Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Мога ли да усетя повредения си катализатор?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Мога ли да усетя повредения си катализатор?

    Колеги, на няколко пъти напоследък ми се случва след по-продължително каране, изведнъж в колата се разнася ужасна смрад. Подчертавам че не съм пръцкал, нито съм карал със свалени маратонки. Но изведнъж започва да мирише на развален катализатор. Забелязах го когато карам с 1300-1400 об на 4 и 5 предавка. Това е скорост около 40, и съответно около 65 км/ч. При тази скорост може ли ароматите на моят повреден катализатор да навлизат в купето ми ? Възможно ли е да съм карал след кола с повреден, или да съм минавал през местност с лоша миризма? Иначе на място като е колата, като не загряла, не усещам нищо. Дали е нещо при мен проблем, или само си внушавам?

    #2
    може, ако имаш пробита генерация
    "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
    Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
    Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

    Коментар


      #3
      Не съм специалист, но не съм виждал бензинова кола да и мерише на равалено от катализатора, почва да мирише на тези които са с газ, а като гледам ти си на нафта. При теб всъщност не е ли само филър за твърди частици?
      --Старата ръжда любов не хваща!--
      156 sportwagon 1,9 jtd 115
      ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

      Коментар


        #4
        от пропан-бутан няма как да мирише, защото в нея няма сяра за да се получи серен двуокис (смрадта на развалени яйца) при изгарянето.
        "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
        Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
        Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

        Коментар


          #5
          Да нямаш някой умрял плъх из купето?
          Fiat Bravo 1.9JTD 1999

          Коментар


            #6
            Re: Мога ли да усетя повредения си катализатор?

            ogi28b написа:
            Иначе на място като е колата, като не загряла, не усещам нищо.
            Виж на място като е загряла добре колата дали мирише. Ако на място не мирише значи е от насрещния въздух като караш. Обърни внимание дали не започва да мирише като се включи перката за охлаждането. Да не би да имаш нещо в радиатора отпред което да започва да мирише при насрещен поток въздух или при включване на перката. И то само при висока температура на радиатора - при загрял двигател.
            Bravo 1.6 / 16

            Коментар


              #7
              Катализатора е фира това става като я покараш малко и като позагрее ктализатора и почва за смърди на развалени яйца от него ) аз го изхвърлих и проблема се реши + някой кон отгоре
              Power Under Pressure

              Коментар


                #8
                Брех, щом коне ще има в + , да махна и аз моя тогава ?
                F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                Коментар


                  #9
                  emzo написа:
                  Брех, щом коне ще има в + , да махна и аз моя тогава ?
                  при дизелите трябва софтуерно да се пипне щото ще усети че нема катализа иначе хардуерното махане е пак едно и също за конете естесвенно че ще има колкото по бързо излизат газовете толкова по добре , и ако някой си мисли че катализа на 150000 км върши някаква позлеза работа се лъже
                  Power Under Pressure

                  Коментар


                    #10
                    За тази цел си има газ анализатори.Аз пък твърдя, че с работещ и свален такъв катализатор - разлика няма да има. Конкретно за колата на автора на темата ! Вече ако му е запушен е друг върпос.
                    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                    Коментар


                      #11
                      на най-прост аз анализатор ли се разбира? от тези газаджийските?
                      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                      Fiat Bravo'97 1,6 16v
                      Fiat Tempra'91 1,6 mono

                      Коментар


                        #12
                        не прочетох, че е след каране. Сутринта и моят го усетих, доста силно. Обаче - карах 50км на 4-5000 до 6000 оборота. В началото миришеше (слизах да проверявам), обаче след това се изчисти. Подозирам, че като се нагорещи хубаво, и от 5-те хил. оборота (силното продухване) се е прочистил - натрупаната сяра е изгоряла. След това нямаше проблем - без мирис на яйца. Пробвай и ти същото, може да има ефект.
                        "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                        Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                        Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                        Коментар


                          #13
                          Ако мотора е JTD би трябвало да има сонда преди и след катализатора. Втората е за да следи дали катализатора си върши работата. В този случай, ако не свети чека на таблото, не бих се притеснявал за катализатора. Освен това колата върви ли?Много е вероятно кофти гориво!
                          Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                          Коментар


                            #14
                            @Danchojn - аз свалях и после слагах катализатор на JTD105 и нямаше сонди.Вече при евро3 и 4 може и да има.
                            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                            Коментар


                              #15
                              WhitePower написа:
                              emzo написа:
                              Брех, щом коне ще има в + , да махна и аз моя тогава ?
                              при дизелите трябва софтуерно да се пипне щото ще усети че нема катализа иначе хардуерното махане е пак едно и също за конете естесвенно че ще има колкото по бързо излизат газовете толкова по добре , и ако някой си мисли че катализа на 150000 км върши някаква позлеза работа се лъже
                              Нищо от това което си написъл НЕ Е ВЕРНО.Коне от махнат катализатор-НИЩО не идва.Газовете не трябва да излизат бързо,защото пада въртящия момент.А за 150000-те клм -също не е верно.Може и на 250000 клм катализатора да си работи като нов-лично установено на газанализатор,а не чрез миризмата на изпускателните газове или легендите на ауспухаджиите.

                              Коментар

                              Working...
                              X