички и мисля че от там си взема въздух. И друг момент е като влизам в дупки ги усещам много лошо има ли начин да променя нещо там?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Помогнете ми да си оправя Типото
Collapse
X
-
За завиването - не са от най маневрените колите ни. Баща ми има еспейс 2 и е по добре от тая гледна точка. Бравите на вратите са капсоловани, в тях е вградено и моторчето - вадиш я, където видиш дупка - наливаш масло и се молиш да тръгне. Водната помпа се рециклира с ладови части, ама ако не си я правил тая операция - по добре я дай на някой да ти я рецеклира - фибър - 5 лв, лагер ос - макс. 12 лв, стругар (за да се престържи оста на лагера от 16 на 15 мм) 5 лв. Успех
Коментар
-
Joro написа:За завиването - не са от най маневрените колите ни. Баща ми има еспейс 2 и е по добре от тая гледна точка. Бравите на вратите са капсоловани, в тях е вградено и моторчето - вадиш я, където видиш дупка - наливаш масло и се молиш да тръгне. Водната помпа се рециклира с ладови части, ама ако не си я правил тая операция - по добре я дай на някой да ти я рецеклира - фибър - 5 лв, лагер ос - макс. 12 лв, стругар (за да се престържи оста на лагера от 16 на 15 мм) 5 лв. УспехTipo 1.6 mi 78HP
Коментар
-
Снимков материал нямам. Обаче да обърна внимание че на рециклиране подлежат само оригинални помпи. На ментетата дето ги продават тук по магазините ладовите фибри не статвт. Т.Е. ако нямате щампа с логото на фиат/ланчиа/алфа не се захващайте. Принципа на разглобяване е следния - първо със скоба за лагери се сваля фланеца на ремъчната шайба. Ако е със запресована шайба - нямам идея дали ще стане със скоба - може да се изкриви шайбата. Поне 3-те помпи дето съм рециклирал шайбата беше със болтове за фланеца. После оглеждате корпуса за едно болче с което се застопорява черупката на лагера от осово изместване. Развивате го и застопорявате помпата някъде така че да може да чукате отзад по оста където е турбината (с дорник примерно 13-14мм). Почвате да чукате с него по оста където е турбината за да се избие лагера посока ремъка. като вземе да мърда, турбината опира в корпуса и при продължение на чукането почва да излиза и тя от оста. Трябва да се внимава, защото турбината е чугунена и може лесно да се счупи. При такова избиване турбината опира с целия си диаметър и е по малка вероятноста от цчупване. Ако се пробва със скоба, може да се откърши парче. При това се сплесква стария фибър, ама какво от това След като се разглоби се почиства, набива се фибъра, лагера се набива в корпуса,като се внимава за положението на дупката на фиксиращия болт. Фланеца на ремъчната шайба се нагрява до 130-150 градуса и се поставя на оста като се спазва разтоянието от корпуса на помпата. В никакъв случай да не се набива на студено. След това турбината се нагрява и тя, пъха се на оста докато опре във фибъра. След това с леко почукване се набива още 1,5-2 мм за да натегне пружината на фибъра. Общо взето е това.
Коментар
-
Joro написа:Снимков материал нямам. Обаче да обърна внимание че на рециклиране подлежат само оригинални помпи. На ментетата дето ги продават тук по магазините ладовите фибри не статвт. Т.Е. ако нямате щампа с логото на фиат/ланчиа/алфа не се захващайте. Принципа на разглобяване е следния - първо със скоба за лагери се сваля фланеца на ремъчната шайба. Ако е със запресована шайба - нямам идея дали ще стане със скоба - може да се изкриви шайбата. Поне 3-те помпи дето съм рециклирал шайбата беше със болтове за фланеца. После оглеждате корпуса за едно болче с което се застопорява черупката на лагера от осово изместване. Развивате го и застопорявате помпата някъде така че да може да чукате отзад по оста където е турбината (с дорник примерно 13-14мм). Почвате да чукате с него по оста където е турбината за да се избие лагера посока ремъка. като вземе да мърда, турбината опира в корпуса и при продължение на чукането почва да излиза и тя от оста. Трябва да се внимава, защото турбината е чугунена и може лесно да се счупи. При такова избиване турбината опира с целия си диаметър и е по малка вероятноста от цчупване. Ако се пробва със скоба, може да се откърши парче. При това се сплесква стария фибър, ама какво от това След като се разглоби се почиства, набива се фибъра, лагера се набива в корпуса,като се внимава за положението на дупката на фиксиращия болт. Фланеца на ремъчната шайба се нагрява до 130-150 градуса и се поставя на оста като се спазва разтоянието от корпуса на помпата. В никакъв случай да не се набива на студено. След това турбината се нагрява и тя, пъха се на оста докато опре във фибъра. След това с леко почукване се набива още 1,5-2 мм за да натегне пружината на фибъра. Общо взето е това.Tipo 1.6 mi 78HP
Коментар
-
Карбоновото фолио е най добре да го вземеш от представители на 3М, защото е релефно, а ще могат да ти предложат и лепило подходящо за дейността. Залепя се с помощта на пистолет за горещ въздух, но ако се прегрее шарката изчезва. По отношение на завиване - да, определено завива по трудно от повечето автомобили. Задната ти чистачка тече, защото по-вероятно маркучето се е скъсало или протъркало. Ако си забелязал пръскалката е на капачката на самото рамо и маркучето се гъне при движението му. Оправя се с ново, но меко казано е трудно да се намери по магазините, защото е доста тънко. Водна помпа съм си намирал на 70-80 лева от италбулком и съм убеден, че може да се намери и доста по-евтино от АутоПлюс, Евро07 или АХМ. Фабрично се слагат гуми с размер 165 на 70 13цола или аналогични 14. Така, че твоите са малко по-високи, но стига да не подпират според мен не е проблем.Успех с ремонтите.Fiat Tipo 1.4i.e. 72hp 1993 - истинският автомобил
Fiat Coupe 2000 16V 139hp 1995 - като хубавата жена - кеф ти е да си с нея, но ти къса нервите и джоба - продадена
-------------------------------------------------------------
Коментар
-
2000_16V написа:Карбоновото фолио е най добре да го вземеш от представители на 3М, защото е релефно, а ще могат да ти предложат и лепило подходящо за дейността. Залепя се с помощта на пистолет за горещ въздух, но ако се прегрее шарката изчезва. По отношение на завиване - да, определено завива по трудно от повечето автомобили. Задната ти чистачка тече, защото по-вероятно маркучето се е скъсало или протъркало. Ако си забелязал пръскалката е на капачката на самото рамо и маркучето се гъне при движението му. Оправя се с ново, но меко казано е трудно да се намери по магазините, защото е доста тънко. Водна помпа съм си намирал на 70-80 лева от италбулком и съм убеден, че може да се намери и доста по-евтино от АутоПлюс, Евро07 или АХМ. Фабрично се слагат гуми с размер 165 на 70 13цола или аналогични 14. Така, че твоите са малко по-високи, но стига да не подпират според мен не е проблем.Успех с ремонтите.Tipo 1.6 mi 78HP
Коментар
-
Joro написа:Така или иначе си я свалил, опитай се да я разглобиш. Ако успееш, дай снимка на фибъра и ще ти кажа дали е ладов. Пък после купувай нова. Трябва да я изкараш от корпуса (задната част)Tipo 1.6 mi 78HP
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар