Съжалявам ако е малко неточно заглавието но до толкова може да се формулира...от известно време назряват няколко проблема с бравата (1.9ТД100 ’97) а именно:1. Като запаля трака здраво...държи около 800-900об. Изчаквам малко (1-2мин) оборотите се качват до към 950..стрелката е малко под 1000...като изчакам още малко или дам леко газ оборотите се качват до 1000 (стрелката е съвсем малко над 1000). Такането спира едва когато е време да се отвори термостата (поне 10 мин работа на място). - миналата година имах проблем с датчик за обороти и го смених с чисто нов срещу 130лв с гаранция та надали е от него, а и симптомите нямат нишо общо - откакто съм взел колата винаги съм сипвал Castrol Syntec Blend, но тази зима понеже в София никъде го няма точно този вариант сипах Селения Турбо дизел и от там основно се притеснявам дали не е от маслото. Да уточня като запаля никога преди не ми се беше случвало да ми пуши колата сиво докато е студена и подам газ след смяна на маслото със селения започна да го прави...2. Огромен разход на гориво. За съжаление не съм успял скоро да го засека но ще дам пример - пълня резервоара, карам само в София...минавам 650км и лампата ми светва и то без да угасва (когато започне да пада горивото обикновено според наклона винаги ту светва ту изгасва докато не намалее достатъчно и започне постоянно да свети)...сипвам за 50лв и след още 200км(няма и толкова) лампата пак светва... да уточня - карам само и единствено с В пауър дизел и цената на която го заредих тогава беше около 2.25лв/л3. Често се случва като започна да настъпвам - 1-ва до 3200-300об, 2-ра 3500об, трета като мина 2000об започва ту да тръгва ту да забива носа сякаш турбината изчезва за момент, ако в такъв случай включа на 4-та оборотите падат и пак забива нос след малко обаче се съвзема и тръгва здраво вече без прекъсване...4. тук вече е въпрос. До каква степен е важен потока от въздух за радиатора и кулера от гледна точка на:миналото лято ти купих абартова броня и ви е ясно че тя е доста по отворена от стандартната на брава та като карам особено извънградско стрелката на термостата да не кажа никога не минава 1/4 от мерките...като падна в трафик в града и т.н. и забива посредата и само като тръгне да я минава се включва перката охлажда и пак спира. Та въпросът ми е може ли тази ниска температура да повлияе като цяло работата на двигателя или да влоши работата му съответно. Бронята между другото оказва до толкова голямо влияние че зимата като ходих до Шипка в най-големия сняг вечерта на връщане към София в адския студ стрелката на Т стоеше забита долу а парното духаше само студено. Успявах да го съживя от време на време като я настъпя на 4-та до 4100об по някой баир...та позагрее и после пак изстива...като влезвах в софия и си карах бавно и по светофарите проблема изчезна , а никога не съм имал проблеми с парното и в момента нямам.5.Пак въпрос. Понеже миналото лято си купих и джанти 16". Предвид писания и калкулатори и какво ли не си направих кефа да я засека с ГПС да видя колко показва със старите 14". По ГПС със стандартните 14" колата се движи почти винаги в диапазон -5 - 10км/ч от километража, а със 16" и гуми 205/45/16 разликата е едва 1-2км/ч да не кажа че и трудно я улавям защото знаете малко бавно ги изчислява. Предвид писанията по форуми и т.н. мислех че с тези гуми ще ми дава разлика от реалната скорост а се оказа че е точно обратното доближи ме максимално до нея?! дали е нормално1? пробвал съм го с два различни отделни ГПС-а. и няколко варианта на софтуер за тях.6. от половин година сериозно обмислям промяната от барабан на дискови спирачки отзад. Знам че във форума имаше ентусиасти които го бяха направили. Та исках да попитам дали не е опасно лично мен ме притеснява предвид шофирането ми дали ще е надеждно или остава ли някаква релна опастност от несъвместимост. 7. винаги ми е било интересно какъв ще е резултата и възможно ли е да се сложи турбина от ЖТД на ТД100!? възможно ли е какви са приликите и разликите и какви биха били евентуалните плюсове и минуси от подобно нещо?!Благодаря предварително на отзовалите се
)

Коментар