Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Общи въпроси от един бъдещ собственик на Брава

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Общи въпроси от един бъдещ собственик на Брава

    Здравейте.Имам няколко въпроса. Понеже това ще ми е първия автомобил и много се вълнувам и искам да знам повече от кухнята за това, което искам да си взема.На част от въпросите намерих едно- и двузначни отговори, но искам да ми отговорите тук за да мога да бъда сигурен в това, което взимам и да не съжелявам после. Тази покупка е сравнително голяма инвестиция и трябва да съм мноооого внимателен при избора си.Та на въпросите: (уточнявам, че става дума за Брава)1) Най-важния - дизел или бензин. Колега в офиса е с Fiat Bravo 1.2 16v и залага на чистия бензин. От това, което прочетох 1.6 16v не е най-икономичния двигател на света Но пак от тук прочетох, че 1.6 е най-здравия мотор на тая серия. За дизеловите не съм чел нищо. Чух, че JTD двигателите били пъргави, но ми се струва, че и хача ще е голям. Дизелов автомобил съм карал доста по-малко от бензинов. Приемам всякакви съвети относно този въпрос.2) Обем на двигателя - не гоня топ скорост, нито искам да съм състезател. Прекалено много приятели загинаха по пътищата. Аз ще ви кажа как шофирам, а вие преценете какво ще ми е нужно - в града повече от 50-55 не вдигам, извънградско 90-рядко 100. По магистралата с повече от 120-130 не можете да ме видите. Разбира се с тия мои шофьорски умения и предпочитания към скоростите не значи, че задължително трябва да ми лепнете 1.2 двигателя 3) Обурудване. Аз съм като децата - колкото повече глезотиики има - толкова по-хубаво. Радвам се на малките неща повече от на големите Задължителните екстри са air back-а. Въпроса ми е има ли модификации с повече от един (на шофьорското място) air back и това вдига ли значително цената на автомобила?4) Салон - относно въпроса с кожената тапицерия - мразя я. Мнооого неудобна работа е това с кожата, ей. Плюш предпочитам, но притеснението ми е, че ще е пушено вътре а аз съм полу-фанатизиран непушач. Но с малко усилие надявам се, че ще измъкна миризмата от салона. Видях, че в София има доста къдърни хора, които се занимават с това. Ако имам път натам ще бъде идеално.5) Наканил съм се жив-умрял да взема колата от този форум. Хем да си поговоря малко със собственика хем да съм сигурен, че е коректен и това, което казва отговаря на пълната истина.6) 1.6 двигателя е 103 конски сили и влиза в годишния данък с включен подарък - брадва Това е май основната причина (доколкото това има тооолкова голямо значение) да наклоня малко към 1.4 16v. Всъщност каква е разликата в данъка на 1.4 и 1.6 двигателите?7) Избрах си Fiat Brava, защото е с 4 врати. Това е основното, което ме наклони към него. Не съм чел нищо за Marea, Bravo съм карал преди няколко години и останах очарован. Надявам се да е същото и с Бравата. Има модификации на Fiat Brava до 2001 година. Трудно ли се намират тези из форумите или най-разпространени са ’97-’99 година?9) Както всеки автомобил с бордови компютър и Brava/Bravo имат възможност за връзка с лаптоп/настолен компютър. Въпроса ми е - какво печеля аз от тая цялата работа? Само мога да зачиствам грешки ли? Мернах някъде, че са два типа тези устройства - единия иска два COM порта на компютъра, което изключва автоматично лаптоп, а ако usb-to-com емулацията не сработва значи трябва да свалям настолния компютър пред блока Yellow_Flash_Colorz_PDT_06 10) Когато споменах на колегите, че ще си взимам Fiat те започнаха да се смеят и казаха, че били много трошливи, че били какви ли не. Но всички ревностно твърдяха, че имали проблеми с електрониката. Както написах по-долу - далеч съм от тези категорични твърдения, че едното имало проблеми с ламарините, другото с електрониката, третото с еди си що. Имам ли основателна причина да се притеснявам относно електрониката на тия машинки? И изобщо има ли нещо катастрофално, което се чупи на всеки собственик на Fiat от тази серия? Според мен това е сравнително смешно понятие, но съм длъжен да питам Всичко това го казвам от гледната точка на абсолютен аматьор в хардуерната част на автомобила и моля за малко разбиране и обясняване като на ИДИОТ. Благодаря много за отговорите и след края на дискусията, когато всичко ми стане ясно (или поне повечето неща ) ще направя сборен пост в помощ на другите войни като мен, които искат нещо, но не знаят точно какво Хубав ден от мен.
    Измекяра кара Сузики Балено 1.3и

    #2
    1.4 e калпав и стар двигател.Избора ти се спира на 1,2 от бензините и на JTD100/105 от дизелите. И не бой се разхода е смешно малък на дизела, но пък частите са по-скъпи.Що не се насочиш към някоя Мареа седан, с буквичките HLX ?На 1,2 и JTD100 данъка е малък, на всичко друго - мама миа.
    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

    Коментар


      #3
      горе долу колко километра очакваш да минаваш на година?
      2015 Renault Megane Expression GT
      2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
      Всичко за FIAT Bravo 2007

      Коментар


        #4
        Sev написа:
        горе долу колко километра очакваш да минаваш на година?
        В общи линии си умирам за почивки възможно най-далеч от родния град. Колата ще се ползва и да се ходи по клиенти с нея, така, че смятам ще правя едно 15-20 хиляди на година. Но това е изключително субективно виждане и преценка. Зависи дали ще имам работа по клиентите, дали ще се ходи на повече то една почивка лятото, зимата...Сега се зачетох малко за дизеловите красавици и виждам интересни работи. Просто си нямам на идея какви са основните разлики с бензиновите модели и какво да очаквам.Много съм далеч от окачествявания от типа на - бензина върви повече, дизеловите се чупят много, еди си кои гниели, еди си кои вървели много. Това са едни изключително субективни мнения на всеки човек и аз не мога да си позволя да влизам в такива определителни рамки.Иначе съм отворен и за идеи откъм дизеловите хубавици. Освен Brava, Bravo и Marea други от този ценови клас на Fiat няма, нали?
        Измекяра кара Сузики Балено 1.3и

        Коментар


          #5
          кол

          Една JTD каквото си харесаш може и Мареа като по представителна кола Ако случиш на подържана кола едвали ще имаш проблем има доста екстри и цената е нормална за кола 99-2001а това с борд комрютър си няма нищо общо с РС или лаптоп то е да показва километри разход и други работи по колата друго е да правиш диагностика с Лаптоп и преходник с кабели и сответната програма за ФИАТ
          КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
          Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
          http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

          Коментар


            #6
            Re: кол

            Значи основно се интересувам то автомобил с четири врати и да НЕ е комби. Да вметна само.Иначе сега разглеждам JTD двигателите.Нещо по-специално има ли там? Някой модел, който заслужава внимание?А за мареа-та? Тя с екстрите как е? Виждам, че има климатроник. Друго? Колко air back-а са?
            Измекяра кара Сузики Балено 1.3и

            Коментар


              #7
              Здравей!15-20к км на година не са нищо, ако нямаш в предвид градско каране разбира се Аербег имат всички. ЕLX карам аз и имам 2, един във волана и един над жабката. Относно това дали дизел или бензин - ще намериш много и различни мнения във форума. Според мен трябва да пробваш и едното, и другото, и да прецениш кое ти допада повече. Мареята е най-добрия вариант за дълги пътувания, екскурзии и почивка, за работа също! Браво и Брава са си по-малки, едното с 2 другото с 4 врати. Ти с какво се занимаваш, понеже спомена, че имаш работа с криенти? Това трябва да е основният ти критерии - да става за работа , другото не го мисли. Ако мислиш да използваш багажният отсег за да слагаш багаж или каквото и да е, с бензина ше видиш зор като спираш на колонката да пълниш, понеже няма да имаш възможност за газова бутилка. Мето мнение е, че дизела си е чиста работа. Само да случиш на здрав мотор и няма да имаш грижи.Братовчедка ми кара пунто 1.2 и мога да спомена, че набира доста бързо а е само 65кс. Аз с мареята съм доста по бавен, но това само в първите 20-30 метра после нафтата избухва много здраво. Никога няма да си купя бензин, ще ти дам прост пример: чупи ми се колата, вземам пунтото за което споменах и минавам 150км с 30лв бензин. със същите 30лв за нафта, се возя в къде по-удобна кола и минавам почти 2 пъти повече Сам си прави извода. Не слушай ГОЛЕМИТЕ РАЗБИРАЧИ като почнат да плюят дизеловите агрегати - не пали зимата, много се чупят, скъпи части, колко съм ги слушал, чак не ми се говори то да са му наред системите пък нека да не запали - просто няма такъв вариант. Обслужването и ремонтите наистина са малко повече като цена, но пък за сметка на това нафтовия мотор е изключително здрав, другото не е много по-различно, то носачи, амортесьори и всякакви други части по окачването ще си ги правиш по родните пътища , така че прецени, кое ти е по-изгодно. Моета фиатка я бях пуснал да я продавам миналата година лятото, никой не се появи с пари и я спрях от продажба зимата, че си е наред, и пали от раз, то да ти кажа трябва да следиш по-продължително за подобни оферти на хора,които си поддържат автомобилите, че иначе големи кучета има, като почне да се чупи и няма спиране. Успех!
              FIAT MAREA WEEKEND ELX TD100 98

              Коментар


                #8
                дизела върви повече, което теб не те вълнува явно (както и мен)дизеловия агрегат е доста по-сложен и вероятността за проблем е по-голяма (това основно важи за JTD, при TD нещата са по-прости)но това е хипотетично естественовсичко е на късмет1,6 е по-стар и съответно по-неефективен - това особено важи в градски условияаз имам и Брава с двигател 1,6; при нормално каране разхода извън града и под 6/100същия разход може да очакваш и от 1,2; но този двигател ще е по-икономичен в градски условия;за разходите:по мои сметки, ако караш 15000 на година - разликата като пари от гориво ще ти е около 500 леваза сметка на това данъка на JTD 105 (вероятността да намериш JTD 100 e много малка), сравнен с този на 1,2 е около 150 левапри 1,6 данъка отново е "дебел"обслужването на дизела е малко по-скъпот.е. целия кяр от дизела при този пробег е 350 лева годишноиначе останалите чаркове хо колите са еднакви
                2015 Renault Megane Expression GT
                2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                Всичко за FIAT Bravo 2007

                Коментар


                  #9
                  Sev написа:
                  дизела върви повече, което теб не те вълнува явно (както и мен)дизеловия агрегат е доста по-сложен и вероятността за проблем е по-голяма (това основно важи за JTD, при TD нещата са по-прости)но това е хипотетично естественовсичко е на късмет1,6 е по-стар и съответно по-неефективен - това особено важи в градски условияаз имам и Брава с двигател 1,6; при нормално каране разхода извън града и под 6/100същия разход може да очакваш и от 1,2; но този двигател ще е по-икономичен в градски условия;за разходите:по мои сметки, ако караш 15000 на година - разликата като пари от гориво ще ти е около 500 леваза сметка на това данъка на JTD 105 (вероятността да намериш JTD 100 e много малка), сравнен с този на 1,2 е около 150 левапри 1,6 данъка отново е "дебел"обслужването на дизела е малко по-скъпот.е. целия кяр от дизела при този пробег е 350 лева годишноиначе останалите чаркове хо колите са еднакви
                  Подвеждаш го колега. Не бива така да смяташ ползата от дизеловия ДВГ, то тогава прекалкулирай и разликата в обслужването и частите! Трябва да знае, че основното приемущество на дизела е икономичност и надеждност, като съвкупност, не като цена! Няма как да измериш в пари нервите които ще си спестиш, а да не забравяме че говорим за около 10г автомобил не нов. Нека да спомена тогава и, че може да се намира много по-евтина нафта от тази на бензиностанцията, тогава сметките излизат криви. Пак искам да спомена, че това е при положение, че се намери потдържан дизелов автомобил а не някоя щайга. Поздрави
                  FIAT MAREA WEEKEND ELX TD100 98

                  Коментар


                    #10
                    по-горе казах - всичко е до късметпри 10 годишна кола, колкото и да е поддържана една кола проблемите вече са започналииначе сложна конструкция (не говоря за TD, а за JTD) и надежност са малко различни неща
                    2015 Renault Megane Expression GT
                    2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                    Всичко за FIAT Bravo 2007

                    Коментар


                      #11
                      Колега,защо не се огледаш за някоя ланчиа либра? Аз лично съжалявам,че не можах да попадна на читава такава и взех мареята,но разликата в двато автомобила е огромна! Иначе казано накратко ако искаш нафта, вземи JTD, ако искаш да караш на газ,вземи бензинка и по възможност 1,8. За мен лично варианта да карам кола на бензин не съществува или иначе казано колебанието ми винаги е било газ или нафта?За сега е надделявала газта :D
                      Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                      Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                      Коментар


                        #12
                        dudulia написа:
                        Колега,защо не се огледаш за някоя ланчиа либра? Аз лично съжалявам,че не можах да попадна на читава такава и взех мареята,но разликата в двато автомобила е огромна! Иначе казано накратко ако искаш нафта, вземи JTD, ако искаш да караш на газ,вземи бензинка и по възможност 1,8. За мен лично варианта да карам кола на бензин не съществува или иначе казано колебанието ми винаги е било газ или нафта?За сега е надделявала газта :D
                        Не лошо казано и напълно те разбирам, като надделява винаги бензина, все пак поддържана нафтова кола е с около 1000лв по-скъпа от същата с бензинов мотор, говоря за фиат на 10-на години , така че колегата трябва да има в предвид и това.
                        FIAT MAREA WEEKEND ELX TD100 98

                        Коментар


                          #13
                          Хайде пак стана бензин/газ VS дизел.А данъка се плаща веднъж годишно.
                          F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                          Коментар


                            #14
                            emzo написа:
                            Хайде пак стана бензин/газ VS дизел.А данъка се плаща веднъж годишно.
                            Да веднъж е :D Общо казано ако му трябва на човек кола за градско каране може да е малка и бензинова, но ако ще се пътува извън града и то често, може да използва предимството на дизеловия двигател - икономичността в едно по-голямо и удобно купе.
                            FIAT MAREA WEEKEND ELX TD100 98

                            Коментар


                              #15
                              Голяма грешка ще е да си вземеш кола на бензин и да и сложиш газово,нали знаеш че икономията е майка на мизерията.Моята кола я имам от 2006 г и никога няма да и сложа газова,не искам да си троша нервичките.Според мен се спри или на 1.6 16в или на ЖТД105.Както каза колегата по горе на дизела частите са малко по скъпи от на бензина,но ако случиш на хубав дизел няма да имаш ядове.За 4 г съм дал за части близо 1000 лв.Сменил съм неща които всяка стара кола си ги иска.Носачи 2 броя,задни амортисьори 2 броя,спирачни дискове 2 броя,1 акумулатор,стартер и 4 броя лети джанти.Ааа да и гарнитура на главата,понеже я прегрях.Това съм сменил за 4 години.Навъртяни километри за тези 4 години 80 000 км.Старата кола е като жената или ще случиш на читава или не,и ще ти побелее косичката.Но газова не слагай.НИКОГА

                              Коментар

                              Working...
                              X