Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Как се сваля средното табло (Брава)

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Как се сваля средното табло (Брава)

    Колеги, лесно ли се сваля централната част от таблото?Счупена ми е дясната решетка за въздуха, и искам да я сменя:Пробвах да ги лепя перата, но е невъзможно... Като го разгледах, трябва да се свали цялото табло - от касетофона, долу до врътките за парното. На пластини ли е захванато, как е? Дори не се опитах да го вадя, викам да не скапя нещо...Ще съм благодарен ако някой подскаже.
    1997 Brava 1.6, 16V

    #2
    Поне един път в месеца някой се интересува, как да смени крушките, които осветяват "врътките" за парното (климатика). Затова реших да опиша подробно операцията тук и да е в полза на нуждаещите се (какъвто бях аз преди някой да ми каже как става)! За съжаление крушките не са в самите "врътки", а на панел под централната конзола. Всички винтове са шестограми, но не се сещам за номера. 1. Извадете оргиналното стерео, както е показано тук - http://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=592 2. Издърпайте средната врътка, тази за вентилатора. Под нея един има винт (схема 1). 3. В двата края на панела с копчетата за халогени, светлини за мъгла и т.н. има малки пластмасови капачета които се вадят, като се подпъхне под тях тънка, права отверка. Под всяко от тях има по един винт. 4. Отворете пепелника. Погледнете в долния край на конзолата. Там също има два винта. 5. Под изваденият касетофон също има четири винта. Развивате и тях, и готово! На схема 2 съм означил с червено местата на всички винтове. А на схема 3 са позициите не двете крушки, които осветяват всички "врътки". Крушките са 1.2W от малките балонки, но не мога да ви цитирам точно модела. И, както винаги казвам, купете си хували крушки, а не ментета за по 50 стотинки. Операцията не е от най-бързите така, че се подсигурете с качествени крушки за да не я извършвате често! И още един съвет... направо купете две крушки и като смените изгорялата, сменете и другата. Ако имате питане, давайте! P.S. Забравих да допълня, че накрая конзолата "увисва" на кабела към копчето за аварийките. Изтеглете куплунга, ако не се лъжа трябваше да се натисне леко преди да го изтеглите.Някои го беше описал и аз си го съхраних. :D
    Прикачени файлове

    Коментар


      #3
      Re: Решетките за въздуха (Брава)

      Crash73 написа:
      Счупена ми е дясната решетка за въздуха, и искам да я сменя:.
      Колега, ако не е тайна, откъде намери решетката за смяна? Yellow_Flash_Colorz_PDT_13
      ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати

      Коментар


        #4
        peho, благодаря за помощта!Ще променя заглавието на темата, на: "Как се сваля средното табло (Брава)", да се намира по-лесно.Pecho, един познат е в Германия, заръчах му да потърси. Иначе тука наистина не се намира, обиколих всички морги в региона...
        1997 Brava 1.6, 16V

        Коментар


          #5
          Колега peho... по-добре да беше пратил линка, а не да преписваш! :P http://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=4616
          Frontera Sport, X20SE март 1998

          Коментар


            #6
            Не съм преписвал,имам си го на pc-то и ми беше по лесно вместо да търся линка. :D

            Коментар


              #7
              Бля, и на мене ми е счупено едното перце на решетката, ама няма да го огрее да го сменя

              Коментар


                #8
                Колеги, внимавайте след като конзолата "увисне" на кабела към копчето за аварийните.На моето Bravo, което е 10 годишно пласмасата на фасонките на лампичките явно е прегоряла с времето и е станала много чуплива.Леко невнимание като се мъчих да откача куплунга за аварийните и щипките, които фиксират фасонките се счупиха.Реших проблема с малко каноколит, но все пак действайте внимателно със средното табло.

                Коментар


                  #9
                  Mitko написа:
                  Аз засега само съм сменял крушки отзад а за целта не е нужно да се откача кабела.
                  Кабела го откачах защото имах изгорял светодиод на блока за управление на климатика и клапата за въздуха.Реших, че ще е по-удобно ако откача цялото средно табло да развия блока.Малко извън темата е, но с това блокче с два бутона си отворих голяма играчка.Блокчето се държи на таблото с четири болчета. Сваля се супер бързо.Представялва пласмасово корпусче на което са закрепени двата бутона, а отдолната му страна с три болчета и една пласмасова щипка е хваната платката.Платката е нищо особенно - има 2 ключета и 4 светодиода (два малки и два големи).Развих болчетата, но платката не помръдна.Естествено без да мисля много много я напънах с една отверка. След 10-на опита платката леко поддаде.Напънах по здраво и след изпукване платката остана в ръцете ми.Гадното в случая беше че се изкъртиха и 4-те свето диода.Оказа се адски тъпо изпълнение. Светододите се монтират в пласмасовия кожух и единствения начин да откачиш платката от него е да свалиш първо 2-та бутона и след това да разпоиш диодите.Свалянето на бутоните беше нещото което ме изкара от равновесие.Бутоните са фиксирани с 3 щифта, 2 от които може чрез напъване на пластмасата да се преодолеят. Третия щифт на бутона просто се чупи. Счупи ми се и на двата бутона. Купих 4 зелени диода и ги запоих на мястото на старите. Нашите зелени диоди светят по различно от оригиналните.Тука пак направих грешка, защото големия диод който индикира че бутона е натиснат не е необходимо да е цветен, а трябва да е бял.Сега свети доста слабо и през деня почти не св вижда. Единственото хубаво в случая е че щифта на бутона, който счупих явно не играе никаква роля. Бутона си бачка и се движи нормално и най-вече не стои накриво и не изкача повече от необходимото.Като заключение. Ако на някой колега му изгори диод на блока за управление на климатика просто да го свали и да махне съответния бутон. Не е необходимо сваляне на платката ако няма да се сменят ключетата. Пак се извинявам, че е извън темата. Но мисля че е важно други колеги да не си трощат излишно колата

                  Коментар


                    #10
                    Искам да попитам на тази централната конзола могат ли двете лампи да се сменят с ЛЕД със същя цокъл или да се сложи диодна лента около врътките за да свети примерно бяло
                    leave something of the happiness you bring

                    Коментар


                      #11
                      Браво, че си потърсил темата! Жалко, че не го правят повече хора. За можене - може да се сменят, има такива готови светодиодни, но няма да получиш същото светене. Там където са лампичките - пред тях точно ще е доста светло, а настрани - доста тъмно. Самият светодиод така свети - напред, а не навсякъде. А оригиналните лампички светят във всички посоки и това се използва, за да предадат светлината по-равномерно и настрани. Мисля, че ще се получи ако го направиш със светодиодна лента, но има вероятност да е прекалено ярко и да пречи в тъмното. Но преди да пробваш - няма да разбереш. Свали го и разгледай хубаво, даже ако качиш и снимки, ще е добре, за да е в помощ на някой след теб.

                      Коментар


                        #12
                        Точно на средната конзола става най-добре с диоди (лично мое мнение от опит) .Диоди от 1.5 парчето,купени от Бриколаж,има ги и за 2 лева двата в някои магазини.Диодите са точно с диаметъра на проходния отвор за фасунгата.Тези диоди като размери все едно са правени за това място-пасват идеално,даже цокъла им ги ограничава докъде да влезнат навътре.Вкарах ги вътре и залепих с две капки епоксидно лепило.Стана бетон,а светенето-няма нищо,ама нищо общо с това на крушките.Правил съм сравнение вкъщи на свалено табло с монтирани едновременно и крушка и диод.Диода създава невероятен контраст на световете за средната конзола.Но е такъв с вдлъбнато чело,т.е. свети и настрани ,не само напред.Това е достатъчно,защото световода го обгръща плътно отстрани и светлината се разсейва във всичките посоки много равномерно.Именно затова се получава и равномерното светене на цялото табло.Даже тези диоди светят по-силно настрани,отколкото напред.Ако сложиш други диоди ще ти светят само напред и ще стане по-зле от крушките.Същите диоди са ми и на задният номер и третият стоп,но за третият стоп сложих червени,защото с бели светеше оранжево.Виж диоди на километража...там е друга бира.
                        Прикачени файлове
                        Fiat 1.4 12V
                        Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
                        Да си втори значи да си първи сред загубилите.
                        Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене

                        Коментар


                          #13
                          утре ше потърся такива в Бриколаж който е в Люлин на изхода на София най-близо ми е да видиме че сега съм в люлин при нашите изгониа ме жената от тех ахахах
                          leave something of the happiness you bring

                          Коментар


                            #14
                            Аз сложих диоди и ефекта е отрицателен. Ще връщам ламБите...
                            Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
                            Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
                            Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG

                            Коментар


                              #15
                              Ефекта е отрицателен,ако монтираш светещи напред диоди,а е положителен,ако се монтират светещи настрани диоди като тези от горният ми пост.Трябва да са задължително такива,защото световода обхваща диода като пръстен странично.Именно заради това трябва разсейваната светлина от диода да е настрани.А това го правят именно тези диоди с вдлъбнатината отпред.Точно и затова са вдлъбнати,за да може да разсейват странично светлината.Пробвал съм и с всякакви други диоди-не става.Тогава ефекта наистина е отрицателен.А моят световод дори беше нагорял при едната крушка и беше разтопен от топлината.Налижи се да го разпробия,за да мога да вкарам диода.Така се беше разтопил,че отвора станал тесен и безформен от топлината на крушката.Въпреки разпробиването след това с новият диод си провеждаше светлината при условие,че световода се матира вследствие от разпробиването.
                              Fiat 1.4 12V
                              Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
                              Да си втори значи да си първи сред загубилите.
                              Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене

                              Коментар

                              Working...
                              X