Здравейте , изчетох всички теми по този въпрос във форума но нищо не съвпада точно с моя проблем,затова пускам нова тема.Накратко : шумът идва от скоростната кутия наподобява стържене или хрущене .Появява се само когато колата е в движение ,без значение дали е на скорост и ли не . Много отчетливо се чува когато колата се движи много бавно.Миналата година смених съединитля ако това има значение .Закарах колата на майстор ,вдигна я завъртя първо едната гума после другата , пробвахме с натиснат с отпъснт съединител и пак и пак същия шум идващ от скоростната кутия .Заключението на майстора беше че проблема е в нея(скоростната кутия) и най добре да се вземе втора употреба ,защото ремонта излиза много скъп .Сега въпроса ми е следния възможно ли е проблема да е от някой лагер на съединителя или нещо такова ,да не е за смяна тази сторостна кутия .Проверихме маслото --имаше си.Шумът се появи преди седмица , за сега нямам проблем с вкарването на скоростите.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Шум (стържене , хрущене) от скоростната кутия Брава 1.6
Collapse
X
-
Re: Шум (стържене , хрущене) от скоростната кутия Брава 1.
cheefer написа:Здравейте , изчетох всички теми по този въпрос във форума но нищо не съвпада точно с моя проблем,затова пускам нова тема.Накратко : шумът идва от скоростната кутия наподобява стържене или хрущене .Появява се само когато колата е в движение ,без значение дали е на скорост и ли не . Много отчетливо се чува когато колата се движи много бавно.Миналата година смених съединитля ако това има значение .Закарах колата на майстор ,вдигна я завъртя първо едната гума после другата , пробвахме с натиснат с отпъснт съединител и пак и пак същия шум идващ от скоростната кутия .Заключението на майстора беше че проблема е в нея(скоростната кутия) и най добре да се вземе втора употреба ,защото ремонта излиза много скъп .Сега въпроса ми е следния възможно ли е проблема да е от някой лагер на съединителя или нещо такова ,да не е за смяна тази сторостна кутия .Проверихме маслото --имаше си.Шумът се появи преди седмица , за сега нямам проблем с вкарването на скоростите.Peugeot 307 2.0i ГИ
ex: Fiat Brava 1.6 16V 90hp
Коментар
-
cheefer написа:Явно на там отиват нещата ,ще трябва да търся скоростна кутия.Но се чудех ,понеже има две разновидности на Брава 1.6,разликата е в конските сили едната е с 90 а другата с 103 като мойта .Дали има разлика и в скоростните кутии?Peugeot 307 2.0i ГИ
ex: Fiat Brava 1.6 16V 90hp
Коментар
-
Добре ,къде ще ме посъветвате да си взема скоростна кутия ---дали от някоя морга ,всъщност каква е гаранцията че тази кутия също няма да е повредена.Или от някоия ударена брава може би ще е по добре?Аз мисля да не бързам да я сменям ,ще изчакам още малко както каза колегата"да се предаде напълно" но все пак до лятото трябва да я сменя най -късно.
Коментар
-
Защо не купиш цяла кола ?!? Аман от майстори, нещо толкова просто, и да не знаят къде може да е проблема. Никога не съм виждал скоростна кутия, но като си представя какво има вътре, не е трудно по това което описваш, да се даде по-точна насока. Има един съединител, който свързва двг със скоростите. Натиснеш ли го - двигателя се върти, скоростите - не. Ако при натиснат съединител и колата на място се чува виене - то проблемът е в лагер на съединителя. Ако при отпуснат се чува - има 2 положения - колата на място, и колата в движение. При колата на място - проблемът е в лагер на първичния вал. Ако е в движение - има 2 положения - или е включена предавка, или не е включена. Ако не е включена предавка и вие - или е лагер на вторичния вал, или е друг лагер по-натам в силовото предаване - диференциал, главина (лагер), и други. Ако е включена предавка и вие - може да е от вторичния вал, от диференциала, или отново от първичния вал, като ако е от първичния - прави се теста на място. Ако в движение, неутрална предавка, и отпуснат съединител не се чува нищо, а при опит за включване на предавка - започва да се чува - това е моментът в който двата вала се зацепват един спрямо друг, първичния започва да се върти - проблемът е в лагер на първичния. Аз карам с виещ лагер на първичния вал вече 28 месеца, и няма никакви други симптопми на нещо по-лошо. Засега. И за щастие. Всеки един детайл от скоростната кутия може да се намери като резервна част, не е задължително цяла кутия да се купува, която н се знае в какво състояние е, заради един лагер.
Коментар
-
ogi28b написа:Защо не купиш цяла кола ?!? Аман от майстори, нещо толкова просто, и да не знаят къде може да е проблема. Никога не съм виждал скоростна кутия, но като си представя какво има вътре, не е трудно по това което описваш, да се даде по-точна насока. Има един съединител, който свързва двг със скоростите. Натиснеш ли го - двигателя се върти, скоростите - не. Ако при натиснат съединител и колата на място се чува виене - то проблемът е в лагер на съединителя. Ако при отпуснат се чува - има 2 положения - колата на място, и колата в движение. При колата на място - проблемът е в лагер на първичния вал. Ако е в движение - има 2 положения - или е включена предавка, или не е включена. Ако не е включена предавка и вие - или е лагер на вторичния вал, или е друг лагер по-натам в силовото предаване - диференциал, главина (лагер), и други. Ако е включена предавка и вие - може да е от вторичния вал, от диференциала, или отново от първичния вал, като ако е от първичния - прави се теста на място. Ако в движение, неутрална предавка, и отпуснат съединител не се чува нищо, а при опит за включване на предавка - започва да се чува - това е моментът в който двата вала се зацепват един спрямо друг, първичния започва да се върти - проблемът е в лагер на първичния. Аз карам с виещ лагер на първичния вал вече 28 месеца, и няма никакви други симптопми на нещо по-лошо. Засега. И за щастие. Всеки един детайл от скоростната кутия може да се намери като резервна част, не е задължително цяла кутия да се купува, която н се знае в какво състояние е, заради един лагер.
Коментар
-
ogi28b написа:Ако е в движение - има 2 положения - или е включена предавка, или не е включена. Ако не е включена предавка и вие - или е лагер на вторичния вал, или е друг лагер по-натам в силовото предаване - диференциал, главина (лагер), и други. Ако е включена предавка и вие - може да е от вторичния вал, от диференциала, или отново от първичния вал, като ако е от първичния - прави се теста на място.
Коментар
-
кола
от доста неща може да е пренатегнато жило на съединителя и да прави проблем да има проблем в лагера на съединитела трябва да се отвори и да се види иначе няма как да се разбере осоненно така по интернета без да се види като не е на скорост и пак стърже може и да нее при скоростите проблема а нещо преди тях в двигатела или другаденапример при спирачките
Коментар
-
Значи от лагер на диференциал няма да е, защото аз моите ги смених и двата лагера и стърженето се чуваше само на скорост с отпуснат съединител и то над 2500об. като се развърти хубаво лагера. И шума беше по-скоро като свистене от въздуха. Проблема може да е в диференциала и той се продава отделно. Аз като се чудех дали да сменям само лагерите или да си взема диференциал втора употреба тук ми предложиха за 150лв такъв: http://www.autoteile-franz.com/about.phpОт раздела продава сигурно и за 100лв ще се намери. Един приятел с Пежо имаше подобен проблем, излезе изронени зъби на зъбно колело от диференциала.Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
Колеги ,замислям се за някаква добавка дали ще свърши работа .Имате ли мнение по въпроса ? Защото все пак намен само ми вие иначе си влизат скоростите всичко е наред с ковата .Незнам дали си струва да слагам друга скоростна кутия заради това.А те майсторите като я чуят веднага казват най лесно и сугурно е смяна са скоростна кутия , а дали е диференциял или е нещо друго не ги интересува.
Коментар
-
cheefer написа:Имате ли мнение по въпроса ? Защото все пак намен само ми вие иначе си влизат скоростите всичко е наред с ковата .Alfa 159 SW 2.4 Ti
Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
"...внимавай че тези италиански кочини много вървят."
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар