Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

проблем със скоростна кутия или деференциал на пунто 1.2 16в

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Danchojn написа:
    Колега, сигурен ли си на 100%, че шума е от скоростана кутия?Питам, защото на старата ми кола така ме наплашиха. Реших да си търся проблема сам и се оказа лагер на главина. А преди това бяха едни слушания със слушалки, едни чудесии....
    Ми доколкото може да се чуе тропането идва някъде както са вътрешните карета при деференциала(между вътрешните карета),но не и от каретата.

    Коментар


      #17
      Шума там много се предава по железата, може и те заблуди.
      Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

      Коментар


        #18
        Казваш, че на задна няма щракане. Ако е изронен дифа би трябвало да не изчезне. Все повече почва да прилича на вътрешно каре. И само когато е по инерция ли се чува? Какво се случва на скорост, при рязко ускоряване и след това рязко пускане на газта?
        Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

        Коментар


          #19
          Danchojn написа:
          Казваш, че на задна няма щракане. Ако е изронен дифа би трябвало да не изчезне. Все повече почва да прилича на вътрешно каре. И само когато е по инерция ли се чува? Какво се случва на скорост, при рязко ускоряване и след това рязко пускане на газта?
          Да на задна като засиля и пусна на енерция няма никакво щтракане.иначе не съм пробвал какво става при рязко ускоряване и ряско пускане на газта,но колата се държи добре като я настъпя върви си както си е вървяла и преди да почне щтракането.това е докато е на скорост и подавам газ щтракане не се чува незнам може и да не го чувам от звука на двигателя,но едва ли.След малко може да излезна да я потествам пак ако има някоя не заснежена улица и ще пиша какво е положението.

          Коментар


            #20
            blagi4 написа:
            jordan85 написа:
            Колега и аз имах подобен шум,но при мене се чуваше малко като стържене. при мене се наложи направо смяна на кутията
            по евтино излиза да си смениш кутията отколкото да се ремонтира старата а това за трошенето незнам
            Зависи какво и е на кутията, моита си я направих за 80/100лв. Минал съм около 1000км. за сега се държи перфектно.

            Коментар


              #21
              VIN написа:
              blagi4 написа:
              jordan85 написа:
              Колега и аз имах подобен шум,но при мене се чуваше малко като стържене. при мене се наложи направо смяна на кутията
              по евтино излиза да си смениш кутията отколкото да се ремонтира старата а това за трошенето незнам
              Зависи какво и е на кутията, моита си я направих за 80/100лв. Минал съм около 1000км. за сега се държи перфектно.
              Какво по-точно и е било на твоята кутия? и със същия мотор като моя ли си

              Коментар


                #22
                Хвърляше масло от първичния вал и омасляваше съединителя. Обаче като я свалих видях че вала има луфт но не ми е шумяла кутията. Затова смених лагера (19лв. SNR) семерингата (5лв. кортеко) след това един приятел дето ми помагаше вика - я дай тъкмо сме я отворили да сменим и лагерите на диференциала (по 6лв. единия и двете семеринги по 10лв.) . След това 2л. масло 75W 80 по 16лв. и тва е. това съм правил по моята (пунто 1.2 8V 2002г.)

                Коментар


                  #23
                  VIN написа:
                  Хвърляше масло от първичния вал и омасляваше съединителя. Обаче като я свалих видях че вала има луфт но не ми е шумяла кутията. Затова смених лагера (19лв. SNR) семерингата (5лв. кортеко) след това един приятел дето ми помагаше вика - я дай тъкмо сме я отворили да сменим и лагерите на диференциала (по 6лв. единия и двете семеринги по 10лв.) . След това 2л. масло 75W 80 по 16лв. и тва е. това съм правил по моята (пунто 1.2 8V 2002г.)
                  Нямам тея симптоми,все пак дано се окаже нещо като твоя проблем До сега я тествах пак и установих следното.дори да е на скорост без да подавам газ пак щтрака в момента в които подам леко газ въпросното щтракане намалява почти до краи,пускам газта пак почва да се чува,а на енерция се чува наи-силно и ясно.

                  Коментар


                    #24
                    1. Консултираи се с двама трима маистори и виж какво ще ти кажат.2. Ако имаш възможност вдигни я на подемник или крик и завърти колелата, виж дали се чува нещо и от къде. 3. Ако щтракането се усилва с всеки ден взимаи мерки за да не стане по лошо. Ако имаш условия и поне малко познания започваи да сваляш едно по едно, или е от кутията или съединител или карета, за друго не се сещам. 4. Ако смяташ че е от кутията сваляи и сменяи лагери наред поне не са скъпи моите се паднаха някакъв стандартен размер. Можеш да ги вземеш от всеки магазин за лагери. Ако се притесняваш дали са надежни и ще издържат споко те и оригиналните са сбирщаин единият японски KOYO а другият полски слагали италианците квито има. Между другото как ти е съединителя да не се окаже счупена пружина на притескателя. Дано откиеш проблема по скоро. Успех за това се сещам в момента.

                    Коментар


                      #25
                      Колега и аз имах същия пробелем, реши след смяна на скоростна кутия.Виж там сателити и планети да не са нещи износено или счупено по тях в сайта на axm има вече такива части.Успех!
                      Фиат БРАВО 1200 куб.см. 59kW 2001 Г.И. Stilo GAS

                      Ситроен Берлинго 1.6 HDi 2009

                      Коментар


                        #26
                        moraliyski написа:
                        Колега и аз имах същия пробелем, реши след смяна на скоростна кутия.Виж там сателити и планети да не са нещи износено или счупено по тях в сайта на axm има вече такива части.Успех!
                        Нищо не ми говорят тея сателити планети и един маистор ми говореше за тях ма кои го разбира само те ли се сменяват или цялата кутия трябва да се смени ? ако може даи линкче,че не разбирам

                        Коментар


                          #27
                          Айде и от мен един акъл .Имах Фиат Уно . Като потеглях напред се чуваше едно такова стържене и тракане . Включа ли на задна и карам назад нямаше проблем. Оказа се тампон на двигателя се беше скъсал.При потегляне напред двигателя си изменяше положението и полуоските заемаха по друго положение и се чуваше това ужасно стържене . При каране назад двигателя заемаше друго положение и вече нямаше това стържене . Та провери ги тампоните за всеки случай. Най лесно става като вдигнеш капака над двигателя и един да ти запали колата и да включи на първа . Ти ще гледаш двигателя дали се усуква на една страна . Същото и като включи на задна ще видиш шава ли двигателя.Моя майстор на Уното така го позна за две минути и ми показа да гледам как шава двигателя ,а той включваше на първа и задна.
                          Фиат Панда 1.2 2006година
                          Синджира си идва ,а козата я няма...

                          Коментар


                            #28
                            коцев написа:
                            Айде и от мен един акъл .Имах Фиат Уно . Като потеглях напред се чуваше едно такова стържене и тракане . Включа ли на задна и карам назад нямаше проблем. Оказа се тампон на двигателя се беше скъсал.При потегляне напред двигателя си изменяше положението и полуоските заемаха по друго положение и се чуваше това ужасно стържене . При каране назад двигателя заемаше друго положение и вече нямаше това стържене . Та провери ги тампоните за всеки случай. Най лесно става като вдигнеш капака над двигателя и един да ти запали колата и да включи на първа . Ти ще гледаш двигателя дали се усуква на една страна . Същото и като включи на задна ще видиш шава ли двигателя.Моя майстор на Уното така го позна за две минути и ми показа да гледам как шава двигателя ,а той включваше на първа и задна.
                            Хмм ще погледна.Между другото един ден проверих как е тампона на скоростната кутия и ми се видя,че има много голям луфт на болта дето даржи тампона и се мести доста

                            Коментар


                              #29
                              Сателитите и планетите са зъбни колела от тях е изграден диферинцала.Като е пуснеш на свободна се чува леко тропане като от пластмаса като подадеш много леко газ спира, и на зад да е караш пак трябва да е същото.Когато има и минимално напрежение на тези зъбни колела няма да го има тропането защото луфта се обира при въртеливото движение.Успех!
                              Фиат БРАВО 1200 куб.см. 59kW 2001 Г.И. Stilo GAS

                              Ситроен Берлинго 1.6 HDi 2009

                              Коментар


                                #30
                                По моите науки, когато има проблем в тия сателити и планети би следвало и на задна като я пусне да има това стъргане, а колегата казва, че на задна го няма .
                                Фиат Панда 1.2 2006година
                                Синджира си идва ,а козата я няма...

                                Коментар

                                Working...
                                X