GPS-а, който ползваме за навигация в автомобилите си, не е от най-прецизните уреди. Точността на позициониране при него е в рамките на няколко метра, което неизбежно води и до грешка в определянето на скоростта. За разлика от тези уреди, GPS-ите за геодезически нужди определят местоположението с точност до няколко сантиметра, но и цената им си е цифра. Относно радарите - доколкото ми е известно те работят на "Доплеровия принцип" - измерват разликата във фазите /дефазирането/ на излъчения и приетия след отражението в обекта сигнал. Този принцип е в пъти по-прецизен от измерването на времето за което сигнала отива до обекта отразява се в него и се връща до приемника /четох някъде такова мнение за работата на радара/. Така, че радарът е доста по-точен и от скоростомера на автомобила и от GPS-а.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Разлика в показанията по скоростомера и GPS.
Collapse
X
-
Нека да не забравяме, че при автомобилите със стрелки на километража, а не с цифрова индикация стрелката се премества, чрез "увличане" на магнитен принцип. Стрелката е на навита пружинка и съответно създава съпротивление на магнитните сили преместващи стрелката. Колкото по-навита е пружинката, толкова силата, която упражнява върху стрелката, за да се върне в първоначално положение е по-голямо. Съответно и грешката става все по-голяма с нарастване на отчетената скорост и т.н. П.П. По-вероятно човек, който се занимава с физика ще успее да обясни по-точно и останалите недостатъци.Fiat Tipo 1.4i.e. 72hp 1993 - истинският автомобил
Fiat Coupe 2000 16V 139hp 1995 - като хубавата жена - кеф ти е да си с нея, но ти къса нервите и джоба - продадена
-------------------------------------------------------------
Коментар
-
Този проблем съм го забелязал отдавна, само че моите наблюдения са други. На ниски скорости - до около 80 показанието на GPS-а съвпада с това на километража. От там нагоре се разминава с около 7 до 10 км/ч. Пробвал съм го както на личните ми автомобили - Форд Фокус, Опел Астра и Опел Вектра - всички чисто нови, със стандартните си гуми, така и със служебни - БМВ Х6 докато работех за тях и сега Ситроен С5. Използваните GPS-и : личният ми Mio 268+, както и много различни - TomTom, Garmin etc. от Hertz когато съм взимал коли под наем.Освен с GPS съм го засичал и с радари. В повечето индустриални зони в Германия, както и в завода в Мюнхен има инсталирани знаци, които показват с каква скорост се движиш. Показваха 1:1 както GPS-а. Говоря за много тестове с всякакви скорости. По един проект изграждах 2 data центъра в Moerfelden до Франкфурт и единият беше на единия бряг на Майн - другия на другия. Минаваше се по един гърбав мост и един weekend когато нямаше никой реших да пробвам с каква скорост колата ще се отдели от земята. В края на моста имаше такъв знак който показваше скоростта. За нещастие в Понеделник разбрах, че има и скоростни камери , когато дойдоха да ми вземат пропуска за влизане в зоната.Така че аз на 100% съм сигурен, че GPS отчита много точно. Май производителите нарочно правят да показва повече километража при високи скорости.Fiat Stilo 1,9 JTD, 2004
----------------------------
Ignorance is a bliss
Коментар
-
Темата е коментирана много пъти. Стрелката не показва грешно заради силата на пружината, а защото нарочно е направена да показва грешно. Плюс това - не всички стрелки ги дърпа пружина наобратно. Тези с пружина - имат едно което ги подпира да не превъртят наопаки. Та по темата - има точни стойности, които не помня, но са по директива не знам си коя на ЕС, и по нея - до 50 км/ч грешката е една, например 3 %, от 50 до 90 грешката е повече - да реечем 5-6-7 %, над 90 до 120 е 10 %, над 120 е 10 км /ч + някакви проценти... Нещо подобно е. На никой не му е развалена колата, всички километражи показват повеече. Нарочно. Стига да не е фраппираща разлика де. Така че в темите за конете, където пишат че вдигали 200, 210, 220 - едва ли са вдигали повече от 170 - 180. За последно като карах, на едно място километражът ми показа почти 150, а скоростта по ГПС беше 132 .В допълнение - на Мареа JTD 1.9 , закачена към диагностичен софтуер, при движение със 120 по километраж, компютърът на колата (ЕКУ) отчиташе между 100 и 105 км/ч, гледано чрез ВИЗА
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар