Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем със скоростна кутия на Bravo 1.6 16v

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем със скоростна кутия на Bravo 1.6 16v

    Здравейте колеги , стана нещо странно при запален двигател скоростите почнаха да влизат доста трудно трябва бая да ги насила имам чувството , че ще счупа лоста.Съединителя си отделя нормално.При загасен двигател , скоростите си влизат плавно и без никакъв натиск от моя страна.Идеи ?

    #2
    Недостатъчно масло в кутията .Износен синхронизатор.Съединителя не отделя достатъчно.Някакъв проблем със включващия механизъм.

    Коментар


      #3
      5-те синхронизатора малко трудно ще се износят едновременно, но като за начало провери нивото на маслото в скоростите.А случайно да ти се е "набрала" стелката под педалите?

      Коментар


        #4
        Не е стелката.Май ще трябва да се ходи в сервиз колкото и да не ми се иска.Да знаете някой добре работещ майстор , който няма да ме съблече гол и ще си свърши добре работата?

        Коментар


          #5
          При включване на задна ако ти хърка бъди сигурен че е съединител
          FIAT ili FERRARI se tam
          FIAT UNO 1.0 i.e fire 45 h/p
          FIAT BRAVO 1.6 16v 103 h/p
          FIAT BRAVO II 1.9 multijet 16v 150 h/p

          Коментар


            #6
            На задна като се включва хърка на доста коли , ако колата не е спряна на място и се вкл. задната.

            Коментар


              #7
              колегите се опитват да ти помогнат,а ти филосовстваш,е УСПЕХ ПРИ МАИСТОРИТЕ

              Коментар


                #8
                вземи си виж съединителя щото скорости да не влизат на всички предавки нормално из веднъж нямаедин от критериите както спомена някой колега по горе е задната да речем по твоя гледна точка че хърка на повечето коли .....не е нормалноако спокойно си вкарваш задна и ти хърка при 4-5 опита с натискане и отпускане на съединителя не е нормално

                Коментар


                  #9
                  Как да проверя дали имам масло в скоростната кутия , защото вече и на загасен двигател се запъват яко.

                  Коментар


                    #10
                    Един сравнително показателен тест е да провериш дали имаш омасляване някъде по кутията, огледай я хубаво, особено по оста, при мен тече откъм дясната полуос, веднъж годишно доливам 300-500 мл. Направо без да чакаш - купи си литър масло за скорости, и отиваш направо в сервиза, за 10 минути работа е да ти долеят. Ако имаш условия - лягаш под колата, а тя - на равно. Развиваш пробката на кутията, ще я видиш някъде отстрани, горе долу на средата на височината на кутията, не е ниско долу, и маслото което ще видиш/напипаш през пробката трябва да е до ръба. Или без да гледаш докъде е - направо почваш да наливаш, докато ти прелее.

                    Коментар


                      #11
                      Опитай с т.нар. междинна газ и кажи тогава как е положението.Аз от известно време, когато се сетя, смъквам предавки с междинна газ преди да включа (това на вдигнат съединител и нулева) особено за вкарване на първа, докато още не съм спрял: давам газ, натискам съединителя и леко притискам към първа скорост, докато чакам. Падат оборотите малко по малко и идва момент, в който първата влиза сама. Искам да карам камион без синхронизатори, да му обадя на него как няма да иска да включва

                      Коментар


                        #12
                        Пробвах с междинна газ и скоростите почнаха да влизат , но това става само докато колата е в движение.Ако спра на едно място и дам междинна газ , не влиза нито 1 скорост. На задна хърка постоянно.Трябва да изкл. двигателя , да вкл. задна и да запала колата пак , за да мога да карам на заден ход. Съединителя отделя много добре.Долу.Забравил съм да спомена факта , че една много студена сутрин скъсах жило на съединителя и ми го смениха.Един приятел седна да покара и да види и каза , че му се струва , че съединитела се връща много бавно и му се струва , че жилото е хлабаво и не може да отлепи диска , за да може да се смени скороста.

                        Коментар


                          #13
                          Ами по принцип това жило може да не е нагласено да отдалечава дисковете достатъчно и да се мъчи да увлича ходовата част, дори като натиснеш до дъно.Дано да е нещо от този сорт - по-леко, иначе аз преди да ми ремонтират кутията+смяна на съединител, ми тежеше доста педалът на съединителя, а след това стана много лек, но по-интересното е, че при отпуснато състояние стига малко по-ниско от преди ремонта - на нивото на спирачката. От там ми стана ясно, че това жило сигурно се регулира.Иначе за отваряне на кутия ми искаха 280 лв, като ремонтите нататък излизали по-евтино.. както и стана в последствие. Дано да няма нужда от такава операция при теб.Иначе, не е много работа да се кара с двоен съединител, в града особено Трябва да се види в сервиз.

                          Коментар


                            #14
                            Проблема е решен

                            С един приятел я оправихме , пичовете дето са ми сменили жилото са го оставили много хлабаво , натегнахме го 4 оборота и сложихме 1 шаиба и 2 гайки - размер 6 , едната за контра.Сега всичко си влиза идеално , задната не хърка , но съединителя отделя малко по-горе,което не ми пречи.

                            Коментар

                            Working...
                            X