Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с акумулатора

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с акумулатора

    Вчера жената се обажда и вика. Прибирай се по бързо, че колата умря - няма акумулатор!Тя решила да провери случайно (няма такова съвпадене просто) акумулатора защото очето му свети черно и тръгнала след работа до "акумулаторджиите". на връщане и светнала лампата на таблото за акумулатора и тя спряла пред тях!И те като и казали да премести колата да е близо до тях и се качва и няма никакъв ток в акумулатора ама нищо!Те го замерили и казали че този акумулатор и дори и една крушка не може да запали Сложи ли и вода защото нямало нищо вътре а той уж от тези необлужваемите на мон бат и за това никога не съм си правил труда да го погледна ама сега...Та дали и ток да запали и и казали, че ако загасне колата няма палене!Не ми стана ясно как така цяла зима и дори същия ден акумулатора си е въртял като звяр и изведнъц тя пали колата и лампата и светва и загасва колата след 2-3 км и край това е края на живота му.Аз естествено се прибирам и слагам моя акумулатор да видя защо лампата за зареждането свети и няма нищо всичко си работи колата върти като звярЗареждането е 14.7в на 800об на двигателя а над 800об на двигателя става 14.4 - зарежда!Та зареждам цяла нощ въпросния акумулатор и сутринта го слагам да изпратя жената на работа и какво той едва алармата светна едно такова мижаво не можа да отключи централното дори!Какво е станало?На мен тази история ми се вижда много странна!
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

    #2
    Стария МОНБАТ го върнах поради същата причина. Здрав, корав - няма проблеми. След 10 мин. се връщам в колата - искам да паля - ядец! Само цък-цък - реленцето, ток за повече няма.Колкото и да го зареждаш ток няма да "хване".Без никакъв проблем ми го смениха за 2-3 мин. - стандартна процедура ( даже новия модел ми дадоха).
    Fiat Tipo <<149C2>> + momo pack
    Alfa145 16V TC <<AR67601>> RossoCorso
    BlueStorm transforms . . .
    . . . !!!

    Коментар


      #3
      Да се надяваме, че всичко ще е наред и ще ти го сменят. Аз имам един полу въпрос/коментар:Когато трябваше да си купувам акумулатор продавача в магазинчето на Монбат ми каза, че акумулатора е необслужваем от моя страна, но веднъж на 6 месеца трябва да ходя при него на преглед, безплатно. Т.е. акумулатора не е сух => може да му спадне нивото на електролит и т.н. Та като купува акумулатора не ти ли споменаха нещо такова?
      Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

      Коментар


        #4
        Малко пояснение - акумулатора не е нов, с него купих колата.И странното е че като го свалих от колата ми даваше напрежение 12.9в Е това забравих да го вметна също.
        A20DTH ЖТД ама не баш
        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

        Коментар


          #5
          С какво го измери това напрежение на акумулатора?

          Коментар


            #6
            С мултицет. - Той показва вярно ако това си мислите!После замерих и напрежението на Типото и показа по-нисък волтаж около 12.4 (не помня точно) на перфектен акумулатор.Ще видим днеска го оставих от сутринта да се зарежда, та като се върна да видя какво е станало, случайно да не зарежда с много нисък ток.
            A20DTH ЖТД ама не баш
            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

            Коментар


              #7
              Акумулатор не се мери с мултицет,а с така наречената товарна вилка.Пак се мери с волтметър обаче към акумулатора се включва и определен товар,тогава ще видиш реално какво напрежение държи.

              Коментар


                #8
                peho написа:
                Акумулатор не се мери с мултицет,а с така наречената товарна вилка.Пак се мери с волтметър обаче към акумулатора се включва и определен товар,тогава ще видиш реално какво напрежение държи.
                С товарна вилка се мери, когато искаш да получиш предства за капацитета му, а с мултицет можеш косвено да съдиш за степента на зареждане. В общия случай хората разполагат с мултицет. Товарни вилки имат по сервизите (и то не навсякъде)
                FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
                ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

                Коментар


                  #9
                  Ако е на колата акумулатора вместо товарна вилка може да ползваш фаровете и да си измериш с мултицет при изгасен двигател разбира се. И внимавайте за скромната си практика от 10 тина години като автомонтьор за 2 ри път ми се случва при зареждане на акумулатор с зарядно да си обърне поляритета и в двата случая не съм ги зареждал аз, акумуалторите са били напълно изтощени, възможно е да са били включени обратно на зарядното при все че се съмнявам. Много е опасно при закачането му в автомобила за това винаги като слагате акумулатора след като завиете едната клема /задължително първо плюсовата/ първо леко допрете другата клема допустима е съвсем лека искричка да се появи /включен плафон, електролитните кондензатори на аларма, радио и друга електроника/ и след това я монтираите на мястото и я затегнете

                  Коментар


                    #10
                    Какво разбираш под капацитет на акумулатора?А с мултицет дори и разреден акумулатор ще показва пак приблизително 12 волта,освен ако някоя от клетките му не се е шунтирала поради някаква причина.Тогава вече може да покаже около 10 волта или дори по-малко.

                    Коментар


                      #11
                      колега най вероятно имаш късо в 1-2 клетки което е общо взето е непоправимо.има възможност за ремонт но просто не си струва.
                      HONDA I-VTEC

                      Коментар


                        #12
                        peho написа:
                        Какво разбираш под капацитет на акумулатора?А с мултицет дори и разреден акумулатор ще показва пак приблизително 12 волта,освен ако някоя от клетките му не се е шунтирала поради някаква причина.Тогава вече може да покаже около 10 волта или дори по-малко.
                        Ако има прекъснала клетка, тогава няма да покаже никакво напрежение. Едно време при старите (черните) акомулатори с вилка можеше да се измери капацитета на всяка клетка т.е. тока, който може да "пусне" за кратко време през малко съпротивление. Ако клетката, съответно акомулатора е сулфатизирал, тогава ще вдига напрежение, но както се казва "вътък има даян няма" ще "пусне" малък ток. Този проблем - сулфатизацията - вече не съществува при съвременните калциеви акомулатори.
                        FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
                        ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

                        Коментар


                          #13
                          Измерването с мултицет наистина може да те подведе . Затова с товарна вилка се гледа какъв ток може да отдаде акомулатора под товар . Понеже със сигурност нямаш товарна вилка , можеш да използуваш стартера като такава . При работещ стартер напрежението на акомулатора не трябва да пада под 11 волта . Можеш да замериш и плътността на електролита с аератор ( евтини са и ги има почти навсякъде ) . Така ще видиш какво е състоянието на всяка клетка поотделно . Помътняването на електролита например говори за напреднал процес на разграждане на оловото . Акомулатора се скапва бързо при неправилно зареждане или ако, колата пали трудно и от него продължително времесе черпи голям ток или пък ако просто е зле произведен ( най-вече) . Почне ли акомулатора да прави номера никакви добавки , промивки с водороден прекис или цикли на бавен заряд-разряд не помагат (пробвал съм) Има един изход - нов .

                          Коментар


                            #14
                            Защо ми се струва, че тия спорове вече са водени в една друга тема за акумулатори или пък имам дежавю...
                            VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                            VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                            VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                            VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                            Нека Силата на бъде с Нас...

                            Коментар


                              #15
                              Re: Проблем с акумулатора

                              BO написа:
                              Та зареждам цяла нощ въпросния акумулатор и сутринта го слагам да изпратя жената на работа и какво той едва алармата светна едно такова мижаво не можа да отключи централното дори!Какво е станало?На мен тази история ми се вижда много странна!
                              Да,подобна ситуация преживях и аз с един Монбат .Изведнъж се скапа.При зареждане не можа да даде и 1ампер на зарядното.Като че прекъсна връзката между клемите или нещо подобно.Имам съмнения ,че е претърпял сътресения от един "майстор" по време на ремонт,но е недоказано.
                              Темпра 1.6-карб.-бързина на разумна цена.

                              Коментар

                              Working...
                              X