Нещо много странно ми се случи днес. Тази сутрин излизам, паля колата,смъквам ръчната, 1-ва и колата не помръдва. Ръчната е пусната, а задните колела не помръдват. След няколко опита дясното колело тръгна, но лявото остана неподвижно, и се влачи. Не знам от къде ми дойде това. Всеки ден я карам, и никога не се е случвало нещо подобно.Допълнено заглавие!Заглавието на нова тема трябва да е подходящо и описателно. Модераторски екип на fiat-bg.org
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Помогнете!Блокирало колело
Collapse
X
-
замръзнала?? Ама.. едва ли е било -2 (примерно).по-скоро ти е запекла машинката. разглобяваш, и почистваш. Друго без да кажеш каква е колата - едва ли може да се каже. Какви са задните спирачки - барабанни или дискови?"За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
-
Замръзнала не е със сигурност. То навън е 20 градуса Задните спирачки са барабанни. Отначало си помислих, че се е обртегнала ръчната, но едва ли това е причината. Твоето предположение като че ли е по-вероятно. Аз махнах коженото уплътнение около лоста, гледах, човърках, но честно казано, не съм наястно какво трябва да правя в случая.Тя ми вика: "Имам си приятел!"... хаха! То и аз си имам телевизор в къщи, ама ходя на кино!
Коментар
-
Ами явно е, че е блокирала. За да го освободиш препоръчвам да свалиш барабана (така ме е учил някога баща ми на жигулата). С две щанги и леко без много напъване да не спукаш барабана. След това ще се види какво му е. Сега може само да спекулираме. Можеш лесно да установиш дали е от жилото като дръпнеш ръчната пак. Ако си има усилие - значи е ок, ако се дръпне лесно до последната степен, значи жилото ти е свободно и може да е пълно с прах и т.н. Но малко ме съмнява че е от него така изведнъж. Може да е от цилиндърчето да спирачките - да не се връща хубаво - да е клеясало, и когато използваш ръчната просто да изниква симптома.Но пак казвам - свали барабана и веднага ще разбереш какво е.Fiat Stilo 1,9 JTD, 2004
----------------------------
Ignorance is a bliss
Коментар
-
а може и да се е отчупило феродо, и да е влезнало между барабана и накладката и да е блокирало. Или някой друг боклук да е направил същото нещо."За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
-
Synthy написа:а може и да се е отчупило феродо, и да е влезнало между барабана и накладката и да е блокирало. Или някой друг боклук да е направил същото нещо.Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002
Коментар
-
Свали колелото и внимателно почукни барабана (внимавай,че е чугунен и може да го счупиш).Навий фиксиращите болтове в отворите за вадене на диска и навий внимателно,да не изскубеш накладките заедно с диска,ако са блокирали.Много е вероятно жилото на ръчната да е ръждясало и не може да се върне от пружината.
Коментар
-
Няма, не гадайте, маха се гумата, разглабя се барабанът на място и се гледа какво е станало.Възможно е да е от цилиндърчето, при мен беше изтекло един ден и блокирало колелото наполовина, че загряваше здраво колелото.Каквото и да е, хубаво е да се види, което ми напомня за високите цени на бензина и да си проверя пак свободния ход на гумите..А като чета за ръчната, я кажи случайно ходът и да е по-свободен, отколкото преди? При мен имаше такова нещо покрай разваленото цилиндърче, но с работната.А, хвърли око и за омазняване по джантата отвън за евентуален теч на спирачна течност.
Коментар
-
Само лявото задно колело е блокирало, дясното се движи. Говорих с някои по-опитни шофьори, и ми казаха, че има голяма вероятност да се е скъсало жилото. Пробвах с повторното вдигане и пускане на ръчната, но без ефект. Аз поне не намирам разлика от преди при повторно вдигане на ръчната, а си мисля че трябва да има голяма разлика, ако жилото наистина е скъсано (би трябвало вдигането да става много свободно, и без усилие). Не знам! Утре ще ходя, ще питам, и дано успея да оправя проблема, макар че ще е доста трудно.Тя ми вика: "Имам си приятел!"... хаха! То и аз си имам телевизор в къщи, ама ходя на кино!
Коментар
-
Вариант да е от работната спирачка също не е изключен, щом няма промяна във хода на ръчката.На място ако може някой да ти отвори барабана, е най-добре, иначе и с репатрак няма да е много приятна гледка..Със сигурност е някаква глупост, но ще се овътряш я за накладки, я за барабан, я за някое жило, като стане ясно кое е.
Коментар
-
От вътрешната страна на колелото трябва да имаш отвор( при Пунто е около 3 см.диаметър),затапен е с гумена тапа(често пада и отвора се вижда).През него можеш с по-яка отверка да върнеш жилото на ръчната,ако е блокирала.(Е,удобно е на канал,но и на тротоарен бордюр става).През този отвор се закача въжето на ръчната при смяната му.(това е при Пунто 1.1,не знам при твойта как е).Успех!
Коментар
-
Вoy123, благодаря ти за тази информация. Ако и Бравите имат подобен отвор от вътрешната страна на барабана това би могло да ме улесни, защото както е сега, ме е страх на свалям барабана, че като нищо ще го съсипя (и него, и накладките).Тя ми вика: "Имам си приятел!"... хаха! То и аз си имам телевизор в къщи, ама ходя на кино!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар