Колата на жена ми, Fiat Punto MK1, 1995 г., 55 к.с.Проблемите са два:Температурата не се отчита коректно на индикатора на таблотоВентилатора не се включва при температурата при която се включваше преди.Първия проблемЗапалвам колата. Малко по малко тя си загрява, стрелката бавно се вдига нагоре. В един момент обаче, когато загрее, започва да "подскача".От средата в долната половина, "студената", до малко над средната, нормалната позиция.Не толкова, че да ме притеснява, но все пак е над средното положение, където трябва да е при загряла кола.И това при ниските температури около нулата, каквито са сега.Това ме кара да се замисля, тъй като не знам какво ще е лятото при жегите.Мисля, че от двете позиции, високата е действителната, тъй като колата си е загряла.От какво се състои системата за измерване, от кое да почна?От датчика на двигателя или от самия уред на таблото, който показва температурата.Не ми се дават излишни пари, затова питам.Втория проблемПерката на вентилатора не се включва, а преди големите ледове го правеше често.Може ли нещо да съм намокрил в снеговете и да се е повредило?Антифриз има, помпата е сменяна преди 200-300 километра, преди месец и половина, беше протекла.Това ... как се казваше ... дето отваря "малкия" и "големия" кръг не съм го сменял, нито пък са ми казали че са сменяли майсторите.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Датчик за температурата, Fiat Punto MK1
Collapse
X
-
Датчик за температурата, Fiat Punto MK1
.:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
www.cyxap.comЕтикети: –
-
не знам колко е вярно, но като събирах инфо за смяна на таблото /пак 55 s/,по умните глави от мен /разни колеги от работата и майстори от града/ споделиха, че трябва да се вземе датчика от същата кола донор зада работи правилнотова ми звучи странно, защото при смяна на датчика с нов какво става??? а и този тадчик е 8 до 9 лева не е койзнае колко скъп, звемаш новичък и пробваш
-
Malone колега провери си термостата да ли ти отваря ... ? пипни маркуча дето илиза от него и отива в горната част радиаотра .След като загрее ако е топъл значи термостата се отваря... В големите студове перката не се включва ако си в движение .Само ако рядко спираш на светофар ... или караш градско и има спиране се включва.Ако работи на място се включва обачеПарното ти как е духа ли нормално горещ въздух или хладен ?
>>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->
Коментар
-
Да, духа си топло, като загрее, с това нямам проблеми.За обезвъздушаването ... знам ли ...Развивах двете врътки, едната на радиатора и другата зад двигателя. Надувах с уста, докато протече от двете пробки, мисля, че това е достатъчно за обезвъздушаване.Ако има друг начин, споделете..:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
www.cyxap.com
Коментар
-
това, дето играе стрелката за температурата на таблото, според мен е или от самия уред или от лош контакт в клемата на таблото - най-добре е първо да провериш контактите на клемата; може и от конденз да е - зимата се кара повече на затворен прозорец, стелките са постоянно мокри и се натрупва влага; датчика на двигателя можеш да го излключиш като причина - ако има проблем с него (дава неверни данни или въобще не работи) ще има проблеми с работата на двигателя и/или ще ти свети червената лампа "check engine" на таблотоза да не се включва перката причините може да са три:блокирал в затворено положение термостат - антифризът се върти само в малкия кръг, течността в радиатора е студена, датчика на перката, който мери температурата на течността в радиатора, не се включва и съответно перката не завъртавъздух в системата - ефекта е долу-горе същия, но перката все пак включва, макар и доста след достигането на работна температура на двглипса на захранване или изгоряло моторче на перката - можеш да провериш като извадиш буксата на датчика в радиатора и дадеш на късо - перката веднага трябва да завъртимного внимавай да не прегре двигателя!!!2.4 JTD
Коментар
-
Ако и е нужно обезвъдошаване ,тя ще се обезвъздуши сама ... просто иска каране .При мен тъи стана .... резултат мислех,че губи течност ... а тя просто искала доливане ... (че и парното ми тръгна като хората)
>>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->
Коментар
-
колеги имам следнич проблем даже не съм сигорен дали е проблем или е нормално при пунтото. Колата е фиат пунто мк1 55кс наскоро ми се наложи да смена радиатора и перката на радиатора и сега дори навън да е под 0 дори и колата да е работила две минути след като вдигна малко пове4е от 70км/4асиндикатора за перката на таблото светва, падне ли под тази скорост угасва, това нормално ли е или ....?
Коментар
-
кола
За индикатор сигурно имаш в предвид лампата за прегряла вода щото нямаш стрелка .Нещо не е направено както трябва Поне парно има ли обезвъздушена ли е охладителната система както трябва Казваш термостата не е сменян а работи ли . И що сменя радятора и вентилатора течеше ли и не работеше перката ли .
Коментар
-
радиатора беше сукан и имаше теч, а перката почди моторчето и беше здало багаза при включване издаваше един скърцащ звук и едвам въртеше, а под индикатор имам вредвит една лапичка която светва само като се вклучи перката , намира се централно горе на таблто малко над километража , парно си имам и мисля че хората са я обезвъздушили поне съм ходил преди в този сервиз и мн съм доволен от хората там, тя и с старата перка миналата година лятото към морето над 80 и постоянно си въртеше, поне така си мисля защото лампичката светеше ( възможно ли е при по висока скорост перката сама да си се завърта от въздушния поток и лапичката да си светва ?)
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар