Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Лепене на джанта с течен метал

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Лепене на джанта с течен метал

    Колеги здравейте. Преди няколко дена едната ми джанта се "контузи" и я носих на майстор, който лепи джанти. Майстора я залепи без проблем (да се надявам, че няма да имам проблеми). Когато сложих гумата и я напомпах се оказа, че гумата спада, вследствие на дупчица появила се при монтажа на гумата (на машина за гуми за камион се опитахме да задържим джантата и от там се е появила). Дупката не е в областа на заварката, а на около педя от там. Въпроса ми е дали ще стане да залепя дупчицата с течен метал. То не е точно дупчица, а там където са били челюстите на машината, са натиснали малко джантата.Преди съм си лепил радятора и досега нямам проблеми. При радятора незнам на какво налягане работи, но при гумата е 2,2 атмосфери. Качвам и две снимки.На първата е областа на която машината е натиснала джантата. Втората е от вътрешната страна на джантата.
    Прикачени файлове

    #2
    А защо не я закараш да я заварят. Един приател няколко пъти си лепи джантите така и след време метала падаше. Ако не ти се дават пари и имаш малък метчик може да опиташ да направиш резба и да завиеш някое малко болтче 2-3мм или колкото е дупката. Мажеш с лепило за болтове и завиваш, след това му изпили глава за да стане наравно с джантата.

    Коментар


      #3
      chaveto написа:
      А защо не я закараш да я заварят. Един приател няколко пъти си лепи джантите така и след време метала падаше. Ако не ти се дават пари и имаш малък метчик може да опиташ да направиш резба и да завиеш някое малко болтче 2-3мм или колкото е дупката. Мажеш с лепило за болтове и завиваш, след това му изпили глава за да стане наравно с джантата.
      То не е точно дупка (защото го загледах днес следобяд). На първата снимка се виждат две дупчици, но те не са пробили изцяло джантата за да се появи дупка от другата страна. На втората снимка (не се вижда хубаво), т. е. от другата страна (от страната на гумата) се е появила лека цепнатина вследствие от натиска от срещуположната (незнам дали го обясних правилно). Чукнах го няколко пъти за да се намести "цепнатината", и преди малко го залепих с течен метал пък ще видим какво ще стане. Течния метал е някакъв Haftstahl. Преди да намажа метала, изчистих хубаво джантата, като преди това минах с шкурка мястото и обезмаслих със спирт. От страната на гумата сложих повече метал, а от външната просто попълних дупките. След малко ще кача снимки.Майстора, който ми направи голямата заварка ще отсъства 10 дена, и не мога да го чакам толкова време.

      Коментар


        #4
        Ако е наистина цепнатина, лепилата не помагат...за да се ограничи, малко след видимите краища се дупчи за ограничаване...
        Ex. Grande Punto Driver

        Коментар


          #5
          Ето снимките.
          Прикачени файлове

          Коментар


            #6
            Това с течен метал ли го направи? Изглежда "не зле", но си мисля че ще започне да ти бие тази джанта...

            Коментар


              #7
              mitko85 написа:
              Това с течен метал ли го направи? Изглежда "не зле", но си мисля че ще започне да ти бие тази джанта...
              Да, това е течен метал, но все още не изсъхнал хубаво. Като изсъхне, ще го мина с шкурка, за да няма грапавини. Защо казваш че ще бие, нали след това ще я кача на баланс. Когато свалих гумата видах че има заварка по нея, която си е изпъкнала и не е шкурена. Досега не съм усетил биене.

              Коментар


                #8
                От над десет години използвам такива лепила, за какво ли не. Надявам се при теб да издържи, защото все пак в по джантата има страшно много вибрации, а пък и течният метал не е от най-еластичните лепила...
                Frontera Sport, X20SE март 1998

                Коментар


                  #9
                  Vladim написа:
                  От над десет години използвам такива лепила, за какво ли не. Надявам се при теб да издържи, защото все пак в по джантата има страшно много вибрации, а пък и течният метал не е от най-еластичните лепила...
                  И аз се надявам да свърши работа. Ми то ако например се капне мястото с аргон, няма ли да е същото като да се сложи течен метал, т. е. и двата материала не са еластични? Мястото на което сложих течния метал го изчистих (обезмаслих) много хубаво и се надявам че ще залепне хубаво. Все пак то аз не съм лепил отчупено парче или пък да съм запълвал дупка . Цепнатина (пукнатото) не беше голямо, но аз сложи повече метал отгоре и от страни, за да покрия добре мястото. Направих му нещо като "шапка".

                  Коментар


                    #10
                    Колега щом веднъж се е сцепило ще си продължи. При първият по сериозен удар в дупка и течният метал няма да удържи цепнатината да не продължи. Карай на заварка и не си прави експерименти. Досега си дал пари за лепило колкото цената на заварката.

                    Коментар


                      #11
                      chaveto написа:
                      Колега щом веднъж се е сцепило ще си продължи. При първият по сериозен удар в дупка и течният метал няма да удържи цепнатината да не продължи. Карай на заварка и не си прави експерименти. Досега си дал пари за лепило колкото цената на заварката.
                      Лошото е, че майстора отсътва, а друг не познавам който далепи джанти. Ще се пробвам за закрепя положението с течен метал, докато се прибере и ще му я занеса да я капне. Освен с аргон, с друго може ли да се лепи джантата?

                      Коментар


                        #12
                        marto_gp написа:
                        ...Ми то ако например се капне мястото с аргон, няма ли да е същото като да се сложи течен метал, т. е. и двата материала не са еластични?...
                        Заварките се сливат с метала така, че тук място за сравнение няма!
                        Frontera Sport, X20SE март 1998

                        Коментар


                          #13
                          Намерих аргон. След обяд ще нося джантата на един майстор и ще нахпиша резултата. Междувременно ще питам майстора дали ще стане с течен метал. Благодаря за всички отговори.

                          Коментар


                            #14
                            То аргона си е газта където се ползва, апарата си има друго име. Аз лично си заварявам с телоподаващо или СО или там както всеки му казва.

                            Коментар


                              #15
                              chaveto написа:
                              То аргона си е газта където се ползва, апарата си има друго име. Аз лично си заварявам с телоподаващо или СО или там както всеки му казва.
                              Снощи ходих до един майстор, но се оказа че и той ще отсътва. Затова се принудих да лепна цепнатината с течен метал (поне времено защото имам две пътувания тия дни). Това което е на снимките го махнах защото бях сложил по малко втвърдител и то не стегна, затова направих нова "спойка". Дано да издържи. В листовката пише, че стоманата издържа на натиск, запълва отвори, цепнатини, пукнатини. Пише че има якост на огъване 120 N/mm, якост на натиск 120 N/mm. Според мен трябва да е N/m, но така пише в листовката. Днес сложих джантата, не спада и не бие. Сложих я задна, на гуми с височина 55, не са много но други нямам. Но само да се прибере майстора ще я занеса да я залепи.

                              Коментар

                              Working...
                              X