Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Ел. проблем - търся съвети за мотора на парното. Решено!!!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    crush написа:
    Защото при директно подаване на 12.6 волта от акумулатора направо излита...
    Сам каза, че и преди ел.мотора ту е работил, ту не ... а с мултицета си измерил 12 волта, значи няма прекъсната верига ...Най-вероятно проблема е в ел.мотора, но все пак провери с лампата дали ще светне или не ... Така вече със сигурност ще знаеш дали проблема е преди или след кутията с резисторите ... ако лампата свети, значи ел.двигателя се нуждае от ремонт ...Ако ползваш обикновенна пробна лампа (те са крушка от 2 до 5 вата, освен ако не са светодиодни) дето струват около левче- пак трябва да свети, но трудно ще усетиш разликата от различните положения на врътката ... то не че ти и трябва чак толкова де, важното е на всички положения да свети, а на OFF - да гасне ...ПП/Днес си писал, че вместо 12 волта си измери 9 волта ... ако врътката не е била на AUTO, пътя до истината ще е малко по дълъг ...Учудвам се, че вместо електронно реле при теб е кутия с резистори и т.предпазител ... ако не е ел.двигател, ще трябва май да огледаш/разглобяващ до контактите на врътката ... евентиално за стъдена спойка в блокчето с резисторите ... проверка на т.предпазителя и т.н. ...
    Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

    Коментар


      #17
      Колеги, проблемът става още по-курав. Сега разбрах защо съм измерил 9 волта, защото не съм докоснал иглите на мултицета качествено. Пак направих измерването и волтажът е 12 и нагоре, но като сложа пробна лампа и не свети. Ами сега?!?! Мултицетът показва, че има напрежение, но лампата не. За да съм по-сигурен дръпнах една жичка директно от минуса на акумолатора, хванах единия край на лампата на нея и другия допрях в плюса на куплунга - пак не светна. Сега докато го пиша това се сетих, че не пробвах обратния вариант... Егати странното - мултицетът показва напрежение, лампата обаче не свети...
      www.CarProfi-BG.com
      Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
      Зареждане и ремонт на автоклиматици.
      Най-атрактивните цени в София!

      Коментар


        #18
        Значи преди малко пробвах обратния вариант, дръпнах + от акумулатора директно, хванах пробната лампа за него и допрях другия край на минуса на куплунга и светна. Значи проблемът остава в плюса на куплунга, като все още недоумявам как мултицета показва, че има напрежение на него, но когато сложа лампата тя не свети???
        www.CarProfi-BG.com
        Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
        Зареждане и ремонт на автоклиматици.
        Най-атрактивните цени в София!

        Коментар


          #19
          crush написа:
          ... все още недоумявам как мултицета показва, че има напрежение на него, но когато сложа лампата тя не свети???
          Нормално е ако мериш с мултицет, там тока е микроампери и дори през плюнка пак ще ти покаже някакво напрежние ...Предполагам че при теб инсталацията в частта на авт.климатик е по-старата версия, може би като на 100ТД / 98 година, щом като не си с електронното реле за степените на въртене на вентилатора ... Тава осначава че през копчето/врътката за оборотите минава целия ток за вентилатора, т.е. там контантите са натоварени и амортизацията им е доста по-голяма, нагарят, от нагряването контактните пластини си губят елестичността ... Минуса на ел.мотора е вързан към маса, а плюс получава от кутийката с резисторите ... кутийката пък получава плюс от врътката за степените/оборотите на вентилатора ... врътката плучава плюс от предпазител и контактите на реле, което се задейства когато ключа за запалване е на контакт .... Релето се захранва от контактите на контактния ключ. Тока който отива до там май минава през един по як предпазител ...Та в тази връзка виж дали има 12 волта на врътката и как са контактите ... ама е тегаво разглобяването в тоя студ ... най-добре си намери схемата на инсталацията ...Виж в Bravo Service Manual . в част 2 е ел.схемата на Браво 100тд ... Bravo Service Manual го има в секцията за Diwnload ...ПП/ Сега набързо я прерових и виж на страница 166 според номерацията на Акробат Рийдъра ... за 100тд дали е като твоята инсталация ...Под номер 207 ти е врътката, 206 ти е вентилатора и т.н.... всичко си пише ... ако това е твоята инсталация де ...
          Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
          http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

          Коментар


            #20
            "Тава осначава че през копчето/врътката за оборотите минава целия ток за вентилатора, т.е. там контантите са натоварени и амортизацията им е доста по-голяма, нагарят, от нагряването контактните пластини си губят елестичността ..."Това би трябвало да е ролята на релетата, които се включват втори във веригата след завъртането. Но както и да е, проверил съм степените и всичките затварят веригата добре... Сега отново слизам да се мъча, мамка му...
            www.CarProfi-BG.com
            Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
            Зареждане и ремонт на автоклиматици.
            Най-атрактивните цени в София!

            Коментар


              #21
              Проблемът е решен! Скип_01, тази верига на парното няма реле ( друг път да знаете, щом има съпротивителен блок релета няма ). Следователно натоварването остава в/у врътката, както и каза ти по-горе. Проблемът беше там - нагорели връзки; след почистване и игра с тънка отвертка запали. Доволен съм и дано не спре пак след 1 седмица... Мерси на всички за помощта!
              www.CarProfi-BG.com
              Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
              Зареждане и ремонт на автоклиматици.
              Най-атрактивните цени в София!

              Коментар


                #22
                Поздравления. Дано изкара дълго ... макар че не съм оптимист ...Но и да се скапе пак, има решения ... Само се чудя защо при теб е старото решение щом си с JTD105+авт. климатик, т.е. при теб не с електронния модул за степенте за оборотите на вентилатора ... то електронния модул е елементарен, в него има пак товарни резистори, като към всеки от тях са сложили по един транзистор ... това в частта когато не е на AUTO, иначе има и други разлики ...
                Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
                http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

                Коментар


                  #23
                  аз имах същия порблемно нищо не съм мерилнаправо смених вентилатора с други сега работи много добре-като новстария ще го разглобя да сменя четкитемисля, че проблема е в тях
                  Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

                  Коментар

                  Working...
                  X