Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смяна на задните тампони на моста на Фиат пунто 1.1

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Смяна на задните тампони на моста на Фиат пунто 1.1

    Колеги запознайте ме подробно как се сменят 4 те задни тампона на задния мост на фиат Пунто1.1 .Прекалено силно взеха да хлопат силен звук на метал Трябва да ги сменям Моля някой да ми обясни подробно трябва ли да сваля от колата целия заден мост лесно ли се избиват старите въобще ако може някой и картинки да ми прати.Дотегна ми от которници

    #2
    Re: Смяна на задните тампони на моста на Фиат пунто 1.1

    Stauffenberg написа:
    Колеги запознайте ме подробно как се сменят 4 те задни тампона на задния мост на фиат Пунто1.1 .Прекалено силно взеха да хлопат силен звук на метал Трябва да ги сменям Моля някой да ми обясни подробно трябва ли да сваля от колата целия заден мост лесно ли се избиват старите въобще ако може някой и картинки да ми прати.Дотегна ми от которници
    Аве бая зор си е ...и трябва нещо катя стяга те маисторите ги имат като хване тампона и почне да навива по резба и тампона искача ... и моите тропаха яко и си мислех ,че са задните ... оказаха скъсани 2те предни ... дори леко дърпаше наляво самата кола бая кофти ми беше да държа волана ... Моста не се сваля ... доколкот си спомням то не са 4 тампона от зад ... освен ако не броиш и онея дето са завряни в прожините .... от тях мноо полза няма ... и бая зорно се сменят ... правил съм го без да свалям прожината ама е мноо зор докато нагачиш новия тампон...
    >>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->

    Коментар


      #3
      Тампоните на задния мост са точно 4 бр.-два предни и два задни.За да се сменят се сваля моста/болтовете,които го държат минават именно през отворите на тези тампони/.На предишното Пунто разкачихме жилата и тръбичките на спирачките,за да го извадим настрани/за по удобна работа/.На сегашното само го откачихме от купето и с приспособление,което направих ги сменихме за около 45 мин.Обикновенно се късат предните тампони и за това хлопат.Ако те интересуват подробности пиши на Л.С.
      PUNTО 1.7 ТД ELX/умря,горкото/
      Проблема не е от бобината,а от магарето в кабината!

      Коментар


        #4
        kostov написа:
        Тампоните на задния мост са точно 4 бр.-два предни и два задни.За да се сменят се сваля моста/болтовете,които го държат минават именно през отворите на тези тампони/.На предишното Пунто разкачихме жилата и тръбичките на спирачките,за да го извадим настрани/за по удобна работа/.На сегашното само го откачихме от купето и с приспособление,което направих ги сменихме за около 45 мин.Обикновенно се късат предните тампони и за това хлопат.Ако те интересуват подробности пиши на Л.С.
        Toчно както казва колегата е! Аз преди да сменя Пунтото ги замених с нови,ужасно тегло е..и става много бавно защото се сваля всичко,целия мост,но пък си заслужава!
        FIAT Punto 1.6 GOLF`S KILLER
        FIAT Bravo 1.6 16v моят домашен любимец
        LANCIA Ypsilon Elefantino blu
        http://fiat-bravo.oneinform.com/teh.html
        http://automedia.investor.bg/catalog.../cartech_4479/

        Коментар


          #5
          Колега kostov, може ли да опишеш какво точно представлява приспособлението което си напраяил, а още по добре ще е да го снимаш или да направиш някаква схема(да го начертаеш). Не съм много сигурен ама и при мене скоре ще се наложи да се прави тази операция.
          FIAT PUNTO 1,7TD ELX

          Коментар


            #6
            Цялата работа представлява две планки дебели 8 мм с размери 100х100 мм,в центъра на които пробих отвор Ф16 мм.Една втулка от тръба 2"/Ф60 мм/,още една от тръба 1 1/2"/Ф50 мм/,шпилка М14 дълга около 150 мм и две гайки М14.Развиват се четирите болта на моста и същия се сваля на земята под колата/добре е да се прави на канал за по-удобно/.Избиват се старите тампони/поне при мене и на двете коли излязоха лесно/.Слага се новия,чуква се леко,за да се закрепи в отвора на носача.Върху него на периферията се поставя голямата втулка.Върху втулката-планката,като през отвора и се прекарва шпилката със навита гайка.Шпилката се прекарва и през отвора на тампона.От долната страна на носача се слага другата втулка,така че да може тампона да премине през нея.Под втулката се слага втората планка,навива се втората гайка и започва стягане,докато тампона си легне на мястото.Става невероятно лесно.По същия начин се процедира и с другите.Тези размери на втулките са за предните тампони-за задните са по-големи,но принципа е същия.Не се налага откачане на каквото и да било друго.Пропуснах да спомена,че втулките са дълги по 50 мм.От опита ми досега с двете Пунто-та установих,че се късат само предните тампони.Мога да направя и снимки,но приспособлението съм го дал на мой приятел,който ми прави колите и трябва да отида до там.Дано е станал ясен принципа на действие и да съм бил полезен.Успех!
            PUNTО 1.7 ТД ELX/умря,горкото/
            Проблема не е от бобината,а от магарето в кабината!

            Коментар


              #7
              Да принципът на действие стана ясен, само да те попитам при свалянето на стария тампон имали някакъв "чалъм". Издърпваш ли го някак си или го избутваш?
              FIAT PUNTO 1,7TD ELX

              Коментар


                #8
                Смяна на задните тампони на моста на Фиат пунто 1.1

                Колега Костов прати ако обичаш снимки на приспособлението което си направил за смяна на задните тампони.Обясни ако нямам такова приспособление мога ли да ги сменя.Благодаря

                Коментар


                  #9
                  Няма чалъм.Вземаш едно желязо и по-големичък чук и с три,четири удара отдолу по тампона си излиза.А снимки ще направя,но в събота или неделя.Както споменах в предния си пост"приспособлението"го дадох на мой приятел автомонтьор да го ползва и трябва да отида до тях.Може и без приспособление,но се откачат тръбичките и жилата на спирачките,за да се извади моста настрани за по-лесна работа.
                  PUNTО 1.7 ТД ELX/умря,горкото/
                  Проблема не е от бобината,а от магарето в кабината!

                  Коментар

                  Working...
                  X