Да се възползвам и аз от темата, релето за подгрев на горивния филтър някой да знае къде се намира ...
Както е в приказката за неволята - намерих си го сам Релето на системата за подгряване на горивото на Темпра (Типо) се намира под кората, вляво от блока с предпазителите.Също така подгряването се пуска едва когато мотора запали - ако бях погледанал по-внимателно схемата още първия път щях да разбера че всичко си работи. До същото прозрение щях да стигна и ако бях прочел по-внмателно какво е написал hit-ko Обаче така нямаше да разбера каде точно е релето :D
Прикачени файлове
I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Диодите се намират в алтернатора, т.е. сваляш го, сваляш реле-регулатора, разглобяваш алтернатора и те са вътре.
Естествено е, че са вътре....... Аз не питах къде са, а по-точно за коя група става въпрос......
Сега ще ти кача снимка на схемата с указания.Проблема е в заградената диодна група. При прекъсване на някой от диодите свети лампата (заградената).Диодите са монтирани в обща плочка, която при повреда май не подлежи на ремонт, т.е. трябва да се смени!Аз я намерих за 50 лева.След като я смених всичко си дойде на мястото и проблема изчезна.Успех!
Да, тази кола има погряване на горивото! От дясно, това е датчика който подава инфо за температурата на горивото, включва подгряването под 6 градуса и го изключва при 15! Този датчик се захранва само когато мотора работи!Това отпред е куплунг на самия подгревател!
Христо, от кога търся такава система.Става дума за Реното на сина ми.Кара я предимно на отработено ОЛИО и ще пасне идеално.Дай някакво инфо от къде мога да намеря такова нещо?!
Сега ще ти кача снимка на схемата с указания.Проблема е в заградената диодна група. При прекъсване на някой от диодите свети лампата (заградената).Диодите са монтирани в обща плочка, която при повреда май не подлежи на ремонт, т.е. трябва да се смени!Аз я намерих за 50 лева.След като я смених всичко си дойде на мястото и проблема изчезна.Успех!
Благодаря за поясненията Искам обаче да попитам как си обясняваш факта, че на високи (имам предвид над 3500) обороти лампата угасва.
FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Сега ще ти кача снимка на схемата с указания.Проблема е в заградената диодна група. При прекъсване на някой от диодите свети лампата (заградената).Диодите са монтирани в обща плочка, която при повреда май не подлежи на ремонт, т.е. трябва да се смени!Аз я намерих за 50 лева.След като я смених всичко си дойде на мястото и проблема изчезна.Успех!
Благодаря за поясненията Искам обаче да попитам как си обясняваш факта, че на високи (имам предвид над 3500) обороти лампата угасва.
При мен беше по същият начин, не мога да си обясня....От високите оботюроти пробива ли какво ли..?
При мен беше по същият начин, не мога да си обясня....От високите оботюроти пробива ли какво ли..?
Явно имаме един и същ проблем т.е. искам кажа имам проблем, който ти вече нямаш. А между другото каква марка ти е генератора? Моят е Magneti Marelli. А пък и 50лв. за блок с три диода ми се струва множко Дано да се намери нещо по-ефтинко
FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Добре де,аз пък като гледам тази схема,нещо не ми става ясно какво става ако избие един от другите диоди,които са си точно от изправителната схема.Как в този случай ще ми светне лампата,че нещо не е наред със зареждането на акумулатора?
Да, тази кола има погряване на горивото! От дясно, това е датчика който подава инфо за температурата на горивото, включва подгряването под 6 градуса и го изключва при 15! Този датчик се захранва само когато мотора работи!Това отпред е куплунг на самия подгревател!
Христо, от кога търся такава система.Става дума за Реното на сина ми.Кара я предимно на отработено ОЛИО и ще пасне идеално.Дай някакво инфо от къде мога да намеря такова нещо?!
Ами, такова нещо, само втора употреба к-т с корпуса и филтъра, при Италианеца предполагам!
При мен беше по същият начин, не мога да си обясня....От високите оботюроти пробива ли какво ли..?
Явно имаме един и същ проблем т.е. искам кажа имам проблем, който ти вече нямаш. А между другото каква марка ти е генератора? Моят е Magneti Marelli. А пък и 50лв. за блок с три диода ми се струва множко Дано да се намери нещо по-ефтинко
Моят също...Имаше и втора употреба на едно място, но за такова нещо предпочетох ново...Естествено преди това проверих целият алтернатор за други дефекти и повреди, защото ако се беше появило още нещо...бях решил да го сменям целия!50 лева е цената на Александър Ауто, защото на другите места където търсих (а то в Бургас не са кой знае колко много), го нямаше.Дано да намериш нещо качествено и евтино.
Добре де,аз пък като гледам тази схема,нещо не ми става ясно какво става ако избие един от другите диоди,които са си точно от изправителната схема.Как в този случай ще ми светне лампата,че нещо не е наред със зареждането на акумулатора?
Не съм го разсъждавал, но мисля, че е свързано с пад на напрежение върху трите диода. Всъщност проблема е, че лампата не угасва, а остава да "межделее" Иначе генератора си зарежда!!! Хм това ми е пост 500. Да ми е честито
FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Добре де,аз пък като гледам тази схема,нещо не ми става ясно какво става ако избие един от другите диоди,които са си точно от изправителната схема.Как в този случай ще ми светне лампата,че нещо не е наред със зареждането на акумулатора?
Не съм го разсъждавал, но мисля, че е свързано с пад на напрежение върху трите диода. Всъщност проблема е, че лампата не угасва, а остава да "межделее" Иначе генератора си зарежда!!! Хм това ми е пост 500. Да ми е честито
Да ти кажа честно, когато светеше лампата, т.е. межделееше не ми зареждаше добре. Дори презареждаше - на празен ход 14,99V. И всяка сутрин преди да сменя този диоден блок се налагаше някой да ми дава ток за да запаля...Не беше от акумулатора, защото пробвах няколко. А сега след смяната нямам никакъв проблем.Прави си изводи от тук нататък.
Да ти кажа честно, когато светеше лампата, т.е. межделееше не ми зареждаше добре. Дори презареждаше - на празен ход 14,99V. И всяка сутрин преди да сменя този диоден блок се налагаше някой да ми дава ток за да запаля...Не беше от акумулатора, защото пробвах няколко. А сега след смяната нямам никакъв проблем.Прави си изводи от тук нататък.
Интересно при мене всичко е наред!!! Зарежда нормално. Не презарежда. И така вече повече от година.... Наложи ми се аварийно преди около 2 седмици да сменям четки. И след смяната всичко се държи по старому т.е. лампата пак си свети, а генератора си зарежда нормално.
FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Да ти кажа честно, когато светеше лампата, т.е. межделееше не ми зареждаше добре. Дори презареждаше - на празен ход 14,99V. И всяка сутрин преди да сменя този диоден блок се налагаше някой да ми дава ток за да запаля...Не беше от акумулатора, защото пробвах няколко. А сега след смяната нямам никакъв проблем.Прави си изводи от тук нататък.
Интересно при мене всичко е наред!!! Зарежда нормално. Не презарежда. И така вече повече от година.... Наложи ми се аварийно преди около 2 седмици да сменям четки. И след смяната всичко се държи по старому т.е. лампата пак си свети, а генератора си зарежда нормално.
Забравих да спомена, че и при мен в началото беше наред, а лампата си светеше. И когато давам газ до определени обороти над 3000 - напълно изгасваше.Но след известно време започна проблема...Всичко из системата съм прерових и най накрая се стигна до това.Между другото провери си дали добре е обтегнат ремъка, провери си и реле регулатора...А, ти пък каза, че си сменял четки (заедно с реле-регулатора или само четки, защото до колкото знам ги продават в комплект)Ако не си го сменил и там може да е проблема...Дерзай, защото лично мен тази лампа страшно много ме дразнеше като свети...
Забравих да спомена, че и при мен в началото беше наред, а лампата си светеше. И когато давам газ до определени обороти над 3000 - напълно изгасваше.Но след известно време започна проблема...Всичко из системата съм прерових и най накрая се стигна до това.Между другото провери си дали добре е обтегнат ремъка, провери си и реле регулатора...А, ти пък каза, че си сменял четки (заедно с реле-регулатора или само четки, защото до колкото знам ги продават в комплект)Ако не си го сменил и там може да е проблема...Дерзай, защото лично мен тази лампа страшно много ме дразнеше като свети...
Всичко смених т.е. четките с реле регулатора и никаква промяна. Ремъкът си беше натегнат преди смяната, а също и след смяната. Иначе от начало и мене ме дразнеше, но после свикнах и на моменти даже я забравях. Мисля обаче да задълбая по въпроса (само не е ясно кога) и да видим какво ще излезе ........
FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Коментар