Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Колата угасна, Fiat Code НЕ свети, няма връзка с ECU

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Колата угасна, Fiat Code НЕ свети, няма връзка с ECU

    Тази сутрин карам по околовръснато с около 90км/ч и колата угасна. Това до сега не го е правила.Докато чакам да ме издърпат - проверих всички предпазители в таблото, както и двата куплунга с кабелни снопове. Свалих жабката и зад нея имаше релета и един предпазител, който е здрав ... обикновенните релета ще проверя днес до обяд. Предпазителите дето са в двиг. отсек са здрави - тези до/пред акумулатора и тези над ABS-a. Опитах да се закача и да прочета какви грешки има записани, но не успях да се конектна. С личния лаптоп съм нямал проблеми, но с този не бях пробвал - само му бях инсталирал драйвера, .Net и Fiat_ECU_Scan 1.6 ... Направи ми впечатление, че при даване на контакт лампите за Fiat Code и "умната дюза" не светват. А преди съм виждал, че светват за малко и после изгасват. Дали лампите са изгорели - днес мога да отворя таблото ... Червения ключ е в къщи и с него мога да пробвам утре. Въпраса е какво да правя. Или къде да я завлачвам ...ПП/1. Когато се случи това - асфалта беше на вълни и колата се пораздруса за 15-20 сек., но дупки днес не съм нацелвал.2. Токущо отидох да я питам дали не е размислила, вече почти три часа изстива ... ама тцъ ... не пали ... Датчика на коляновия вал ще погледна ... ама да видим къде е и дали ще има удобен достъп до него ... до кабела/куплунга му де ...ПП/ Колата се намира в София - Младост/Горубляне ... то Техномаркет Европа ...
    Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

    #2
    кола

    това нее кода а провери предпасителите при двигатела в дясто има кутия там и отпред в средата също има кутия провери тях първо ключа после
    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

    Коментар


      #3
      Re: Колата угасна, Fiat Code НЕ не свети

      Skip_01 написа:
      ... Предпазителите дето са в двиг. отсек са здрави - тези до/пред акумулатора и тези над ABS-a. ...
      Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
      http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

      Коментар


        #4
        кола

        а стартера върти ли някъде има хлабава връзка - няма захранване на ECU щом и диагностика неможе да направиш
        КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
        Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
        http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

        Коментар


          #5
          Стартера върти нормално ... а и колата угасна в движение както си беше на скорост.До релетата зад жабката стигат 12 волта, а едно от тях е и релето за ECU-то ... Релетата зад жабката са проверени - при 10А ток през контактите, пада на напрежение върху затворените контакти е около 50 mV. Там има още две релета с повече изводи, които не знам за какво са ...ПП/ Инерционния датчик не е изключил (бутона дето е вляво от педала на съединителя и спира помпата).ПП2/ Проблема май не е от имото ... Към модераторите: Моля преместете темата в "Консултации по общи въпроси" ...ПреместенаМодераторски екип на fiat-bg.org
          Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
          http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

          Коментар


            #6
            А на контактния ключ имаш ли всички сигнали по буксите?
            Fiat Tipo 1.4i.e. 72hp 1993 - истинският автомобил
            Fiat Coupe 2000 16V 139hp 1995 - като хубавата жена - кеф ти е да си с нея, но ти къса нервите и джоба - продадена
            -------------------------------------------------------------

            Коментар


              #7
              Skip_01 - Къде се намира колата ти към момента, и все още ли е в описаното състояние в темата? Да взимам колегата vsd и да идваме да мъчим нещо....

              Коментар


                #8
                ogi28b написа:
                Skip_01 - Къде се намира колата ти към момента, и все още ли е в описаното състояние в темата? Да взимам колегата vsd и да идваме да мъчим нещо....
                Голямо благодаря за отзивчивостта.Откакто се случи случката, нямах възможност дори да поразгледам сериозно схемите за да се ориентирам в ситуацията. Само изчетох всички теми свързани с "Fiat code" за да видя дали е имало случай, когато лампата не светва при даване на контакт. Както и да се, това че не свети явно не е причина, а по-скоро следствие...Да, колата е на същото място. Каквото успях да проверя съм написал в темата. Канех се:- да поверя дали помпата в резервоара подава гориво;- да премеря ’датчик запалване’ (наколяновия вал) дали съпротивлението му е нормите;- да сваля ECU-то и да видя има ли захранване и защо не иска да се конектне ... и като/ако успея да се въжа към ECU-то да видя има ли записно нещои т.н.,но ме налегнаха все неотложни задачи, в т.ч. и утре заминавам в командировка, но в неделя възнамерявам да видя какво мога да направя ... ако не се открие причината за проблема - ще трябва пак да и окача въжето ... и май Ванто Трейд ми е най близо (не че съм фен на този сервиз), а и там е малко на лотария, защото не знам на какъв специалист ще попадна ... бил съм при тях и преди и имам обща представа за ситуацията ...Така че в неделя съм на линия. Ако имате възможност - заповядайте да направим консилиум ... На л.с. ще ти изпратя телефон за контакт.
                Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
                http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

                Коментар


                  #9
                  Ок, диагностичния ми кабел е у него, тамън ще го взема, ако трябва ще опитаме да се свържем с колата чрез Виза и моят адаптер, за да сме сигурни че причината не е в адаптера, или в компютъра, а също и ще свържем моята кола с твоите кабели. И после започваме поред - клеморед, релета, помпи, горивопроводи.... Надин....

                  Коментар


                    #10
                    ogi28b написа:
                    Ок, ....... Надин....
                    Чувството ми за хумор е като паленето на колата ... в момента го няма никакво ... Ама се надявам да се завърнат заедно ...
                    Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
                    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

                    Коментар


                      #11
                      Струва ми се,че ще се окаже нещо елементарно (загуба на маса или захранване на ЕКУ-то).Дано бързо да излезне причината.Успех в неделя и ще чакаме развитие!
                      Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                      Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                      Коментар


                        #12
                        При даване на контакт помпата в резервара не работи. Видях че релето за нея се управлява от ЕКУ-то.Свалих ЕКУ-то с цел да премеря дали получава захранване като меря направо на куплунга, както и да премвря накои датчици.Както се очакваше, ЕКУ-то няма захранването, което трябва да се появи след даване на контакт.Предполагам поради това не е светвала "умната дюза).Къде се намира релето, което подава захранванет на ЕКУ-то ??? ... В Аутодата-та го дават че е зад жабката. Там има 5 обикновенни релета (само електромагнит и 1 нормално отворен контакт), които са свалени и проверени, т.е. изправни са ... има и един 7.5А предпазител, който също е ОК. Да не е някъде другаде това реле?
                        Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
                        http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

                        Коментар


                          #13
                          Освен, че самото реле работи, виж дали има сигнал който го управлява.
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Коментар


                            #14
                            Маса има ли до ЕКУ-то? Мерни от минуса на акумулатора до някой болт който държи ЕКУ-то за купето.
                            Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                            Коментар


                              #15
                              Гледам схемата от Fiat Bravo/Brava от AutoData-та и доколкото разбрах принципа за включване на ЕКУ-то е следния: Когато конт.ключ е в позиция "контакт" или "запалване" се подава напрежение (това не е захранване, а само сигнал) на ЕКУ-то на пин 13 от 24-пиновия куплунг на ЕКУ-то. Като получи сигнала от контактния ключ, ЕКУ-то "разбира", че е предстои евентуално стартиране на двигателя ... и трябва да се включи, да ци направи диагностикато, в разултат накоето лампичките по таблото които свтват за малко и после изгасват ... една от тях е лампичката на "умната дюза" която при мен въобще не светва.Между конт.ключ и 13пин на ЕКУ-то има само един предопазител 7.5А. Не знам тоно кой е тоя предпазител, но всички са проверени. Това е по схемата, но вероятно има един или повече куплунзи през които минава сигнала и може някъде там да се губи връзката ...ПП/ Сега прегледах контактния ключ и не намерих тънък кабел, които при завъртане на ключа да дава 12 волта. Най-долната клема трябва да е за това (май?) ... оранжев кабел трябва да е според схемата, но от клемореда не излиза кабел с таъв цвят ...Червеното реле - то ли трябва да се включи за да подаде захранване за ЕКУ-то? Дъждът ме наваля, седалката вече е вир-вода ... Продават ли някъде само клемореда?
                              Прикачени файлове
                              Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
                              http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

                              Коментар

                              Working...
                              X