Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Шум (стържене , хрущене) от скоростната кутия Брава 1.6

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Шум (стържене , хрущене) от скоростната кутия Брава 1.6

    Здравейте , изчетох всички теми по този въпрос във форума но нищо не съвпада точно с моя проблем,затова пускам нова тема.Накратко : шумът идва от скоростната кутия наподобява стържене или хрущене .Появява се само когато колата е в движение ,без значение дали е на скорост и ли не . Много отчетливо се чува когато колата се движи много бавно.Миналата година смених съединитля ако това има значение .Закарах колата на майстор ,вдигна я завъртя първо едната гума после другата , пробвахме с натиснат с отпъснт съединител и пак и пак същия шум идващ от скоростната кутия .Заключението на майстора беше че проблема е в нея(скоростната кутия) и най добре да се вземе втора употреба ,защото ремонта излиза много скъп .Сега въпроса ми е следния възможно ли е проблема да е от някой лагер на съединителя или нещо такова ,да не е за смяна тази сторостна кутия .Проверихме маслото --имаше си.Шумът се появи преди седмица , за сега нямам проблем с вкарването на скоростите.

    #2
    Отваряне ми излезе 280 лева, ремонтите оттам нагоре излизат по-евтино.За това направи си сметка, колега, дали смяна или ремонт.Иначе не съм компетентен да оценя до колко е сериозен проблема, но преди ремонта ми и аз имах шум на празен ход, който изчезна след него.

    Коментар


      #3
      Re: Шум (стържене , хрущене) от скоростната кутия Брава 1.

      cheefer написа:
      Здравейте , изчетох всички теми по този въпрос във форума но нищо не съвпада точно с моя проблем,затова пускам нова тема.Накратко : шумът идва от скоростната кутия наподобява стържене или хрущене .Появява се само когато колата е в движение ,без значение дали е на скорост и ли не . Много отчетливо се чува когато колата се движи много бавно.Миналата година смених съединитля ако това има значение .Закарах колата на майстор ,вдигна я завъртя първо едната гума после другата , пробвахме с натиснат с отпъснт съединител и пак и пак същия шум идващ от скоростната кутия .Заключението на майстора беше че проблема е в нея(скоростната кутия) и най добре да се вземе втора употреба ,защото ремонта излиза много скъп .Сега въпроса ми е следния възможно ли е проблема да е от някой лагер на съединителя или нещо такова ,да не е за смяна тази сторостна кутия .Проверихме маслото --имаше си.Шумът се появи преди седмица , за сега нямам проблем с вкарването на скоростите.
      Препоръчвам ти да си смениш маслото и да сложиш някоя добавка това ще закърпи положението,При мене след като се беше появил този шум кутията изкара още 20к км и умря.Смисъл от правене на кутията няма защото ще излезе много скъпо по добре почни да се оглеждаш за кутия 2ра ръка вървят от 200-400лв
      Peugeot 307 2.0i ГИ
      ex: Fiat Brava 1.6 16V 90hp

      Коментар


        #4
        Явно на там отиват нещата ,ще трябва да търся скоростна кутия.Но се чудех ,понеже има две разновидности на Брава 1.6,разликата е в конските сили едната е с 90 а другата с 103 като мойта .Дали има разлика и в скоростните кутии?

        Коментар


          #5
          cheefer написа:
          Явно на там отиват нещата ,ще трябва да търся скоростна кутия.Но се чудех ,понеже има две разновидности на Брава 1.6,разликата е в конските сили едната е с 90 а другата с 103 като мойта .Дали има разлика и в скоростните кутии?
          Няма разлика в кутиите, мойта Брава е 90кс а аз сложих кутия от Браво 103кс ,но изчакай да се предаде напълно
          Peugeot 307 2.0i ГИ
          ex: Fiat Brava 1.6 16V 90hp

          Коментар


            #6
            1.Ако майстора е прав и наистина са скорости!2.Ако се чува само в движение без значение дали си на скорост!То тогава най-вероятно е повреден диференциала на скоростната. Я лагер, я зъбно колело!
            Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

            Коментар


              #7
              Добре ,къде ще ме посъветвате да си взема скоростна кутия ---дали от някоя морга ,всъщност каква е гаранцията че тази кутия също няма да е повредена.Или от някоия ударена брава може би ще е по добре?Аз мисля да не бързам да я сменям ,ще изчакам още малко както каза колегата"да се предаде напълно" но все пак до лятото трябва да я сменя най -късно.

              Коментар


                #8
                Защо не купиш цяла кола ?!? Аман от майстори, нещо толкова просто, и да не знаят къде може да е проблема. Никога не съм виждал скоростна кутия, но като си представя какво има вътре, не е трудно по това което описваш, да се даде по-точна насока. Има един съединител, който свързва двг със скоростите. Натиснеш ли го - двигателя се върти, скоростите - не. Ако при натиснат съединител и колата на място се чува виене - то проблемът е в лагер на съединителя. Ако при отпуснат се чува - има 2 положения - колата на място, и колата в движение. При колата на място - проблемът е в лагер на първичния вал. Ако е в движение - има 2 положения - или е включена предавка, или не е включена. Ако не е включена предавка и вие - или е лагер на вторичния вал, или е друг лагер по-натам в силовото предаване - диференциал, главина (лагер), и други. Ако е включена предавка и вие - може да е от вторичния вал, от диференциала, или отново от първичния вал, като ако е от първичния - прави се теста на място. Ако в движение, неутрална предавка, и отпуснат съединител не се чува нищо, а при опит за включване на предавка - започва да се чува - това е моментът в който двата вала се зацепват един спрямо друг, първичния започва да се върти - проблемът е в лагер на първичния. Аз карам с виещ лагер на първичния вал вече 28 месеца, и няма никакви други симптопми на нещо по-лошо. Засега. И за щастие. Всеки един детайл от скоростната кутия може да се намери като резервна част, не е задължително цяла кутия да се купува, която н се знае в какво състояние е, заради един лагер.

                Коментар


                  #9
                  ogi28b написа:
                  Защо не купиш цяла кола ?!? Аман от майстори, нещо толкова просто, и да не знаят къде може да е проблема. Никога не съм виждал скоростна кутия, но като си представя какво има вътре, не е трудно по това което описваш, да се даде по-точна насока. Има един съединител, който свързва двг със скоростите. Натиснеш ли го - двигателя се върти, скоростите - не. Ако при натиснат съединител и колата на място се чува виене - то проблемът е в лагер на съединителя. Ако при отпуснат се чува - има 2 положения - колата на място, и колата в движение. При колата на място - проблемът е в лагер на първичния вал. Ако е в движение - има 2 положения - или е включена предавка, или не е включена. Ако не е включена предавка и вие - или е лагер на вторичния вал, или е друг лагер по-натам в силовото предаване - диференциал, главина (лагер), и други. Ако е включена предавка и вие - може да е от вторичния вал, от диференциала, или отново от първичния вал, като ако е от първичния - прави се теста на място. Ако в движение, неутрална предавка, и отпуснат съединител не се чува нищо, а при опит за включване на предавка - започва да се чува - това е моментът в който двата вала се зацепват един спрямо друг, първичния започва да се върти - проблемът е в лагер на първичния. Аз карам с виещ лагер на първичния вал вече 28 месеца, и няма никакви други симптопми на нещо по-лошо. Засега. И за щастие. Всеки един детайл от скоростната кутия може да се намери като резервна част, не е задължително цяла кутия да се купува, която н се знае в какво състояние е, заради един лагер.
                  Добре ,но не каза за моя случай , от къде може точно да е проблема ,при мен се чува шумът по време на движение без значение дали си натиснал съединителя или не си го нтиснал.Май според мен нещата отиват кам диференцяла,по пътя на логиката.

                  Коментар


                    #10
                    ogi28b написа:
                    Ако е в движение - има 2 положения - или е включена предавка, или не е включена. Ако не е включена предавка и вие - или е лагер на вторичния вал, или е друг лагер по-натам в силовото предаване - диференциал, главина (лагер), и други. Ако е включена предавка и вие - може да е от вторичния вал, от диференциала, или отново от първичния вал, като ако е от първичния - прави се теста на място.
                    Изрязах излишното, прегледай пак, и кажи нещо неясно ако има, ще помагаме. Не помня дали пишеше в началото, ама да не би да вие някой лагер-главина?

                    Коментар


                      #11
                      кола

                      от доста неща може да е пренатегнато жило на съединителя и да прави проблем да има проблем в лагера на съединитела трябва да се отвори и да се види иначе няма как да се разбере осоненно така по интернета без да се види като не е на скорост и пак стърже може и да нее при скоростите проблема а нещо преди тях в двигатела или другаденапример при спирачките
                      КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                      Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                      http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                      Коментар


                        #12
                        Значи от лагер на диференциал няма да е, защото аз моите ги смених и двата лагера и стърженето се чуваше само на скорост с отпуснат съединител и то над 2500об. като се развърти хубаво лагера. И шума беше по-скоро като свистене от въздуха. Проблема може да е в диференциала и той се продава отделно. Аз като се чудех дали да сменям само лагерите или да си взема диференциал втора употреба тук ми предложиха за 150лв такъв: http://www.autoteile-franz.com/about.phpОт раздела продава сигурно и за 100лв ще се намери. Един приятел с Пежо имаше подобен проблем, излезе изронени зъби на зъбно колело от диференциала.
                        Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                        Коментар


                          #13
                          Миналата година смених съединителя,и се чудя дали да ходя при същия майстор.Всъщност той ми каза че е от шумът е от скоростите.После при един друх ходих и той същото ми каза .Но аз другия месец ще я вкарвам в бокса и ще пиша за резултата.

                          Коментар


                            #14
                            Колеги ,замислям се за някаква добавка дали ще свърши работа .Имате ли мнение по въпроса ? Защото все пак намен само ми вие иначе си влизат скоростите всичко е наред с ковата .Незнам дали си струва да слагам друга скоростна кутия заради това.А те майсторите като я чуят веднага казват най лесно и сугурно е смяна са скоростна кутия , а дали е диференциял или е нещо друго не ги интересува.

                            Коментар


                              #15
                              cheefer написа:
                              Имате ли мнение по въпроса ? Защото все пак намен само ми вие иначе си влизат скоростите всичко е наред с ковата .
                              И на мен така вече почти година. Брал съм и лаайката, ще чакам да се издъни съвсем и тогава ще се ремонтира/сменя. Има вероятност и никога да не даде проблем, а само да си вие/стърже. Съветвам те да направиш същото
                              Alfa 159 SW 2.4 Ti
                              Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
                              "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

                              Коментар

                              Working...
                              X