Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Ел. проблем - търся съвети за мотора на парното. Решено!!!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Ел. проблем - търся съвети за мотора на парното. Решено!!!

    Преди около месец-два ми се случи изненадващо докато си карам перката за въздуха на купето да спре да се върти. Но тогава това се случваше за няколко секунди и отново тръгваше. С течение на времето интервалът ставаше все по-голям, като последните 2 седмици се е случвало да спре дори за 2-3 часа. Интересно обаче сама се оправяше, и не й отдавах особено внимание - до днес, когато спря тотално. Под спря имам предвид нито една от степените не я включва, а когато тръгне си работят всички степени. Това тук ме навежда на мисълта, че проблемът не е във врътката на централната конзола. Проверих и бушона под волана - здрав е. Проверих буксата зад врътката - няма нагари, идеално захваната. За сметка на това си счупих панела на централната конзола - от студа пластмасата беше клечка. Единственото, което не съм проверил е буксата, която влиза в кутията на вентилатора зад жабката - съмнява ме там проблемът. Имате ли други предположения за какво да гледам?
    www.CarProfi-BG.com
    Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
    Зареждане и ремонт на автоклиматици.
    Най-атрактивните цени в София!

    #2
    Според мен проблема е в четките на ел.мотора/вентилатора. Свали го и виж като му подадеш 12V дали върти.Възможно е и кабела към четката да е опирал в колектора и от триенето да е прекъснал. Ама и така де е, пак отиваш към смяна на четки.Свалянето на ел.мотора е лесно - става за 5 минути. Имаше тема с картинки ...Обикновенно електричарите се правят на интересни и обясняват, че и колектора е износен и трябва да се смени и той, а не само четките ... и искат 30-40 лв. за всичко.
    Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

    Коментар


      #3
      Ще извадя буксата до кутията и ще видя дали отива ток до нея. Ако отива - значи остава проблемът да е в мотора, както казваш. Ще пиша после какво съм установил.
      www.CarProfi-BG.com
      Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
      Зареждане и ремонт на автоклиматици.
      Най-атрактивните цени в София!

      Коментар


        #4
        Проверих днес за напражение на захранването и има. Защо обаче на всичките 4 степени напрежението е еднакво? Не можах да намеря темата, в която е обяснено как да демонтирам моторчето. Моля за помощ.
        www.CarProfi-BG.com
        Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
        Зареждане и ремонт на автоклиматици.
        Най-атрактивните цени в София!

        Коментар


          #5
          Почти съм на 100% сигурен, че ти е заминал термопредпазителя на резисторния блок.Нов предпазител е 1.30ллв. Някъде на около 80* трябва да се самоунищожава.
          _/''''''''''''''''''''''''\_
          //---------------\\
          [( )== //// ==( )]
          |_|'------------'|_| ....Punto

          Коментар


            #6
            Ето тук намерих за теб една тема която е добре да погледнеш. Сигурно има и други подобни теми.http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=3432Добре е да смажеш осите на които лагерува перката, например с машинно масло. Провери дали не са замърсени.
            Bravo 1.6 / 16

            Коментар


              #7
              Вече я бях чел темата от линка преди да пусна предишния си пост. Само че колата ми е с климатик. Къде да търся този "блок". И все пак мисля, че не е от него, защото преди да спре изобщо перката, тя прекъсваше от време на време. И ако проблемът е в този "предпазител" защо тогава продължава да има напрежение на всички степени, но не се върти моторчето? Да не би да се намира някъде след куплунга, на който мерих по веригата???
              www.CarProfi-BG.com
              Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
              Зареждане и ремонт на автоклиматици.
              Най-атрактивните цени в София!

              Коментар


                #8
                Към ел.двигателя на вентилатора отиват два кабела и влизат в тялото на вентилатора чрез куплунг ... куплунга се намира на около десетина см. нагоре от основата на тялото... Като си свалил жабката и легнеш на пода в краката на пасажела и опипвайки тялото към двигателя ще го напипаш ... и го вадиш. Добре е да имаш фенерче ... Като вече си го откачил, в тоя куплунг може да закачиш пробна лампа е ще видиш отива ли ток към вентилатора или не ... за там ползвам пробна лампа от някаква стара крушка 12V/50W.Захранвнето на вентилатора е от електронно реле, което е завито някъде на около 20см надолу/вляво от вентилатора ... представлява пластмасова част с размери колкото кутия цигари и масивен алуминиев оребрен радиатор ... на пластмасовата част има два куплунга, като единия е с 2 дебели кабела през които минава тока за ел.мотора, а другия е за информационната магистрала (по-тънки кабели са и май са 5 (?) проводника) ... но това реле трудно се скапва така, че на всички степени да не работи ... ПП/ Питал си защо на всички степени мериш с уреда все 12 волта ... ами защото уреда не консумира нищо, т.е. има много голямо входно съпротивление ... т.е. така трябва да бъде ... Пак казвам, че най-вероятно проблема ти е в ел.мотора и най-вероятно четките ... Как да свалиш часта в която е ел.мотора: Тялото на вентилатора се състои от две части ... ел.мотора е в долната част. За да я свалиш - става като завъртиш долната част обратно на часовниковата стрлка на около 45* и тя сама ще изпадне .... само че няма да можеш да развиваш ако преди това не си развил един винт който свързава двете части и единственото му предназначение е да пречи на развиването ... трябва ти кръстата отверка, винта е около 3-4 см дължина ... та затова пак с опипване (фенерче няма да ти е излишно) трябва да го намериш ... наблизо е до куплунга, на около 4-5 см по-високо ... посоката на винта е нагоре, т.е. главата му гледа надолу ... Лошо обясних, дано се ориентираш ... ако си го правил, свалянето то става за няма минута (при свалена жабка де) ...
                Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
                http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

                Коментар


                  #9
                  Ахам, разбрах кое къде е. Имено това, за което говориш "Към ел.двигателя на вентилатора отиват два кабела и влизат в тялото на вентилатора чрез куплунг ... ", на него мерих и показва 12 волта на всички степени, и 0 при изключена "врътка". Утре ще се пробвам с демонтажа - наистина не знаех, че има винт и че се върти дъното, за да падне. Благодаря много, ще пиша за развието на нещата.
                  www.CarProfi-BG.com
                  Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
                  Зареждане и ремонт на автоклиматици.
                  Най-атрактивните цени в София!

                  Коментар


                    #10
                    Обикновенно като спре да върти моторчето, изгаря и термо предпазителя защото вентилаторчето спира да го обдухва и съответно охлажда. А иначе пробвай да подадеш 12V на самото моторче. Ако не върти значи то се е развалило. Вероятните причини са окъсила намодка, неработещи четки или от студа да му се е втвърдила смазката. По принцип моторчето не може да се разглабя, но в някой часни скучай може да се ремонтира без да се разглоби.
                    _/''''''''''''''''''''''''\_
                    //---------------\\
                    [( )== //// ==( )]
                    |_|'------------'|_| ....Punto

                    Коментар


                      #11
                      Четки са.... от подрусването на колата а допрът четките а не .....а това,че ти показва 12 в няма значение ... пробвай на затворена верига с Амперметър ......ще има разлика или с пробна лампа както каза колегата по горе ... И най голямото износване на четки е било точно в началото като ти е спирало за малко,защото тогава като не дават хубав контакт започва да излизат искри и се разтопяват за норматив време ..

                      Коментар


                        #12
                        Проблемът явно е далеч по-сложен, защото според измерванията, които направих днес всичко работи ( на теория ). Обяснявам подробно какво направих. Първо демонтирах "блока", който управлява степените. Макар и колата ми да е с климатик той е абсолютно същият като на колегата от цитираната по-горе тема ( този с трите резистора и термо предпазителя ). Взех мултицета и направих проверката за проводимост като резултатът беше 0 или близък до нула, демек съпротивленията са наред. Ако ги погледнете с четирите пина към вас на 1ви резистор съпротивлението е 1 ом, на 2ри 1.5 ома, на 3ти 1.9 ома. Демонтирах и моторчето. На ръка перката се въртеше, но не и гладко както трябва попринцип. Вързах му два кабела и директно на акумулатора - работи и се върти с пълна сила! Върнах обратно резисторите на мястото им и реших да измеря напрежението на захранващия куплунг на мотора. На всички степени напрежението беше едно и също - този път 8.6 волта при контакт, и 9.47 волта при запален двигател ( онзи ден беше 12 волта на всичките степени ). Изхождайки от закона U=R.I и като сметнем, че големината на тока е една и съща, то при различното съпротивление трябва да се промени и подаваното напрежение. Но при мен не е така. И въпреки всичко дори при 9.47 волта на захранващия куплунг все пак трябва да се завърти моторчето, но не - не се върти. За съъжаление нямам транзистор, с който да променя напрежението и да го пробвам директно от захранващата мрежа у нас на по-нисък волтаж. Аз се чувствам в някакъв омагьосан кръг. А сега как да процедирам нататък?
                        www.CarProfi-BG.com
                        Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
                        Зареждане и ремонт на автоклиматици.
                        Най-атрактивните цени в София!

                        Коментар


                          #13
                          Колега,позабравил си закона на Ом .Подавайки 12 V на моторчето,тока се определя от сумата на двете съпротивления-на самия мотор R1 и свързаното последователно съпротивление на резистора R2,т.е U=I(R1+R2)=IR1+IR2=U1+U2.Променяйки R2,променяш и пада на напрежение U2,т.е променяш и U1,тъй като U е константа.Тъй,че на изхода на резистора ще имаш напрежение равно на входното,ако веригата не е натоварена.Но това беше само за припомняне .Ако двг. не върти,откачи куплунга и премери съпротивлението на намотката.Ако няма верига,врътни малко на ръка и пак пробвай.Ако се появи верига-ясно,четки.Ако съпротивлението играе,имаш проблем с връзките м/у куплунга и моторчето или пак четки.Ако по моторчето всичко е наред,вероятно има проблем с минусовия кабел на другия куплунг или някоя връзка-преди или след резистора.Успех и да пишеш какво е станало.
                          Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW

                          Коментар


                            #14
                            lu40 написа:
                            Колега,позабравил си закона на Ом .Подавайки 12 V на моторчето,тока се определя от сумата на двете съпротивления-на самия мотор R1 и свързаното последователно съпротивление на резистора R2,т.е U=I(R1+R2)=IR1+IR2=U1+U2 ...
                            Това щеше да е вярно, ако имаше свързан мотор, а доколкото разбрах колегата мери мапреженията на куплунга дето идва от кутията с резисторите ... т.е. мотора не свъразан ... Т.е. товара не е ел.двигателя, а като товар в случая е мултимера ... с няколко мегаома входно съпротивление. Демек през тази верига ще минава нищожен ток, а на практика никакъв ток. Дори мултуцет за 6лв има 10 000 000 ома вх.съпротивление ... @crush - на куплунга от кутията с резисторите закачи някаква по-мощна автомобилна крушка и виж дали свети и има ли разлика като въртиш врътката ... т.е. вместо ел.мотор товар да е крушката ... Най-добре е мощмостта на крушката да е колко тази на ел.мотора, ама и при 55 вата пак ще усетиш разликата в светенето при различните положения на врътката...Може да полваш Н1 крушка като за фаровете ... или Н4 като я вържеш така че да светят едновременно къси и дълги - 55 + 50 = 105 вата ...
                            Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
                            http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

                            Коментар


                              #15
                              Да, Лъчо, така е, но с мотора, а аз меря без него. Така написаната формула от мен е, защото волт метъра има безкрайно голямо съпротивление Колкото до съвета за намотката ще го пробвам. Но ако са четките не би ли трябвало изобщо да не се върти? Защото при директно подаване на 12.6 волта от акумулатора направо излита...Скип_01, не се бях сетил да вържа друг консуматор, мерси за идеята, ще го пробвам утре. П.П. Сега се сетих, че пробах и друго. Изхождайки от ел. схемата на свързване при вентилатора на последната четвърта степен няма съпротивление, с други думи дори без "блока" трябва да имам напрежение на 4та степен. Пробвах и това, има напрежение, но то е същото като при наличието на "блока". Дори при това положение пак не тръгва да се върти перката.
                              www.CarProfi-BG.com
                              Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
                              Зареждане и ремонт на автоклиматици.
                              Най-атрактивните цени в София!

                              Коментар

                              Working...
                              X