Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Помогнете!Блокирало колело

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Помогнете!Блокирало колело

    Нещо много странно ми се случи днес. Тази сутрин излизам, паля колата,смъквам ръчната, 1-ва и колата не помръдва. Ръчната е пусната, а задните колела не помръдват. След няколко опита дясното колело тръгна, но лявото остана неподвижно, и се влачи. Не знам от къде ми дойде това. Всеки ден я карам, и никога не се е случвало нещо подобно.Допълнено заглавие!Заглавието на нова тема трябва да е подходящо и описателно. Модераторски екип на fiat-bg.org
    Тя ми вика: "Имам си приятел!"... хаха! То и аз си имам телевизор в къщи, ама ходя на кино!

    #2
    замръзнала?? Ама.. едва ли е било -2 (примерно).по-скоро ти е запекла машинката. разглобяваш, и почистваш. Друго без да кажеш каква е колата - едва ли може да се каже. Какви са задните спирачки - барабанни или дискови?
    "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
    Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
    Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

    Коментар


      #3
      Замръзнала не е със сигурност. То навън е 20 градуса Задните спирачки са барабанни. Отначало си помислих, че се е обртегнала ръчната, но едва ли това е причината. Твоето предположение като че ли е по-вероятно. Аз махнах коженото уплътнение около лоста, гледах, човърках, но честно казано, не съм наястно какво трябва да правя в случая.
      Тя ми вика: "Имам си приятел!"... хаха! То и аз си имам телевизор в къщи, ама ходя на кино!

      Коментар


        #4
        Ами явно е, че е блокирала. За да го освободиш препоръчвам да свалиш барабана (така ме е учил някога баща ми на жигулата). С две щанги и леко без много напъване да не спукаш барабана. След това ще се види какво му е. Сега може само да спекулираме. Можеш лесно да установиш дали е от жилото като дръпнеш ръчната пак. Ако си има усилие - значи е ок, ако се дръпне лесно до последната степен, значи жилото ти е свободно и може да е пълно с прах и т.н. Но малко ме съмнява че е от него така изведнъж. Може да е от цилиндърчето да спирачките - да не се връща хубаво - да е клеясало, и когато използваш ръчната просто да изниква симптома.Но пак казвам - свали барабана и веднага ще разбереш какво е.
        Fiat Stilo 1,9 JTD, 2004
        ----------------------------
        Ignorance is a bliss

        Коментар


          #5
          кола

          нали има една дупка отдзат на барабана бутни -ръчната -жилото и би трябвало да се оправи дории без да сваляш нищо
          КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
          Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
          http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

          Коментар


            #6
            а може и да се е отчупило феродо, и да е влезнало между барабана и накладката и да е блокирало. Или някой друг боклук да е направил същото нещо.
            "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
            Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
            Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

            Коментар


              #7
              Synthy написа:
              а може и да се е отчупило феродо, и да е влезнало между барабана и накладката и да е блокирало. Или някой друг боклук да е направил същото нещо.
              Съмнявам се да е и на двете колела така.Пробвай първо да освободиш ръчната отвътре от купето, точно гуменото маншонче на лоста. Под лоста имаш болт, въртиш наляво докрай и жилото вече трябва да е свободно. Чак тогава ако не стане започвай да сваляш барабана. Иначе така да го сваляш с блокирало колело ще съсипеш накладките най- вероятно.
              Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
              Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002

              Коментар


                #8
                Свали колелото и внимателно почукни барабана (внимавай,че е чугунен и може да го счупиш).Навий фиксиращите болтове в отворите за вадене на диска и навий внимателно,да не изскубеш накладките заедно с диска,ако са блокирали.Много е вероятно жилото на ръчната да е ръждясало и не може да се върне от пружината.

                Коментар


                  #9
                  Може и да се е запушило маркучето. При мен така беше на предна лява гума, голяма мъка докато я закарам до сервиза, че беше посред зима и не ми се занимаваше пред гаража.
                  Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                  Коментар


                    #10
                    Няма, не гадайте, маха се гумата, разглабя се барабанът на място и се гледа какво е станало.Възможно е да е от цилиндърчето, при мен беше изтекло един ден и блокирало колелото наполовина, че загряваше здраво колелото.Каквото и да е, хубаво е да се види, което ми напомня за високите цени на бензина и да си проверя пак свободния ход на гумите..А като чета за ръчната, я кажи случайно ходът и да е по-свободен, отколкото преди? При мен имаше такова нещо покрай разваленото цилиндърче, но с работната.А, хвърли око и за омазняване по джантата отвън за евентуален теч на спирачна течност.

                    Коментар


                      #11
                      Само лявото задно колело е блокирало, дясното се движи. Говорих с някои по-опитни шофьори, и ми казаха, че има голяма вероятност да се е скъсало жилото. Пробвах с повторното вдигане и пускане на ръчната, но без ефект. Аз поне не намирам разлика от преди при повторно вдигане на ръчната, а си мисля че трябва да има голяма разлика, ако жилото наистина е скъсано (би трябвало вдигането да става много свободно, и без усилие). Не знам! Утре ще ходя, ще питам, и дано успея да оправя проблема, макар че ще е доста трудно.
                      Тя ми вика: "Имам си приятел!"... хаха! То и аз си имам телевизор в къщи, ама ходя на кино!

                      Коментар


                        #12
                        Вариант да е от работната спирачка също не е изключен, щом няма промяна във хода на ръчката.На място ако може някой да ти отвори барабана, е най-добре, иначе и с репатрак няма да е много приятна гледка..Със сигурност е някаква глупост, но ще се овътряш я за накладки, я за барабан, я за някое жило, като стане ясно кое е.

                        Коментар


                          #13
                          От вътрешната страна на колелото трябва да имаш отвор( при Пунто е около 3 см.диаметър),затапен е с гумена тапа(често пада и отвора се вижда).През него можеш с по-яка отверка да върнеш жилото на ръчната,ако е блокирала.(Е,удобно е на канал,но и на тротоарен бордюр става).През този отвор се закача въжето на ръчната при смяната му.(това е при Пунто 1.1,не знам при твойта как е).Успех!

                          Коментар


                            #14
                            Вoy123, благодаря ти за тази информация. Ако и Бравите имат подобен отвор от вътрешната страна на барабана това би могло да ме улесни, защото както е сега, ме е страх на свалям барабана, че като нищо ще го съсипя (и него, и накладките).
                            Тя ми вика: "Имам си приятел!"... хаха! То и аз си имам телевизор в къщи, ама ходя на кино!

                            Коментар

                            Working...
                            X