Здравейте, имам няколко въпроса за питане:1. В сряда като запалих се чу страно бръмчене(шумът беше нещо между бръмчене и бучене, немога да го опи6а точно с думи), като вдигнах къпака шумът се чуваше от лявата страна(като се стои срещу колата). Пипнах помпата на хидравликата, небеше загряла, попнах алтернатора беше позагрял от към страната на ролката. През цялото това време колата си работеше и си бучеше, но поедно време започна да мирише като на изгоряла гума и взе да излиза лек дим, веднага я угасих. Пипнах пак алтернатора, беше по-топъл тогава пипнах ролката, а тя беше много загряла направо си пареше(неможеш да си задържиш ръката върху нея). Според мене проблемът идва от блокирал(задрал) лагер на алтернатора, прав ли съм или е възможно проблема да идва от другаде?2. Като започнах да свалям алтернатора стигнах до едно място и забих, отвъртях този болт които е за обтягането на ремъка и съответно си мислех че алтернатора ще мръдне към блока и ще мога да сваля ремъка, но уви нестана така. Дали просто там е запекло и затова алтернатора си седи или има някакъв друг начин за свалянето му?Пускам една снимка за де се ориентирате за кои болт става въпрос.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Сваляне на алтернатор при Пунто 1.7ТД
Collapse
X
-
кола
да има един голям болт развива се внимателно и се избива щото е дълък и моше дори да прече нещо ама става после съ връщането му внимавай да не подбиеш резбататукима един чертеж № 9 има една черта там е болта http://web.telecom.cz/rozsini/puntoMk1/motor1.htm
Коментар
-
Успях да го сваля, стана както казахте като развих и долния болт. Почти успях да го разглобя, немога да сваля шайбата, но нея ще я мъча с водопроводен ключ който за момента нямам. Сега възникана другя въпрос, от къде да намеря лагери и от къде да купя и нови четки. Предложете някаква марка и съответно магазин, за предпочитане да е в околноста на младост или плиска(София). И още едно питане, при изваждането му се наложи да отвия два болта на които държеха планката за обтягане, обаче тези болтове се оказа че също държат и водната помпа и малко прокапа. Дали се налага да намажа с малко силикон преди да стегна тази планка при монтирането или ще е достатъчно само да стегна болтовете. Мерси предварително.FIAT PUNTO 1,7TD ELX
Коментар
-
Имам следното питане за зареждането на алтернатора, получава се следното нещо, когато съм в движение показва 13,9V при пуснати фарове и парното на 2. Но кото съм на свободен ход с пуснати фарове, парното на 2 напрежението пада драстично до 13(12,9-13)V. А пък, ако примерно пусна и фаровете за мъгла(или да кажем чистачките или работят мигачите) положенито става трагично. Според мене това не е нормално, на празен ход да пада толкова много. А и другото което е когато запаля колата напрежението седи кам 12 и като тръгна не се променя веднага(дори и да се движа), а трябва да мине малко време и тогава започва да се покачва до 13.9V(в движение) и като спрана светофар спада до 13(12,9-13)V като съм описал по-горе. Може ли някой да премети при него какво е напрежението на празен ход и при по високи обороти за да сравним, ще съм благодарен. Колата е от подписа и е без климатик.FIAT PUNTO 1,7TD ELX
Коментар
-
Тези стойности които си измерил не са никак добре, това означава че генератора ти все още не е добре. Ако си сменял само четки, погледна ли ротора в какво състояние е? Също така е възможно и регулатора на зареждането да е дал фира, по-добре смени и него.FIAT PUNTO 1.7 TD
CITROEN XSARA 1.8 16V VTS EXCLUSIVE
Коментар
-
TOKATA, при мене проблем се изяви в това че беше изгорял статора. Носих го на сервиз и ми смениха статора, но след като го качих установих написаното в горния пост. Та сега се чудя и аз за този релерегулатор, дали проблема идва от него или "майстора" при смяната на статорната намотка не си е свършил работа както трябва. Четки не съм сменял, но ще ги сменя, те не са проблем, предполагам не са повече от 10-тина лева. А този регулатор предполагам ще между 30-40 лева и просто не ми се набиват още пари в този алтернатор, защото до сега са 65 лева ако след смяната на регулатора пак не е както трябва просто са пари на вятъра. Това е единственото нещо което ме спира, защото се замислям за втора употреба или направо нов. Незнам как мога да разбера дали проблема идва на 100% от регулатора.FIAT PUNTO 1,7TD ELX
Коментар
-
Щом е бил изгорял статора, почти сигурно е изгорял и регулатора или по-точно диодната група. В този сервиз не са ли проверили всичко дали е изправно и тогава да ти предадат генератора, защото регулатора и диодната група се намират на самия генератор. Сам си прецени, мисля че ще ти излезе по-добре да вземеш втора употреба комплект генератор, защото в ЕВРО 07 - диодна плочка - 66 лв, регулатор на напрежението 45-50лв. п.с. Имай предвид че генератора за Пунто 1.7 TD е 1.7 kW по книжка.FIAT PUNTO 1.7 TD
CITROEN XSARA 1.8 16V VTS EXCLUSIVE
Коментар
-
Когато го свалих, започнах да го разглобявам но успях да сваля само регулатора, диодната група и задния капак. Неможах да го раглобя целя понеже неможех да сваля шайбата. След това го занесох в сервиза, казах им че е изгорял статора и там го премериха и потвърдиха същото, също мериха и диодната гупа и казаха че и тя е здрава, но за регулатора нищо не казаха. Когато си го взимах го пусна на стенд и ми показа че държи 14V(уредът който показваше волтажа беше доста малък и стрелкови, видях че стрелката стигаше до 14V но колко по точно не успях да видя с точност). Та сега се замислям дали да купя един релерегулатор(днес званях в Косер, дадоха ми оферта от 42 лева релерегулатора и четките комплект) или да търся втора употреба. Ти сигурен ли си, че когато гори статор със сигурност горят диодите или регулаторът, ако си сигурен да утивам да взимам един регулатор и да приключвам с идилията. Знаеш ли как мога да премеря този регулатор дали работи?FIAT PUNTO 1,7TD ELX
Коментар
-
Ето напреженията които съм измерил на моето Пунто: На празен ход :1. Без допълнителен товар - 14.22 V 2. С включени къси и халогени - 14.05 VНа по-високи обороти, около 1500 :1. Без допълнителен товар - 14.22 V2. С включени къси и халогени - 14.05 VВижда се че при различни обороти напреженията са еднакви. Веднага след запалването напрежението е по-ниско, но бързо достига до посочените стойности.FIAT PUNTO 1.7 TD
CITROEN XSARA 1.8 16V VTS EXCLUSIVE
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар