Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Странно поведение на празен ход

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Странно поведение на празен ход

    След посещение на сервиз констатирах следният проблем при Брава 1.6. След стартиране на двигателя оборотите му са около 1000 и така докато загрее и термометъра достигне малко над средната чертичка. От този моемнт двигателя започва произволно да си увеличава оборитите до 1500 след което спадат до 1000 в рамките на 2-3 сек и започва отново да се форсира. Ако рязко подам газ, след това оборотите се нормализират за известен период. Ако на някой му се случвал подобен проблем да каже решение. Благодаря на всички предварително!
    Брава 1.6 16V ELX
    Пунто 1.2 60 S.S.Cult - на жената

    #2
    Благодаря на Митко. Това моторче сменя ли се или може да се ремонтира?
    Брава 1.6 16V ELX
    Пунто 1.2 60 S.S.Cult - на жената

    Коментар


      #3
      bright написа:
      Благодаря на Митко. Това моторче сменя ли се или може да се ремонтира?
      Колега,виж тук http://www.fiat-bg.org/forum/viewtop...057&highlight=Освен почистване,не подлежи на друг ремонт...
      Ex. Grande Punto Driver

      Коментар


        #4
        Ще споделя и своя опит, може и да е от полза. Имах същия проблем и я закарах в сервиз, където провериха това-онова и се оказа, че моторчето си е ок. Проблема беше решен с развиването на едно пластмасово капаче на моноблока и зачистване на едни дъгообразни пластини, които се намират на вътрешната страна на съответното капаче. В моя случай въпросното нещо, което не знам как се казва се намира от лявата страна на моноблока, а моторчето за празен ход е отзад. Около седмица от тогава, проблема не се е появявал и смея да се надявам, че е решен. За съжаление не съм достатъчно технически грамотен за да обясня по-точно. Сега ще потърся снимка и ще демонстрирам, ако успея да открия.На английски въпросния чарк се нарича "butterfly valve opening sensor (potentiometer)", но не можах да намеря читава снимка.
        Shit happens, sometimes...
        Tipo 1.4i.e. '92 - вече смъртно ранено
        Marea 1.8 HLX - червена като аватара

        Коментар


          #5
          А твоята кола каква е?
          Брава 1.6 16V ELX
          Пунто 1.2 60 S.S.Cult - на жената

          Коментар


            #6
            Тази от подписа: Типо 1,4. Знам, че най-вероятно на са същите нещата, но по тази тема е изговорено много, та реших да споделя полезен опит.
            Shit happens, sometimes...
            Tipo 1.4i.e. '92 - вече смъртно ранено
            Marea 1.8 HLX - червена като аватара

            Коментар


              #7
              най-вероятно е моторчето- чисти се както ти казаха колеги. може и да го премериш с мултицета ама виж не мога да ти кажа стойностите
              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
              Fiat Bravo'97 1,6 16v
              Fiat Tempra'91 1,6 mono

              Коментар


                #8
                ivjordan написа:
                Ще споделя и своя опит, може и да е от полза. Имах същия проблем и я закарах в сервиз, където провериха това-онова и се оказа, че моторчето си е ок. Проблема беше решен с развиването на едно пластмасово капаче на моноблока и зачистване на едни дъгообразни пластини, които се намират на вътрешната страна на съответното капаче. В моя случай въпросното нещо, което не знам как се казва се намира от лявата страна на моноблока, а моторчето за празен ход е отзад. Около седмица от тогава, проблема не се е появявал и смея да се надявам, че е решен. За съжаление не съм достатъчно технически грамотен за да обясня по-точно. Сега ще потърся снимка и ще демонстрирам, ако успея да открия.На английски въпросния чарк се нарича "butterfly valve opening sensor (potentiometer)", но не можах да намеря читава снимка.
                Това, което са ти изчистили, служи за определянето на положението на дроселната клапа.Това представлява потенциометър с 2 писти, които си променят съпротивлението, според това на какъв ъгъл е застанала дроселната клапа (колко си натиснал педала на газта).
                A20DTH ЖТД ама не баш
                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                Коментар


                  #9
                  BO написа:
                  ivjordan написа:
                  Ще споделя и своя опит, може и да е от полза. Имах същия проблем и я закарах в сервиз, където провериха това-онова и се оказа, че моторчето си е ок. Проблема беше решен с развиването на едно пластмасово капаче на моноблока и зачистване на едни дъгообразни пластини, които се намират на вътрешната страна на съответното капаче. В моя случай въпросното нещо, което не знам как се казва се намира от лявата страна на моноблока, а моторчето за празен ход е отзад. Около седмица от тогава, проблема не се е появявал и смея да се надявам, че е решен. За съжаление не съм достатъчно технически грамотен за да обясня по-точно. Сега ще потърся снимка и ще демонстрирам, ако успея да открия.На английски въпросния чарк се нарича "butterfly valve opening sensor (potentiometer)", но не можах да намеря читава снимка.
                  Това, което са ти изчистили, служи за определянето на положението на дроселната клапа.Това представлява потенциометър с 2 писти, които си променят съпротивлението, според това на какъв ъгъл е застанала дроселната клапа (колко си натиснал педала на газта).
                  A.K.A. TPS. Колега ivjordan, няма да е зле да ни похвалиш сервиза, където са го направили. Доколкото се сещам това не е тривиална задачка и щом са успяли - браво
                  Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

                  Коментар


                    #10
                    Ами, това е сервиза: http://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=3974
                    Shit happens, sometimes...
                    Tipo 1.4i.e. '92 - вече смъртно ранено
                    Marea 1.8 HLX - червена като аватара

                    Коментар


                      #11
                      to bright: колега, имах преди време проблем с подобни признаци. Ходихме да купуваме един фиат, и при огледа всичко беше ок, после когато платих и си тръгнах с колата и тя позагря по пътя, обототите на празен ход играеха много, а на ход и когато я форсирах се оправяха. По-късно установихме че тръбите на вакуума бяха разменени, и когато вързахме всичко правилно колата заработи перфектно. При мен беше това, дано и при теб да не е по-сложен проблем

                      Коментар


                        #12
                        dodismf написа:
                        to bright: колега, имах преди време проблем с подобни признаци. Ходихме да купуваме един фиат, и при огледа всичко беше ок, после когато платих и си тръгнах с колата и тя позагря по пътя, обототите на празен ход играеха много, а на ход и когато я форсирах се оправяха. По-късно установихме че тръбите на вакуума бяха разменени, и когато вързахме всичко правилно колата заработи перфектно. При мен беше това, дано и при теб да не е по-сложен проблем
                        Уговорил съм се да вземем още една такава Брава и да гледаме какви са разликите. Дано стане до края на седмицата и ако се справим ще споделя опита!
                        Брава 1.6 16V ELX
                        Пунто 1.2 60 S.S.Cult - на жената

                        Коментар


                          #13
                          Колега, реши ли проблема и как, че и на мен ми се случва нещо подобно?
                          The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.

                          Коментар

                          Working...
                          X